Beantwoord

Netflix delen

  • 4 January 2020
  • 6 reacties
  • 1041 keer bekeken

Een familielid heeft een Premium abbonnement voor Netflix. Nu wil ik op dat abbonnement meekijken. Ik heb al een eigen account aangemaakt en nu wordt er om een 4 cijferige code van de interactieve tv gevraagd. Moet ik dan de code van het familielid invoeren en wordt het maar 1 keer in rekening gebracht bij het familielid? 

icon

Beste antwoord door Mk14 6 January 2020, 19:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Mk14 , staat het account van jouw familielid meedere gebruikers toe? Dat wil zeggen, betaalt hij/zij voor meer dan 1 gebruiker?

Ja, het familielid heeft een Premium account. Ik heb hun interactieve tv code ingevoerd, maar dan verschijnt de melding dat de pincode onjuist is. Ook geprobeerd met hun mailadres maar dat lukt ook niet. Ik kan mij eigen pincode invoeren, maar dan ga ik er ook voor betalen, terwijl je met Premium abbonnement zou moeten kunnen delen. 

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Mk14 

 

Het premium abonnement is bedoeld voor één huishouden, maar uit gebruikscijfers blijkt dat veel vriendengroepen het ook aanschaffen en dan de account delen met elkaar. En dat mag niet volgens Netflix!

Lees verder..https://www.superguide.nl/nieuws/o-oh-je-netflix-account-delen-wordt-binnenkort-moeilijker-series

Netflix gaat er dit jaar actief op controleren. Als meerdere IP’s min of meer tegelijk 1 abonnement gebruiken dan kan het uitgezet worden door Netflix.

Maar goed, als je het wilt delen dan is dat niet zo moeilijk:
Vul bij jouw gewoon dezelfde inloggegevens in, namelijk

Het emailadres waarmee het account is geregistreerd en
Het wachtwoord van dat account

Wat je bedoelt met ‘ik heb een eigen account’ (bij Netflix ???) gemaakt weet ik niet, maar dat moet dus juist niet.
En de vraag voor 4-cijferige pincode van ITV kan ik al helemaal niet koppelen aan Netflix. Want ook de Netflix-app in de decoder staat los van ITV.

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is het gelukt. Ik kan geklikt op "eerste 30 dagen gratis” en dan moet je je pincode van je ITV invoeren, zodat het in rekening gebracht kan worden op je factuur als je het abonnement voort wilt zetten. Nu bleek het familielid toch een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt te hebben en daarmee kon ik inloggen. 

 

Ongetwijfeld zal Netflix hierop niet zitten te wachten en zullen ze maatregelen gaan nemen, maar voor nu is het fijn als het zo kan.

Weet je zeker dat je nu niet per ongeluk toch een account hebt gemaakt? Na die pincode.

Psst. Iedereen kan binnen het account zijn/haar eigen profiel maken. Daarin wordt o.a. onthouden waar je het laatste naar gekeken hebt om verder te gaan (in een serie bijvoorbeeld).