Vraag

Hussel klopt niet

  • 31 December 2019
  • 31 reacties
  • 488 keer bekeken

Hier precies hetzelfde.

Ik heb een nieuwe TV en wil daar graag een 4K ontvanger bij en verder alles behouden zoals ik het nu heb. (zie hieronder)

Op 14 december had ik een eerste chat met KPN. De medewerker bevestigde mijn vraag dat ik alles hou zoals het is plus die extra ontvanger. Hij bood aan 6 maanden 74.99 daarna 84.99. Hierop stuurde hij de mail en daar vielen Spotify en Foxsports ineens weg. Ik sprak de medewerker daarop aan waarna hij direct de chat verbrak. De ingelegde order annuleerde hij direct.

Op 16 december belde ik met KPN, legde het voorval uit en kreeg een ander voorstel. Alles wat ik nu heb hou ik, plus de extra ontvanger en daarbij als extra 500Mb internet! Kosten: 6 maanden 66.48 daarna 91.48. Via de chat deze aanbieding verder bevestigd en de levering zou 30 december beginnen. Ik voelde de bui al hangen want KPN levert niet.

Natuurlijk heb ik weer contact gezocht, maar zie maar eens een medewerker te treffen die iets mag beslissen. Er is mij beloofd dat ik met hoge prio terug gebeld zal worden. Ik geef ze nog even de kans voor ik mij ga beroepen op non-conformiteit. Dit doen ze echt niet netjes! Ik heb alle chats bewaard voor ze.

 

Gerard

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic


31 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat u nu heeft is 200 mb internet, 3 ontvangers, opnemen, Spotify, Fox Sports en telefonie.

Met hussel ...

... ga je daarmee uitkomen op: 50 + 10 + 5 + 5 + 12,99 + 8,99 + 2 = 93,98. Opnemen is gratis bij 2 of meer ontvangers. Er gaat nog 5 euro entertainmentkorting vanaf als u ook een mobiel abonnement bij KPN hebt lopen. Dat zou dan uitkomen op 88.98 per maand. En dan heb je nog geen 4K. Met 4K zou u nog 2,50 duurder uit komen.

Hussel is voor fors duurder dan wat u nu heeft. U kunt nog dreigen om over te stappen ofzo, en wellicht gaat u dan nog wat korting krijgen, maar aan 5 euro korting heeft u ook niet veel. 

alles behouden zoals ik het nu heb

Dat zal sowieso niet gaan. Onder Alles in één Standaard kun je GEEN 4k afnemen.

Je zult dus over moeten naar Hussel als je 4k wilt. 4K is trouwens maar een mager aanbod.
De zenders Xite, LoveNature (zonder ondertiteling) en Insight zijn 4K beschikbaar. En een 20-tal huurfilms à € 6,99 per dag. Rest v.h. aanbod is gewoon HD. Je kunt gewoon bij Netflix een 4k abo nemen en dan de app in die tv daarvoor gebruiken.

Hussel met 4K en je huidige mogelijkheden:

korting sneller internet vervalt (je A-i-1 stopt nml). En gratis Fox Sports is ook niet mogelijk bij Hussel (geen KPN Compleet meer).

Hussel met
200 Mb/s, 3 TV-ontvangers (waarvan max 2 4K zijn), TV 4K, Spotify Premium (€ 8,99), Fox Sports (€ 12,99 - € 5 Husselvoordeel: € 7,99), vaste tel. € 2
gratis opnemenpakket (bij min. 2 ontv. namelijk)
€ 91,48
(ik kom op iets ander bedrag dan Nick…. Mijne 'berekent’ met deze pagina)

Met hetzelfde kom je dus € 9,49 duurder uit. En dat alleen omdat je 4K wilt?? Met dát zenderaanbod??

Beter gewoon van 4K gebruik maken via Netflix met de app in de televisie zélf.

Beste Peter,

Hoe het kan of niet maakt mij niet meer uit. Ik heb in de chats die ik met KPN heb gehad mijn behoeftes uitgesproken en die zijn allemaal bevestigd. Daar heeft KPN uiteindelijk een aanbod tegenover gezet. Ik heb dat aanbod geaccepteerd en de leverdatum zou 30 december zijn. Dan lijkt het mij dat het dan ook zo uitgevoerd moet gaan worden. Als die medewerkers dan misschien buiten hun boekje zijn gegaan is dat een probleem van KPN en niet van mij natuurlijk. Ik heb alle bewijs opgeslagen inclusief het aanbod van de upgrade van de internetsnelheid. Reken maar dat ik daar sterk mee sta ;-)

Reputatie 7
Badge +24

Reken maar dat ik daar sterk mee sta ;-)

Nou... dat denk ik niet. Op die pagina van de chat staat onderaan een linkje naar de algemene voorwaarden waarin onderandere staat:

"Wij hebben deze website met grote zorg samengesteld, maar kan de beschikbaarheid en juistheid van alle op deze website voorkomende gegevens niet garanderen."

