Beantwoord

Hoe spotify account loskoppelen van facebook?

• 25 februari 2013
  • 63 reacties
  • 113568 keer bekeken

Ik heb per abuis mijn spotify account gekoppeld aan mijn facebook account. Nu wil ik het Spotify abonnement overdragen aan een huisgenoot, maar dat gaat helaas niet vanwege deze koppeling.

Kan ik een met een nieuw account beginnen?

icon

Beste antwoord door Nienke_ 16 februari 2015, 13:04

Hoi marieke79,

Welkom op het forum.

Dat is niet fijn! Wanneer het Spotify-account is verbonden met het verkeerde Facebook-account kun je de stappen hier volgen. Let op: het kan tot 24 uur duren voordat de wijzigingen zichtbaar zijn.

Kijk voor meer informatie op: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Laat je weten of het helpt?

Nienke

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hi lex,

Ik vond deze uitleg voor je op een andere site, geen idee of het werkt, maar je kan in ieder geval je facebook ontkoppelen...

• Ga naar je Facebook profiel.
  • Klik rechtsboven op het wiel-icoon en kies Privacyinstellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Apps.
  • Bij Apps die je gebruikt zie je een lijst met alle websites en programma's die aan je Facebook account zijn gekoppeld.
  • Klik bij Apps, plugins, games en websites op Facebook en op andere plaatsen gebruiken? op Bewerken.
  • Als het je bedoeling is om je Facebook account te verwijderen klik dan op Platform uitschakelen. Alle koppelingen worden dan uitgeschakeld.
  • Ga naar de websites toe die je nog wil gebruiken, log uit, en maak een account aan. Je hebt dan toegang zónder Facebook.
Dankjewel voor je tip, Addy. Ik ben nu 'los' van facebook maar kan ook niet meer inloggen in Spotify 😞 Ik ga de KPN helpdesk maar eens bellen...

Reputatie 1
Badge
Als je trouwens je wachtwoord en inloggevens kwijt bent, kun je die gewoon bij Spotify zelf opvragen de volgende keer:

Spotify wachtwoord opnieuw instellen

Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem, aan mijn spotify account is het verkeerde facebook account gekoppeld, ik wil deze graag loskoppelen ?

Reputatie 6
Badge +12
Hoi marieke79,

Welkom op het forum.

Dat is niet fijn! Wanneer het Spotify-account is verbonden met het verkeerde Facebook-account kun je de stappen hier volgen. Let op: het kan tot 24 uur duren voordat de wijzigingen zichtbaar zijn.

Kijk voor meer informatie op: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium

Laat je weten of het helpt?

Nienke

Deze stappenplan kan ik wel gaan volgen. Maar nu is het zo dat ik mijn facebook account al heb verwijdert. Dus via facebook kan ik mijn account niet loskoppelen. Hoe moet ik nu verder? Iemand enig idee...

gshumway schreef op 25 feb '13 om 15:33uHi lex,

Ik vond deze uitleg voor je op een andere site, geen idee of het werkt, maar je kan in ieder geval je facebook ontkoppelen...

• Ga naar je Facebook profiel.
  • Klik rechtsboven op het wiel-icoon en kies Privacyinstellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Apps.
  • Bij Apps die je gebruikt zie je een lijst met alle websites en programma's die aan je Facebook account zijn gekoppeld.
  • Klik bij Apps, plugins, games en websites op Facebook en op andere plaatsen gebruiken? op Bewerken.
  • Als het je bedoeling is om je Facebook account te verwijderen klik dan op Platform uitschakelen. Alle koppelingen worden dan uitgeschakeld.
  • Ga naar de websites toe die je nog wil gebruiken, log uit, en maak een account aan. Je hebt dan toegang zónder Facebook.

Dit is niet helemaal waar als je Spotify-Premium hebt via KPN !

Volgens support van Spotify moet eerst je bestaande account worden geannuleerd. Dit moet via KPN waarvan je dan een nieuwe code moet ontvangen.

Zodra je deze code hebt ontvangen moet je dit laten weten aan Spotify zodat zij dan het gebruikte email adres kunnen vrijmaken voor hergebruik.

Tevens moet je je geboortedatum, 3 namen van afspeellijsten en de namen van je apparaten wara je Spotify op gebruikt opgeven.

Daarna moet je een nieuw account aanmaken en met de nieuwe code van KPN activeren.

Ik ga het proberen en dan mijn Facebook account geheel verwijderen.

