Beantwoord

Is het mogelijk om het Welkomstcadeau van KPN aan te passen na ingang abonnement?

  • 4 September 2021
  • 22 reacties
  • 906 keer bekeken

Goedemiddag, 

Deze week hebben we de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. De monteur heeft afgelopen woensdag alles geïnstalleerd. We nemen een 1000mb abonnement af in combi met televisie. We waren erg tevreden over de monteur, alles is keurig aangesloten en werkt uitstekend. Bovendien was het een erg vriendelijke en deskundige man. 

Als welkomstcadeau hebben we 2 superwifi punten ontvangen. Vandaag liepen we langs een winkel van KPN en zagen dat KPN een actie heeft waarbij nieuwe leden een Surface Go 2 tablet van Microsoft gratis ontvangen. We zijn de winkel binnengelopen en zeiden dat we sinds afgelopen woensdag een abonnement hebben afgesloten bij KPN en dat we als dat mogelijk is graag de superwifi punten twv €199 graag zelf betalen en in plaats daarvan graag de Surface Go 2 als welkomstcadeau ontvangen. Ons abonnement is nota bene pas drie dagen geleden ingegaan. Helaas was er niets meer aan te veranderen aangezien het abonnement is afgesloten. Daarop deden we het voorstel dat we ons ook wel flexibel willen opstellen en ons contract met een tweede jaar willen verlengen als KPN ons hierin tegemoet komt. Helaas was ook dit geen optie. Gevoelsmatig zijn we binnen als klant en vervalt daarmee meteen alle flexibiliteit en service, erg jammer. We vinden dit echt een smet op onze start als abonnee van KPN. Het voelt alsof, nu we een contract hebben afgesloten, meteen alle flexibiliteit vervalt. Als we een paar dagen later een abonnement hadden afgesloten hadden we wel gebruik kunnen maken van de Surface Go 2 als welkomstcadeau. 

Dit nemen we zeker mee in de overweging van een eventuele contractverlenging over een jaar. We hechten erg veel waarde aan flexibiliteit en meedenken met de klant. 

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 September 2021, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De datum van afsluiten bepaald of je met een actie mee kunt doen. Niet de datum van installatie of start van het abonnement ofzo.

Bij het afsluiten moet je kiezen wat je wilt: korting of SuperWiFi's of iets anders wat op dat moment loopt. Soms is er een actie met een gratis tv, nu een tablet. Na het afsluiten kan dat niet meer gewijzigd worden.

KPN werkt niet met 2 jarige abonnementen. Zoiets kan niet eens in het systeem ingevoerd worden. Zelfs al zou een medewerker dat in willen voeren, dan kan het niet.

De datum van afsluiten bepaald of je met een actie mee kunt doen. Niet de datum van installatie of start van het abonnement ofzo.

KPN werkt niet met 2 jarige abonnementen. Zoiets kan niet eens in het systeem ingevoerd worden. Zelfs al zou een medewerker dat in willen voeren, dan kan het niet.

Dank je wel voor je reactie. Dat is exact waar ik op doel met de wens tot flexibiliteit.

Voor mij als klant is het nu het meest interessant om jaarlijks te switchen tussen de verschillende aanbieders en elk jaar een nieuw welkomstcadeau in ontvangst te nemen. Dit terwijl ik best klant wil blijven voor meerdere jaren als een aanbieder meedenkt en zich flexibel opstelt en mij als klant waardeert. Als klant vind ik het niet zo interessant wat de regels zijn en wat in het systeem mogelijk is. Ik neem het duurst mogelijk internet abonnement af. Maar als KPN liever heeft dat ik dat de komende jaren weer overmaak naar andere aanbieders dan is dat uiteraard prima. 

Je antwoord is erg duidelijk. Per volgend jaar augustus kan ik weer op zoek naar een nieuwe aanbieder met ongetwijfeld een leuke aanbieding met een mooi welkomstcadeau. Neemt niet weg dat ik de korte termijn beleidsvisie van grote organisaties niet begrijp. 

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN medewerkers op eigen houtje allerlei dealtjes zouden kunnen sluiten met klanten, contracten open kunnen breken en aanpassingen daarin zouden kunnen maken, dan krijg je wildwest taferelen. De 1 nog meer korting dan de andere. En de volgende wil nog meer want de buurman heeft ook een gratis tablet én tv én korting gekregen. Dat is geen optie. Dat is een doodlopende weg. Als u elk jaar een cadeautje wilt: stap dan elk jaar over. Dat is een heel stuk simpeler. Voor iedereen.

