Introductie Xbox Game Pass Ultimate

  • 7 July 2021
  • 61 reacties
  • 2440 keer bekeken
Introductie Xbox Game Pass Ultimate
Reputatie 7
Badge +17

Als je 20 jaar geleden wilde gamen dan ging je naar je woon- of slaapkamer. Je drukte de televisie en je PlayStation of Nintendo64 aan en het plezier kon beginnen. Onderweg kon je op een scherm met 160 bij 144 pixels gebruik maken van je Gameboy. Tegenwoordig ziet het er allemaal net even wat anders uit. Op je 4k televisie speel je online met je vrienden. Als je ergens heen moet ga je naadloos over op je mobieltje. Xbox Game Pass maakt al deze dingen nog makkelijker. Nooit meer een spel niet kunnen spelen omdat je een kras op je CD hebt of deze niet meer kan vinden. Games staan klaar om te downloaden op je Xbox of PC en op je mobiel gaat het makkelijk via de cloud.

 

Xbox Game Pass Ultimate

Xbox Game Pass Ultimate is dé manier om van games te genieten. Je koopt niet voor 60 euro per keer een spel maar hebt voor €14,99 per maand (check hier het actuele actie aanbod) toegang tot meer dan 100 spellen. Deze speel je vervolgens niet alleen thuis op je Xbox maar ook op je mobiel of PC! Daarnaast hoef je niet meer los te betalen voor Xbox Live, het online spelen van spellen met je vrienden. Ook krijg je daarnaast met Xbox Game Pass Ultimate gratis toegang tot EA Play. Dát is Xbox Game Pass ultimate. 

Probeer bijvoorbeeld eens Sea of Thieves. Een spel dat ooit met grote ambities begon en langzaam toe is gegroeid naar het ideaal dat het ooit voor ogen had. Met de laatste uitbreiding A Pirate's Life zoek je naar schatten op de zeven zeeën met je nieuwe beste vriend Captain Jack Sparrow. 

Liever een bolide dan een boot? In Forza 4 scheur je door het Engelse landschap in je favoriete wagen om daar de snelste tijd neer te zetten op het asfalt of off-road. Iedere paar weken is er een ander seizoen. Moet je vandaag nog om een meer heen rijden, volgende week scheur je er over het ijs dwars overheen. 

Wil je weten of jouw favoriete spel beschikbaar is? Kijk snel naar de beschikbare games voor Xbox Game Pass Ultimate en EA Play!

 

Bestellen Xbox Game Pass Ultimate

Zin om te beginnen met gamen? Bestellen kan via je MijnKPN. Zodra je bestelling is afgerond krijg je een e-mail met een link naar kpn.com/xboxactiveren. Log hier in met je KPN ID en krijg je jouw unieke code te zien. Deze code kan je vervolgens gebruiken op redeem.microsoft.com. Het enige dat je daarna nog hoeft te doen is kiezen welk spel je wilt spelen en op welk apparaat. 

Nog geen account? Deze kan je aanmaken via https://www.xbox.com/nl-NL. Wel een account en betaal je op dit moment los via Xbox zelf? Geen probleem! Na het activeren van Xbox game Pass Ultimate bij KPN vervalt automatisch je bestaande abonnement en ga je over op facturatie bij KPN. Die eerste maand gratis krijg je ook als je al een account had. Let wel op dat je gratis maand ingaat vanaf het moment dat de code aan je verstrekt is. Wacht dus niet met activeren om geen korting mis te lopen. 

 

Welke apparatuur heb ik nodig om de spellen te kunnen spelen?

Voor PC en Xbox is het een kwestie van downloaden en spelen. Je Xbox zal altijd geschikt zijn om de aangeboden spellen te spelen. Op PC hangt het af van de hardware die je gebruikt en welke instellingen je in het spel gebruikt. Hetzelfde als met alle andere spellen.

Op mobiel is het net even wat anders. Niet alle spellen zijn geschikt om via het scherm te spelen. Daarom kan het nodig zijn dat je een controller gebruikt. Om hierover meer te weten te komen kan je het best kijken op de controller informatiepagina van Xbox zelf. Daar staat per type controller uitgelegd hoe je die kan koppelen. Ook zal je een mobiel toestel moeten hebben dat modern genoeg is. Gelukkig heeft Xbox ook hiervoor een informatiepagina met systeemvereisten gemaakt zodat je snel en gemakkelijk kan zien of je mobieltje games kan streamen. Geen (geschikte) controller? Geen probleem! In onze webshop vind je de vernieuwde draadloze Xbox controller in Carbon Black. Binnen 2 werkdagen kan je overal waar internet is gamen

 

Microtransacties

“He, bah!” Microtransacties zijn tegenwoordig vaak zo “Micro” niet meer. Op dit moment is het niet mogelijk om in de Google Play Store-versie van de Xbox Game Pass app online aankopen te doen. Wel is dit mogelijk in de Samsung Galaxy store versie en in de webbrowser via Xbox.com/play. Om dit zelf in de hand te hebben kan je betalingsopties wijzigen via de accountinstellingen of de Google Play Store versie van de app downloaden. Op die manier komt niemand voor verrassingen te staan en kan er zorgeloos spelletjes gespeeld worden!