 

In mijn geval heb ik gewoon met personeel van KPN ge-chat en aan de telefoon met ze gesproken. Al het chat-verkeer heb ik opgeslagen. Daar is geen speld tussen te krijgen. Er is zelfs een datum afgesproken. Dus we hebben het niet iets wat van de website af komt.

Zie het als het kopen van een auto. Als bij de levering in eens die mooie brede banden en de snelle spoilers er af zijn gehaald terwijl die op het moment van de koop wel op de auto zaten en onderdeel vormde van de koop, dan heb je als verkopende partij wel een probleem. In mijn geval is het non-conformiteit. (Handig om juristen in de nabijheid te hebben)

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je verhaal deelt. 

Wat gek dat beide collega's een (ander) aanbod doen, maar dit vervolgens niet realiseren. Gaat de leverdatum van 30 december om een monteursafspraak of zou de lijn opgeleverd worden zodat je het zelf kon aansluiten? Heb je wel een bevestiging ontvangen van deze tweede bestelling en leverdatum?

Ik wil graag even met je meekijken. Zou je je gegevens kunnen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? 

Ik hoor graag van je!

Badge +12

Wordt het niet eens tijd dat KPN haast maakt om die incompetente medewerkers van de klantenservice eens de laan uit te sturen en te vervangen door medewerkers die gewoon eerlijk zijn? Dit hele forum staat vol met problemen die de zogenaamde klantenservice veroorzaakt. Het zijn geen menselijke fouten..het is stelselmatig doelbewust misleiden van klanten! De namen van die medewerkers zijn simpel te achterhalen dus daar ligt het niet aan. KPN...als jullie je klanten serieus nemen dan wordt het tijd dat jullie je verantwoordelijk nemen en die zogenaamde medewerkers een retourtje UWV overhandigen!

Beste Lisa,
 

Ik heb vaak mijn verhaal gedaan bij de medewerkers van KPN zelf. Als goede wil heb ik mijn profiel verder ingevuld. Laten we een stap maken naar de oplossing.

Op 14 december heb ik een chat sessie met Toma. Ik leg aan Toma uit dat ik een nieuwe tv heb en graag een extra ontvanger zou willen voor mijn 4K tv en dat ik graag alles wat ik heb wil behouden. 
Toma doet mij een aanbod en beloofd mij tot twee keer toe dat ik alles behoud wat ik heb. Helaas bleek dit niet het geval te zijn toen hij mij een email met de wijziging stuurde. Spotify en Fox Sport Eredivisie zaten er niet bij. Ook maakte hij ongevraagd een afspraak voor een monteur. Toen ik hem hiermee confronteerde besloot hij de chatsessie zonder enige aankondiging. De ingelegde order had hij daarna geannuleerd.

Daarop heb ik op 16 december telefonisch contact gehad met Zoe van KPN. Ik heb haar alles uitgelegd en zij deed mij een aanbod die ze heeft opgeslagen zodat ik dat via een chatsessie kon afronden. Ik heb dat direct erna gedaan en kreeg daarvoor Cheryl aan de lijn. Zij heeft mij alles bevestigd wat in de mail stond en hierop heeft zij mij geschreven dat ze alles in orde zou maken en dat met ingang van 30 december mijn wijziging zoals mij is aangeboden zou ingaan.

Omdat ik bij het uitblijven van een bevestiging de bui aan voelde komen heb ik op 29 december een chatsessie hierover gestart en kwam in contact met Yousra. Hier kwam ik niet verder mee omdat zij niets kon betekenen omdat wat mij is toegezegd niet (door haar) waargemaakt kan worden. Ik zou met spoed worden teruggebeld. Tot op heden natuurlijk nog niets gehoord….

Om een lang verhaal kort te houden, ik heb een aanbod gehad van KPN wat ik heb geaccepteerd. Ik heb een datum gekregen waarop de wijzing in zou gaan maar KPN zegt dat wat ik heb aangeboden en geaccepteerd niet geleverd kan worden. Het lijkt mij duidelijk dat ik als zeer goede klant (bellen/internet/tv/2x mobiel en office diensten) daar niet over ben te spreken en dat ik uiteraard verwacht dat dit naar tevredenheid opgelost gaat worden. 

Ik ben in het bezit van alle chatsessies maar ik neem aan dat jullie die ook hebben.

 

MVG,

Gerard 

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Bedankt voor de snelle reactie. Ik zie dat mijn collega je heeft proberen te bellen op 16 december, helaas zonder gehoor. Ik zal haar nogmaals aanspreken om dit in orde te maken. Is het oké als zij jou belt? Dit is namelijk de enige optie om iemand te pakken te krijgen vanuit onze kant. 