Als KPN medewerkers op eige houtje allerlei dealtjes zouden kunnen sluiten met klanten, dan krijg je wildwest taferelen. De 1 nog meer korting dan de andere. En de volgende wil nog meer want de buurman heeft ook een gratis tablet én tv én korting gekregen. Dat is geen optie. Dat is een doodlopende weg. Als u elk jaar een cadeautje wilt: stap dan elk jaar over.

Voor mij is er een groot verschil tussen dealtjes sluiten en enige flexibiliteit tonen richting een nieuwe klant die simpelweg graag gebruik wil maken van een actuele actie. Dit terwijl ik 3 dagen geleden klant ben geworden en met alle plezier mijn welkomstcadeau betaal. Ik vraag niet om een extra gunst. Iedereen die nu de winkel binnenwandelt kan gebruik maken van deze actie. Ik vraag slechts om de aard van het welkomstcadeau om te zetten. 

Het gevolg van flexibiliteit: extra inkomsten voor KPN (ik betaal immers zelf de superwifi punten) en een tevreden klant die zich graag voor meerdere jaren bindt. “Als u elk jaar een cadeautje wilt: stap dan elk jaar over” dat is toch niet de essentie van wat ik zeg?! Dan begrijp je echt niet wat ik bedoel. 

Ik ben meer dan 20 jaar abonnee geweest van Ziggo. Maar dit soort reacties overtuigen mij er na 3 dagen al dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt door over te stappen. Ik zal het komende jaar keurig mijn abonnement betalen en daarna weer snel de overstap maken. Dank voor het inlevingsvermogen en begrip. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag niet om een extra gunst. Iedereen die nu de winkel binnenwandelt kan gebruik maken van deze actie.

Maar u bent een paar weken geleden al de winkel binnen gestapt. En toen bestond de actie nog niet.

De flexibiliteit die u graag zou willen maakt dealtjes mogelijk. Daarom is die flexibiliteit er niet. Een abonnement wat 1maal afgesloten is blijft zoals het is, dat kan niet een paar weken later nog weer aangepast worden. Althans niet de korting of welkomstgeschenk. 

Kan ik mijn korting nog inleveren, wil graag ook een Tablet.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Typisch Nederlands, tevreden zijn met hetgeen je krijgt op dat moment, maar als er later wat anders komt dat meer in het straatje past gaat men proberen iets voor elkaar te krijgen, beetje kinderachtig gedrag om dan gelijk maar te dreigen dat je moet overstappen over een jaar, en dan na 13 maanden weer het zelfde bericht posten want dan is er weer iets wat beter past en is men weer te vroeg overgestapt.

Ook typisch Nederlands om je te bemoeien met een discussie die je werkelijk niets aangaat. Jaja ik weet het dit is een openbaar forum waarop je reacties van anderen kunt verwachten. KPN biedt helaas niet de gelegenheid om contact te hebben via mail. De keuze is een chatbot of het forum. Veel liever had ik het 1 op 1 besproken.

Het is geen dreigement, slechts een constatering. Ken je Coolblue en Amazon? Zij hebben in hun algemene voorwaarden bedenktijd en het recht herroeping opgenomen. Zo kun je er ook mee omgaan. En ja het herroepingsrecht is bij wet vastgelegd. Na ontvangst van goederen heeft een consument het recht om zonder opgave van reden af te zien van een product of dienst. Als ik kinderachtig zou zijn dan zou ik een beroep doen op dit recht. De spullen terug sturen en een nieuw contract afsluiten met een Surface Go 2 tablet als cadeau. Maar dat kost zowel KPN als mij onnodig veel tijd en moeite. 

Ik heb het over een periode van 3 dagen, niet over een paar maanden. Dat jij daar een andere mening over hebt is prima. Ik heb werkelijk nog nooit geprobeerd iets anders voor elkaar te krijgen of te regelen. En ja nu baalde ik dat ik dit zag dus vraag ik simpelweg naar de mogelijkheden en daar heb ik een mening over dat mag toch? Maar wat is precies de toegevoegde waarde van jouw reactie?

Die herroepingsrecht heb je bij KPN ook hoor, gewoon 14 dagen dus je kan nog opzeggen, de boel inleveren en een nieuwe overeenkomst bij een ander afsluiten, succes, zit je wel een aantal weken zonder diensten, en KPN zou zeker geen nieuwe overeenkomst afsluiten, moet je een half jaar wachten voordat dat weer kan, is die tablet actieook weer voorbij.

En ja typisch Nederlands zeuren om iets waar je weet dat het straks anders kan zijn, en alles liever in het geniep doen, en dan zeggen dat anderen zich er typisch mee willen bemoeien.