 

Aan de slag!

Dus dat is het. Zit je lekker in je luie stoel en wil je eigenlijk niet opstaan om de PC aan te zetten? Zin om coureur te spelen in de trein? Even snel met vrienden een potje Rainbow Six Siege? Het kan. En alles over het sterke netwerk van KPN. 


Laatst bijgewerkt: 03-10-2023


61 reacties

Is het al mogelijk om Xbox Game Pass aan het abonnement toe te voegen?

Als ik bij de internet opties kijk, staat Xbox Game Pass daar niet tussen. Ook heb ik nog nergens kunnen vinden wat dit per maand kost.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels een…. Iets te grote? game library heb en een goede gamePC 🙂 Dus voor mij zit er weinig meerwaarde in de pas.

Dat gezegd te hebben, het is een geweldige manier om te gaan gamen zonder een grote investering, tof dat het nu ook via KPN wordt aangeboden :-) 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @RaymondTrel, ik heb jouw bericht aan het topic over de Xbox game pass toegevoegd! Hier vind je het antwoord op je vragen en meer! Bestellen kan via MijnKPN en het kost 12,99 per maand, waarbij je de eerste drie maanden gratis krijgt 🙂.

Reputatie 2
Badge +1

Wow dit komt wel heel onverwachts aan. Maar blijkbaar moet je goeie pc sowieso voor hebben omdat je het waarschijnlijk speelt via je eigen pc en niet via de servers van hun. Kon je beter misschien iets met shadow doen. Waar je namelijk een eigen windows pc heb in de cloud met een nvidia gpu 😛

Reputatie 7
Badge +16

Wow dit komt wel heel onverwachts aan. Maar blijkbaar moet je goeie pc sowieso voor hebben omdat je het waarschijnlijk speelt via je eigen pc en niet via de servers van hun. Kon je beter misschien iets met shadow doen. Waar je namelijk een eigen windows pc heb in de cloud met een nvidia gpu 😛

Eigenlijk kan je met deze dienst gebruik maken van hun servers (Mits de game dat ondersteund)

Ik heb al een abbo op Game Pass Ultimate van 2 jaar, dit is al volledig betaald en mijn eerst volgende afschrijving is pas op 13-8-2023. 

 

Als ik het goed begrijp dan kan ik nu dus 3 maanden gratis krijgen, e schuift die 13-8 op naar 13-11. En dan gaat het op 13-11niet direct via Microsoft, maar via KPN?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @deefdeef! Dat is een hele goede vraag! Ik heb navraag voor je gedaan en als je gebruik hebt gemaakt van een voucher dan zou je in je account een aantal dagen resterend moeten zien. als je overgaat op Xbox Game Pass Ultimate via KPN blijven die dagen bewaard. Dit zou betekenen dat nadat je stopt met Xbox Game Pass Ultimate via KPN je daarna de overgebleven dagen weer gaat gebruiken. Zou je nog kunnen bevestigen of je inderdaad via voucher de 2 jaar hebt aangevraagd en of dit voldoende antwoord voor je is? :relaxed:

@Bram_  Ik via een website 2 kaarten/vouchers van 12 maanden Xbox Live Gold gekocht. En daarna Game pass Ultimate aangezet, waardoor ik dus voor de prijs van 1 maand 24 maand Game Pass heb.

Ik zie niet staan hoeveel dagen er resteren. Er staat bij mijn microsoft/xbox-account wel dat het een maand-abonnement is dat verlengd wordt op 13-08-2023.

En de eerste afschrijving is ook pas weer 13-08-2023

Reputatie 6
Badge +3

Cool!

Één vraagje: Kan ik mijn €5,- Hussel Entertainmentvoordeel hiervoor inzetten?

Thnx!

Reputatie 7
Badge +17

Cool!

Één vraagje: Kan ik mijn €5,- Hussel Entertainmentvoordeel hiervoor inzetten?

Thnx!

Vooralsnog niet. Wie weet wat de toekomst gaat brengen. :)

Kan ik dit abonnement via mijn XS4ALL account aanvragen?

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Thkmp, goede vraag! Het is helaas niet mogelijk om dit bij XS4ALL aan te vragen. 

