Beantwoord

KPN reclame Oranje: bloempot kapot

  • 8 June 2021
  • 7 reacties
  • 254 keer bekeken

Hallo, in de nieuwe televisie reclame over het EK wordt op een bepaald moment door een voetballer met een voetbal een bloempot met een plant erin aan diggelen getrapt. Wat is het nut hiervan? Er wordt al zoveel vernield. Waarom doet KPN daar nog een schepje bovenop? Ik zou graag zien dat deze functioneel nutteloze scène uit de reclame wordt verwijderd.

Met vriendelijke groeten, 

Ivo Naninck 

icon

Beste antwoord door Rick 10 June 2021, 08:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo @inaninck, welkom op het KPN Forum.  Ik begrijp dat je de keuze voor de bloempot een ongelukkige vindt. De scene waar je op doelt heeft als doel gehad dat de jongens van Oranje uitgedaagd werden door een jongedame om net als zij achter het standbeen een object (de bloempot) van een klein doeltje te schieten en is niet met het oogmerk tot het promoten/verheerlijken van vernielzucht. Het object had net zo goed een knuffel of een bidon kunnen zijn, iets dat beter tegen een stootje kan.  Als de reclame bij jou dit gevoel oproept en niet de beoogde speelsheid is dat jammer, dan gaan we aan het eigenlijke doel voorbij.
Dank voor je signaal, ik zal het doorgeven aan onze Marketing afdeling om mee te nemen in hun overweging.

Hallo Rick,

Speelsheid en vernieling gaan wat mij betreft niet samen. Bedankt voor het doorgeven aan de Marketing afdeling, hopelijk pakken zij dit serieus op.

Reputatie 2
Badge +1

Hallo @inaninck ,

Graag gedaan en nogmaals bedanktvoor het doorgeven van dit signaal.

Helaas zie ik vanavond dat de betreffende scène nog steeds in de reclame aanwezig is. Voor een beetje mediavormgever lijkt het me redelijk simpel om de bloempot te vervangen door een ander object, bijvoorbeeld een..................... voetbal???

Hoi @inaninck  en anderen.

Een bloempotje !

Wat gaan we hier aan doen ?

Momenteel lijden 690 miljoen mensen honger en het Wereldvoedselprogramma van de VN schat dat dit aantal aan het einde van het jaar kan zijn opgelopen tot 820 miljoen. Hoe kan het dat er wereldwijd zoveel honger is ?

Hoewel een bloempotje natuurlijk heel erg is. Zeker als het kapot gaat.
Als ik u hiermee ontrief, dan neem ik aan dat ik dat wel te horen krijg.

Reputatie 7

Momenteel lijden 690 miljoen mensen honger en het Wereldvoedselprogramma van de VN schat dat dit aantal aan het einde van het jaar kan zijn opgelopen tot 820 miljoen. Hoe kan het dat er wereldwijd zoveel honger is ?

Schaf dan dat geldverslindende voetbal af en zorg dat al het geld wat we daarmee besparen ingezet wordt om de honger in deze wereld te bestrijden. Ik zal de eerste zijn die dat initiatief volmondig zal ondersteunen.

Reputatie 2

Bezopen dat niemand van het reclame buro en kpn hierover geen gedachten heeft gemaakt.  Euforie over een ‘leuk’ spotje verblind blijkbaar. 

Enne………..het is niet 1 bloempot, inmiddels duizenden.

 

en dan het antwoord van de moderator. Hij moet natuurlijk iets zeggen, maar het is wel duidelijk promoten van vernielzucht.  Je kunt er op rekenen dat zoiets navolging vind. 
gek dat ze er nog mee doorgaan ook. Hier is geen excuus voor !!!