Die herroepingsrecht heb je bij KPN ook hoor, gewoon 14 dagen dus je kan nog opzeggen, de boel inleveren en een nieuwe overeenkomst bij een ander afsluiten, succes, zit je wel een aantal weken zonder diensten, en KPN zou zeker geen nieuwe overeenkomst afsluiten, moet je een half jaar wachten voordat dat weer kan, is die tablet actieook weer voorbij.

Ik vind het allemaal prima, het is voor mij begonnen met een simpele vraag omdat ik baalde van de actie 3 dagen na de start van mijn abonnement. Niet heel vreemd lijkt me.

Helaas is het niet mogelijk om deze hele thread te sluiten. Het was nooit mijn intentie om er een heel gedoe + discussie van te maken.

Bovendien was ik in de veronderstelling dat Nick die reageerde een medewerker van KPN was. Ik vond de toonzetting in de reactie niet prettig vandaar mijn geprikkelde reactie daarop.  

Tja, ik persoonlijk vind het wel vreemd, je geeft elkaar een spreekwoordelijk hand op een overeenkomst en wil daar later op terug komen, ik vind het op zijn zachts gezegt niet getuigen van een betrouwbare tegenpartij.

Als KPN nu zijn beloften niet nakomt en verzaakt zou het anders zijn om een overeenkomst aan te willen passen, ik pis ook wel eens naast de pot, jammer volgende keer beter, ik zou me schamen om er om te gaan smeken, heb ik in het verleden maar 1 gedaan bij de aankoop van een vaatwasser, donderdag gekocht, zou zaterdags geleverd worden, niet langs geweest omdat het adres niet bestond volgens de bezorgers, idd Zonneveld bestaat niet, Sonneveld wel waar ik woonde, stond ook goed op de bon, toen kwam het blaadje waar mijn vaatwasser met een korting in voorkwam en heb ik gezegd, je mag hem volgende week voor die prijs leveren, heb een hele dag voor niks zitten wachten en anders mag je hem houden, dat van ik hoef hem niet meer had ik al eerder geopperd moest weer een hele dag thuisblijven.

Tja, ik persoonlijk vind het wel vreemd, je geeft elkaar een spreekwoordelijk hand op een overeenkomst en wil daar later op terug komen, ik vind het op zijn zachts gezegt niet getuigen van een betrouwbare tegenpartij.

Als KPN nu zijn beloften niet nakomt en verzaakt zou het anders zijn om een overeenkomst aan te willen passen, ik pis ook wel eens naast de pot, jammer volgende keer beter, ik zou me schamen om er om te gaan smeken, heb ik in het verleden maar 1 gedaan bij de aankoop van een vaatwasser, donderdag gekocht, zou zaterdags geleverd worden, niet langs geweest omdat het adres niet bestond volgens de bezorgers, idd Zonneveld bestaat niet, Sonneveld wel waar ik woonde, stond ook goed op de bon, toen kwam het blaadje waar mijn vaatwasser met een korting in voorkwam en heb ik gezegd, je mag hem volgende week voor die prijs leveren, heb een hele dag voor niks zitten wachten en anders mag je hem houden, dat van ik hoef hem niet meer had ik al eerder geopperd moest weer een hele dag thuisblijven.

Ik smeek helemaal nergens om. Ik stel een vraag aan KPN en doe een beroep op een stukje flexiliteit, niet meer niet minder. Dat heeft toch niets met betrouwbaarheid te maken? Helaas kan ik via mail geen contact met ze opnemen. De opties zijn het forum en de chatbot.

Ik had dit, zoals eerder gezegd veel liever 1 op 1 besproken met KPN. Nu krijg je dat elke jan doedel de noodzaak voelt zich ermee te bemoeien. 

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo interessant wat jouw mening is en waar jij je voor schaamt. Ik denk dat het voor ons beide weinig toegevoegde waarde heeft om hierover verder met elkaar in gesprek te gaan. 

Bij deze een verzoek aan de KPN forum host om deze hele discussie te verwijderen en/of archiveren. Helaas kan ik geen berichten verwijderen. 

Nou, ik vind het smeken, mag ikkk dat hebben, want ik voel me achtergesteld omdat ik te vroeg heb getekend, volgende maand komt er weer wat aantrekkelijks en beginnen we weer.

Ik noem dit gewoon de schaamte voorbij en als de opmerkingen niet in je straatje passen, mag het weggehaald worden want Jan Doedel Doornekamp33 bemoeid zich ermee.

En dat terwijl @JanD zich er geeneens in gemengd heeft.😜😜😜😜

Nou, ik vind het smeken, mag ikkk dat hebben, want ik voel me achtergesteld omdat ik te vroeg heb getekend, volgende maand komt er weer wat aantrekkelijks en beginnen we weer.