@Thkmp je kan de xbox gamepass via meerdere manieren verkrijgen, de 3 maanden gratis periode is niet alleen voor KPN gebruikers, er zijn meerdere platforms die dit aanbieden zonder klant te zijn.

 

Ik heb zowel KPN als game pass. Ik heb gelezen dat ik drie maanden gratis game pass kan activeren. Echter via mijn KPN bij internet staat er geen optie om game pass aan te vinken terwijl dit er volgens de game pass pagina op kpn zou moeten staan…


Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @marenmar, welkom op het forum van KPN!

Ik heb jouw vraag samengevoegd met ons verzameltopic hierover. Lees het bovenstaande bericht met alle informatie eens door. Kom je dan verder?

Hoi @marenmar, welkom op het forum van KPN!

Ik heb jouw vraag samengevoegd met ons verzameltopic hierover. Lees het bovenstaande bericht met alle informatie eens door. Kom je dan verder?

Nee, hier staat ook helemaal niks nieuws. game pass staat nog steeds niet als optie in mijn KPN ( dat het eindelijk doet vandaag). 

Reputatie 7
Badge +17

@marenmar De Xbox Game Pass Ultimate is alleen aan te vragen in combinatie met een KPN Hussel Thuis abonnement. Heb je nog een ouder abonnement, dan is het niet mogelijk om de Xbox Game Pass via KPN aan te vragen.

Goedenavond, ik wil die xbox game pass graag proberen. Ik kan deze ook aanvinken als optie op m'n internet abonnement.

Echter al de hele week krijg ik de melding dat door onderhoud tijdelijk geen bestellingen kunnen worden geplaatst. Wanneer is dat onderhoud afgerond zodat ik kan bestellen? 

Reputatie 7
Badge +15

@JanDelft Welkom op het forum. 

Vreemd dat je deze melding krijgt, naar mijn weten zou je wel gewoon een bestelling moeten kunnen plaatsen. 

Ik controleer graag of ik het wel voor elkaar krijg. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit! 

Forum profiel ingevuld. Graag hoor ik het als bestellen weer mogelijk is. Het werkt al vanaf vorige week donderdag niet. Ik begrijp van de klantenservice dat het een migratie van systemen is die al een tijdje duurt en nog wel een tijdje gaat duren.. Kan dus nu geen gebruik maken van die xbox game pass.

Reputatie 7
Badge +15

@JanDelft Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik zie dat er ondertussen ook contact is geweest met mijn collega's van de telefonische klantenservice. 

Dat de vraag uitgezet is hoe lang de migratie gaat duren, en er ook besproken is wat er gaat gebeuren mocht het niet tijdig lukken. 

Ik kan dus ook helaas nog geen datum noemen waarop dit weer mogelijk is. 

Zijn er met mijn collega ook afspraken gemaakt over de terugkoppeling van deze situatie? 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi 

 

kan dit niet toevoegen Xbox gamepass ultimate 

aan mijn mijn abonnement wie weet er oplossing? Krijg al weken wegens technische fout niet beschikbaar

Admin: Samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MachielAtsma, we hebben je reactie verplaatst naar dit algemene topic over de Xbox Game Pass. Ik begrijp dat het je niet lukt om het aan te zetten. Heb je het geprobeerd met de stappen die bovenin het topic omschreven staan? Het kan helpen om het via een andere browser te proberen, bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox. Laat maar weten of het is gelukt.

Bestellen Xbox Game Pass Ultimate

Zin om te beginnen met gamen? Bestellen kan via je MijnKPN. Zodra je bestelling is afgerond krijg je een e-mail met een link naar kpn.com/xboxactiveren. Log hier in met je KPN ID en krijg je jouw unieke code te zien. Deze code kan je vervolgens gebruiken op redeem.microsoft.com. Het enige dat je daarna nog hoeft te doen is kiezen welk spel je wilt spelen en op welk apparaat. 

Nog geen account? Deze kan je aanmaken via https://www.xbox.com/nl-NL. Wel een account en betaal je op dit moment los via Xbox zelf? Geen probleem! Na het activeren van Xbox game Pass Ultimate bij KPN vervalt automatisch je bestaande abonnement en ga je over op facturatie bij KPN. Die eerste 3 maanden gratis krijg je ook als je al een account had. Let wel op dat je 3 maanden ingaan vanaf het moment dat de code aan je verstrekt is. Wacht dus niet met activeren om geen korting mis te lopen. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Zie afbeelding ik kan dus mijn bestelling niet plaatsen probeer al weken 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat schiet niet echt op inderdaad :thinking:

​​Het kan helpen om het via een andere browser te proberen, bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox. Laat maar weten of het is gelukt. 

Had je al andere browsers geprobeerd en wellicht ook een ander apparaat? Als dat geen verschil maakt, wil ik even kijken of het ons wel lukt. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reageer