Ik heb ook een probleem met aanmelden
Ik moet mijn code nog ingeven, heb ooit wel een account aangemaakt, maar niks meer meegedaan.
Als ik in wil loggen met facebook krijg ik de melding
Je hebt nog geen Spotify-account gekoppeld aan je Facebook-account. Als je een Spotify-account hebt, log dan in met je Spotify-gegevens. Heb je nog geen Spotify-account? Meld je dan aan.
Als ik een Spotify account wil aanmaken krijg ik de melding
Sorry, deze email is al in gebruik.
E-mailadres bevestigen
Wachtwoord opvragen werkt ook niet :
Blijkbaar gebruik je je Facebook-gebruikersnaam en -wachtwoord om in te loggen op Spotify. Om je Facebook-wachtwoord te wijzigen, ga naar je instellingenpagina op facebook.com.
Schiet mij maar lek 😞
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Octillie, welkom! Ik zie ook niet direct via welke diensten je Spotify Premium via ons zou afnemen. Normaliter kunnen we je account loskoppelen en een nieuwe code versturen, zodat je zelf een account kunt koppelen. Als je ooit je Spotify gekoppeld hebt aan Facebook, kan je dat inderdaad niet loskoppelen. Echter zou je dan wel gewoon in moeten kunnen loggen, lijkt me. Reageer je op mijn privébericht ? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Als je ooit je Spotify gekoppeld hebt aan Facebook, kan je dat inderdaad niet loskoppelen.

Oeps, dat klinkt heel definitief. Is dat op geen enkele manier los te koppelen?
Reputatie 7
Badge +27
@Octillie je hebt nog niet gereageerd op mijn privébericht, laat je het weten als ik nog iets kan doen?

@Michknot klopt, dan is het afgelopen. Nee het valt mee 😛. Ik kan het ontkoppelen en je een nieuwe code sturen. Jij maakt dan een nieuw Spotify account aan, die je dan met de code die je gekregen hebt, Premium kunt maken. Als ik iets moet doen, laat je het weten?
Reputatie 7
Badge +27
@Michknot je hebt niet meer gereageerd, dus ik ga er van uit dat je eerst genoeg weet 😉. Laat je het weten als ik nog iets moet doen?
Ik heb een spotify account gekoppeld aan mijn Facebook. Deze wil ik graag loskoppelen, ik kan echter alleen met Facebook inloggen bij Spotify.

Hoe vraag ik een nieuwe code aan zodat ik mijn huidige spotify account kan verwijderen en een nieuwe aan kan maken zonder koppeling met Facebook?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Lotte, welkom op het forum! Ik kan je hierbij helpen. 🙂 Ik heb je nu een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Je ontvangt deze binnen 24 uur op het e-mailadres dat bij je forumaccount hoort.

Het Spotify account dat gekoppeld is aan Facebook zal worden teruggezet naar Free en jij kunt met de activatiecode een nieuw account maken, of een ander bestaand account upgraden naar Premium.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Lotte, ik zie dat het inmiddels gelukt is om een nieuw Premium account aan te maken. 🙂 Ik wens je veel reclamevrij luisterplezier!
Goedemiddag, ik zou ook graag een nieuwe activatie code ontvangen om mijn Spotify te gebruiken via een inlog met mijn email ipv Facebook. Kunnen jullie mij een nieuwe code sturen?

Groet Dyon
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Dyon, dat kunnen we zeker! Stuur je hiervoor een reactie op m'n privébericht ?
Hallo Koen,

hier hetzelfde verhaal als DyonR. Kan je mij ook een code toesturen?

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge +9
Hallo Martijn, welkom op het KPN forum. Ik ga samen met je kijken naar jouw Spootify account, ik heb je daarvoor een privébericht gestuurd.
Als je me daar een antwoord op stuurt kom ik er bij je op terug!
Hallo, voor mij dezelfde vraag. Ik heb mijn spotify account gekoppeld aan een facebook account. Wil spotify nu echter koppelen aan een ander facebook account.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum Natteke! Ik kan je daarmee helpen door een nieuwe activatiecode op te sturen. Het huidige Spotify account wordt dan omgezet naar Spotify Free, de activatiecode kun je koppelen aan het andere Facebook account. Spotify kan je helpen met het overzetten van de playlists, je kunt hier contact met ze opnemen. Ik stuur je een privébericht om dit in gang te zetten!
Goede avond,
Ik heb dezelfde vraag, heb me Spotify gekoppeld met Facebook maar wil dat niet meer wil hem gekoppeld met me mail hebben hoe kan ik dat doen?
Reputatie 7
Badge +27
Daarvoor ben je aan het goede adres hier, Mandy! Ik heb bij dezen je account losgekoppeld. Je krijgt binnen 24 uur per sms een nieuwe activatiecode. Daarmee kun je hier een nieuw Spotify account Premium maken. Je oude account zal terugvallen op Free met een paar dagen.

Als je de bestaande afspeellijsten en dergelijke wilt overzetten, dan kan Spotify zelf je daar bij helpen.
Goedenavond, voor mij geldt hetzelfde. Ik kan mijn spotify account zelf niet ontkoppelen van facebook. Volgens een medewerker van de kpn-helpdesk zou ik dit zelf op de site van spotify kunnen doen, maar aangezien mijn spotify-account van het begin af aan via facebook is gekoppeld lukt me dat niet.
Reputatie 7
Badge +23
Hey @Ener, ik heb je nu een nieuwe code sturen zodat je een ander account Premium kan maken. Je ontvangt 'm binnen 24 uur per mail. Dan is ie helemaal los van Facebook. Houd er wel rekening mee dat afspeellijsten niet automatisch meeverhuizen naar een ander account. Spotify kan dat wel eventueel overzetten. Laat je weten of het lukt?

Reageer