Beantwoord

Inloggen Spotify werkt niet meer

• 30 juli 2017
  • 3 reacties
  • 5849 keer bekeken

Sinds twee dagen kan ik ineens niet meer inloggen via de Spotify app.
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet meer geaccepteerd.
Via de site van Spotify kan ik wel inloggen.

Vandaag contact gehad met Spotify en jullie klantenservice.
Spotify ging mijn account resetten en mijn email adres vrijmaken zodat ik mij opnieuw kon aanmelden.
Via jullie heb ik de activeringscode weer gekregen en via de link die daarbij zat een nieuw account aangemaakt.

Dat aanmelden lukte en ik zal dat ik gekoppeld was en via KPN een Premium account had.

Nadat ik toen op de app probeerden in te loggen, lukte dit wederom niet.
Kreeg weer de melding gebruikersnaam en wachtwoord onbekend.

Jullie enig idee hoe dit kan en op te lossen is?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door zanesie 31 juli 2017, 14:06

Hallo Paul, bedankt voor je reactie.
Inmiddels is het probleem verholpen, maar heeft wat voeten in aarde gehad totdat we er achter zijn gekomen.

Als volgt:

Inloggen lukte overal behalve op mijn telefoon met mijn eigen login gegevens.
Inloggen met een testaccount van Spotify lukte echter wel.
Dat was erg vreemd natuurlijk.

Dus een heleboel geprobeerd samen met de hulp van Spotify, maar niets werkte.
We wisten allebei niet meer wat het probleem kon zijn.

Dus ik denk, dan is er nog maar één optie.
Een compleet nieuwe installatie van een stock rom op mijn toestel doen zodat ik een 100% nieuwe en dus onaangetaste rom zou hebben.
Misschien dat er ergens in Android toch een optie verkeerd stond.

Dus na dat gedaan te hebben, direct Spotify erop gezet.
En wel hoor, inloggen lukte weer.
Dus langzaam alle apps uit de backup er weer op gezet en nadat dat gedaan was opnieuw proberen in te te loggen. Dus niet. Inloggen lukte niet want mijn gegevens waren onjuist.

Nou, onmogelijk natuurlijk.

Toen bedacht ik me ineens dat ik niet het standaard toetsenbord van Google gebruikte, maar Cheetah Keyboard.
Dat gebruikte ik al heel lang en heb het ook gebruikt tijdens mijn eerste keer inloggen bij Spotify, maar denk "Laat ik eens het standaard keyboard gebruiken"

Dus even geswitcht en wel hoor. Inloggen lukte weer.
Het lag dus blijkbaar aan het gebruikte toetsenbord, maar vreemd blijft dat wel.
Ik gebruik het al tijden en heb nooit ergens problemen mee gehad.
Maar blijkbaar herkent dit toetsenbord niet de _ (underscore) welke in mijn gebruikersnaam zit.

Eind goed al goed.

Weer een frisse telefoon (van binnen dan 😉 ) en alles werkt weer zoals het ooit heb gewerkt en moet werken.

Groet,

Dave
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @zanesie, welkom! Wat een vreemd probleem. Als jouw account (via ons) Premium is dan zou je met die gegevens overal moeten kunnen inloggen. Niets meer en niets minder. Heb je de Spotify app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Zou je anders ook eens willen proberen in te loggen in de Spotify app op een toestel van iemand anders? Puur om te testen waar het probleem zit.

Het enige wat ik kan zien is of de activatiecode al is gebruikt en aan welke gebruikersnaam die dan zit gekoppeld.
Hallo Paul, bedankt voor je reactie.
Inmiddels is het probleem verholpen, maar heeft wat voeten in aarde gehad totdat we er achter zijn gekomen.

Als volgt:

Inloggen lukte overal behalve op mijn telefoon met mijn eigen login gegevens.
Inloggen met een testaccount van Spotify lukte echter wel.
Dat was erg vreemd natuurlijk.

Dus een heleboel geprobeerd samen met de hulp van Spotify, maar niets werkte.
We wisten allebei niet meer wat het probleem kon zijn.

Dus ik denk, dan is er nog maar één optie.
Een compleet nieuwe installatie van een stock rom op mijn toestel doen zodat ik een 100% nieuwe en dus onaangetaste rom zou hebben.
Misschien dat er ergens in Android toch een optie verkeerd stond.

Dus na dat gedaan te hebben, direct Spotify erop gezet.
En wel hoor, inloggen lukte weer.
Dus langzaam alle apps uit de backup er weer op gezet en nadat dat gedaan was opnieuw proberen in te te loggen. Dus niet. Inloggen lukte niet want mijn gegevens waren onjuist.

Nou, onmogelijk natuurlijk.

Toen bedacht ik me ineens dat ik niet het standaard toetsenbord van Google gebruikte, maar Cheetah Keyboard.
Dat gebruikte ik al heel lang en heb het ook gebruikt tijdens mijn eerste keer inloggen bij Spotify, maar denk "Laat ik eens het standaard keyboard gebruiken"

Dus even geswitcht en wel hoor. Inloggen lukte weer.
Het lag dus blijkbaar aan het gebruikte toetsenbord, maar vreemd blijft dat wel.
Ik gebruik het al tijden en heb nooit ergens problemen mee gehad.
Maar blijkbaar herkent dit toetsenbord niet de _ (underscore) welke in mijn gebruikersnaam zit.

Eind goed al goed.

Weer een frisse telefoon (van binnen dan 😉 ) en alles werkt weer zoals het ooit heb gewerkt en moet werken.

Groet,

Dave
Reputatie 7
Badge +24
Wauw! Heel tof dat je erachter bent gekomen dat het het toetsenbord is want dat zou je inderdaad echt niet verwachten. 🙂 Bedankt voor het delen van de oplossing want ik was hier eerlijk gezegd niet achter gekomen denk ik. 😛 En misschien help je er in de toekomst ook nog eens wat mensen mee!

Als er nog eens vragen zijn dan ben je welkom hier.

Reageer