Zij heeft trouwens een notitie achtergelaten voor ons dat het ging om een systeem fout die de order niet doorzet. Vaak wordt er een bestelling uit het systeem gegooid als er meerdere bestellingen op korte termijn worden geplaatst. Excuses hiervoor.  

Beste Lisa,

Natuurlijk mag ze mij bellen om het alsnog in orde te maken. Fijn dat het allemaal zoals afgesproken piccobello geregeld gaat worden. Ik hou de mede lezers op de hoogte.

 

MVG,

Gerard van der Lee

Ps. is zie idd een gemist gesprek die dag maar 2 minuten na het gemiste gesprek had ik contact met Zoe.

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Bedankt voor je reactie. De 2e klantcommunicatie van die dag staat niet geregistreerd, waarschijnlijk omdat ze op de vorige logging (‘gemiste oproep’) werkte. Dit is verder niet belangrijk. We gaan het meemaken. Zodra zij aan het werk is gaat zij het terugbel verzoek zien. 
Laat je het hier weten als het geregeld is? Zo niet, dan kom ik binnen vier dagen bij je terug om dit topic te heropenen of (hopelijk) af te sluiten. :slight_smile:   

Ik hou iedereen op de hoogt zodat er ook een positief geluid kan klinken.

Helaas nog niets gehoord.

Badge +19

Dat verbaast me niet. Half Nederland geniet van de vakantie!

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Het kan inderdaad zijn dat mijn collega een paar dagen vrij is, helaas heb ik geen inzage in haar rooster. 

We zijn weer twee dagen verder….

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Nog geen bericht gehad? Dit is wel gek, het kan zijn dat mijn collega een paar dagen niet aanwezig is i.v.m. de afgelopen dagen. Als je donderdag nog niets hebt gehoord dan regelen we het via een andere route!

Houd ons maar op de hoogte!:smile:

Dat doe ik ook.

Zondag 29 december schreef Yousra van KPN dit aan mij:

“Yousra: Ik ga je volgende week zondag bellen als ik zie dat er niets ondernomen is.”

Tsja…..

Weer zijn we een aantal dagen verder en natuurlijk heeft KPN weer geen contact met mij opgenomen.  Je voelt je als klant absoluut niet serieus genomen. Ik mag nu hopen dat Lisa het aan mij toegezegde zoals ze schreef nu via een andere weg gaat regelen. 

Bijna een werkdag verder. En wat denk je niemand, maar dan ook echt niemand van KPN neemt verantwoordelijkheid. Sinds 14 december zijn er al vele beloftes aan mij gedaan en er is er nog niet eentje nagekomen. Schandelijk KPN! 

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere​ Nog even voor de goede orde, omdat de forumbezoekers niet in staat zijn om het privégesprek mee te lezen. Er is inderdaad naast het informeren/aanspreken van mijn collega's geen verdere actie ondernomen voor een mogelijke oplossing. Om dit wél in gang te zetten, heb ik een klacht ingediend. De oorzaak van 'het niet oplossen' of 'niet indienen van een nieuwe order' ligt helaas complexer. Als een aanbod wordt gedaan tijdens een actieperiode en deze order loopt vast of komt te vervallen, dan zijn onze eerstelijnsmederwerkers helaas niet bevoegd om de order met terugwerkende kracht in te voeren. Dit heeft 'Zoe' mij vandaag bevestigd via de e-mail. De collega's van die onze klachten afhandelen (tweedelijnsafdeling/back-office) zijn hier wel voor bevoegd. 

Klopt allemaal als een bus. Maar zie maar eens voorbij de eerstelijnsmedewerkers te komen en iemand te treffen die doet wat hij zegt. Ik heb het zelden zo rommelig mee gemaakt.

Ik ga ervan uit dat alles netjes opgelost gaat worden en dat KPN na de klacht geeft wat mij is toegezegd. Lijkt mij logisch ;-)

 Bedankt voor je hulp Lisa! 

Reputatie 7
Badge +17

@GerardAlmere Dat lijkt mij ook logisch! :wink:

Badge +12

Ik voorspel geen oplossing zoals @GerardAlmere graag zou willen zien. Omdat het simpelweg niet kan. KPN gaat gewoon een Hussel-contract aanbieden met een tijdelijke korting

@Edwin_Merks ik ben benieuwd.

Ik heb aangegeven wat mijn wens is, KPN heeft aan mij klip en klaar uitgesproken wat ze mij gaan bieden en wat mij dit gaat kosten. Ik heb dat aanvaard en er is een datum van levering uitgesproken.

Er is hier dus sprake van Aanbod en aanvaarding en dat is een rechtsgeldige overeenkomst. Ik ga ervan uit dat KPN zich niet laat afdwingen de overeenkomst te eerbiedigen.

Reageer