Ik noem dit gewoon de schaamte voorbij en als de opmerkingen niet in je straatje passen, mag het weggehaald worden want Jan Doedel Doornekamp33 bemoeid zich ermee.

En dat terwijl @JanD zich er geeneens in gemengd heeft.😜😜😜😜

Ach ja zo hebben we allemaal wel dingen die we vreemd vinden. 1710 reacties op een KPN forum in nog geen jaar tijd terwijl je geen medewerker bent?! 

Reputatie 7
Badge +12

Nou, ik vind het smeken, mag ikkk dat hebben, want ik voel me achtergesteld omdat ik te vroeg heb getekend, volgende maand komt er weer wat aantrekkelijks en beginnen we weer.

Ik noem dit gewoon de schaamte voorbij en als de opmerkingen niet in je straatje passen, mag het weggehaald worden want Jan Doedel Doornekamp33 bemoeid zich ermee.

En dat terwijl @JanD zich er geeneens in gemengd heeft.😜😜😜😜

Ach ja zo hebben we allemaal wel dingen die we vreemd vinden. 1710 reacties op een KPN forum in nog geen jaar tijd terwijl je geen medewerker bent?! 

Laten we het niet persoonlijke maken, ik gok dat je vraag ook wel beantwoord is dat het niet mogelijk is om het welkomscadeau aan te passen tenzij je het abonnement nog opheft en een nieuw abonnement aanvraagt. Notitie; wel medewerker kpn, maar geen klantenservice dus inhoudelijk kan ik hier niet goed op reageren.

Reputatie 7

Welkom op het forum @DennisM79. Ik zie dat het antwoord op je vraag al gegeven is, als je een abonnement hebt afgesloten geldt de actie van de datum waarop het is afgesloten. Dat kan later niet gewijzigd worden naar een aanbod dat later geldt.

Laten we verder ook aardig tegen elkaar blijven, het is nergens voor nodig om elkaar zo te woord te staan. Op het forum helpen klanten elkaar en zijn wij moderators er om te helpen waar nodig en gesprekken in goede banen te leiden. Als je liever 1-op-1 contact wilt is chat een optie, zoals je zelf al noemde. Ook is het mogelijk om ons te bellen op 0800-0402. 

Nou, ik vind het smeken, mag ikkk dat hebben, want ik voel me achtergesteld omdat ik te vroeg heb getekend, volgende maand komt er weer wat aantrekkelijks en beginnen we weer.

Ik noem dit gewoon de schaamte voorbij en als de opmerkingen niet in je straatje passen, mag het weggehaald worden want Jan Doedel Doornekamp33 bemoeid zich ermee.

En dat terwijl @JanD zich er geeneens in gemengd heeft.😜😜😜😜

Ach ja zo hebben we allemaal wel dingen die we vreemd vinden. 1710 reacties op een KPN forum in nog geen jaar tijd terwijl je geen medewerker bent?! 


Ach ja, iedere gek zijn gebrek, vind het wel gezellig om klanten van KPN te kunnen helpen, noem het verslaving.

Maar ben nog op meerdere fora actief, voorheen ook nog het Telfort forum, maar ja dat hield op te bestaan, anders hadden daar in dat op een week na een jaar het dubbele wel gehaald, was ietsjes losser en gezelliger omdat het kleiner was.

je contract ging wettelijk in op datum van werkelijke aansluiting door  de monteur 

daarna had je dus nog max 14 dagen om ...als je vond dat je toch de surface wilde... om op te zeggen

of je daarna  ( 1 a 2 dagen later ) direct weer nieuw contract zou kunnen afsluiten betwijfel ik maar dat  is niet aan mij 

en die surface ach dit was de goedkoopste uitvoering met een celeron processor waar je

(en dat is een feit) eigenlijk weinig tot niets mee kan 

dus wat was de meerwaarde geweest t.o.v de wifipunten ???

Nog 4 maanden, dan begint dezelfde discussie weer bij de volgende provider.

Oja, ik ga naar ziggo, heb ik daar wel het recht om mijn welkomst cadeau om te ruilen.😁😁😁

tja en zo blijf je bezig    ………..

tijd om deze discussie dan maar te sluiten  door een moderator lijkt me 

Als die niet door je was opgerakeld verdwijnt die vanzelf naar de grotten der vergetelheid.😁😁

Men sluit hier bijna geen topics zodat anderen er ook nog wat aan.kunnen hebben.

prima laat ik het hierbij 

al vond ik het wel grappig dat mensen altijd zo'n drukte maken van dingen die ze er gratis bij krijgen …..