Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd

  • 25 July 2020
  • 997 reacties
  • 16141 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

997 reacties

Badge

Sinds 2 maanden zijn er problemen met mijn KPN factuur met, onterecht, in rekening gebrachte Netflixkosten.

In juni waren de kosten € 7,99 maar op mijn factuur van juli inmiddels verhoogd naar € 13,99

Door mij is er nog NOOIT een Netflixaccount aangevraagd/aangemaakt.

Na meerdere telefoongesprekken met de KPN en Netflix, want ik word van het kastje naar de muur gestuurd, ben ik nog geen steek verder.

Netflix heeft geen gegevens, mailadres, account e.d. van mij, logisch want ik heb geen abonnement dus valt er niets te vinden/op te zeggen. 

KPN past mijn abonnement aan door het vinkje weg te halen bij optie Netflix maar dat vinkje staat er een seconde later weer in.

KPN info heeft mij toegezegd dat mijn probleem bij een andere afdeling behandeld gaat worden en dat ik over 2 dagen teruggebeld zou gaan worden. De 2 dagen zijn inmiddels verstreken en geen belletje gekregen.

Sta met mijn rug tegen de muur want mijn factuur is inmiddels weer afgeschreven. Hoe kom ik van het Netflixaccount af ? en hoe ga ik mijn geld terugkrijgen?

Groet,

Elvis

Reputatie 7

Als je op de TV ontvanger de Netflix app start, is daar dan een Netflix account actief?

Is dat jouw eigen account of dat van een wildvreemde?

Dit kan je zien bij "Ondersteuning" onder in het menu links nadat je op de ring naar links hebt gedrukt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Elvis100 ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Badge

Geen actief Netflixaccount te zien.

Er staat ‘Netflix is helaas nog niet beschikbaar in jouw regio

Wil je een e-mail ontvangen zodra Netflix beschikbaar is?’

Linksonder in beeld stuur me een e-mail rechts staat aanmelden maar ik weet niet of dat verstandig is dat aan te klikken zit ik straks met 2 Netflixaccounts

Reputatie 7

Er staat ‘Netflix is helaas nog niet beschikbaar in jouw regio

Wil je een e-mail ontvangen zodra Netflix beschikbaar is?’

Vreemde melding, nog nooit eerder gezien.

Kan je eens een foto van dat scherm maken en hier plaatsen?

Badge

 

Badge

Forum profiel ingevuld!

Reputatie 7

Zeer interessant dat die melding verschijnt.

Ik hoop dat een medewerker van KPN dit snel zal oppakken.

Hallo,

Sinds afgelopen maand krijg ik Netflix op mijn factuur terwijl ik zelf geen Netflix heb aangevraagd.
Kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +22

Zeer interessant dat die melding verschijnt.

Ik hoop dat een medewerker van KPN dit snel zal oppakken.

@Elvis100 werk je toevallig met VPN? 🤔 

Badge

@Dennis Schreve  Nee werk ik niet mee

Badge

@Noordzee Forum profiel ingevuld

Grt

Reputatie 7
Badge +28

Prima @Elvis100 ,

Er komt hier vanzelf een moderator langs.

Goedeavond,

 

Zag vandaag op de factuur staan dat KPN mijn Netflix abonnement in rekening brengt.

Afgezien dat het bedrag niet klopt heb ik hiervoor ook geen toestemming gegevens.

Las iets over fraude dus heb ondertussen de wachtwoorden wel aangepast.

 

Bij MijnKPN heb ik Netflix  weer kunnen verwijderen maar zit nog wel met de kosten.

Daarnaast zou ik graag willen weten hoe is tot stand is gekomen.

 

Ik hoor graag.

Beste lezer, 

Er worden kosten voor een Netflix-account bij mij in rekening gebracht. Dit account is niet van mij. Ik heb het account verwijderd maar krijg een mail dat dit bij Netflix opgezegd dient te worden. Gebeld met KPN & Netflix, daar blijkt het mailadres niet te achterhalen. Van KPN krijg ik geen gegevens. Ik wil jullie verzoeken om, zoals dat heet, intern te escaleren zodat het mailadres vrijkomt. Met dit mailadres kan het account verwijderd worden. 

En natuurlijk ben ik niet bereid om de kosten te betalen voor een dienst die ik niet afgenomen heb. 

Graag uw reactie. 

Anja

 

Dit is een fraude die laatstelijk is voorgekomen. Helaas ben je niet de enige.

Wijzig je wachtwoord van je KPN ID.

Een KPN moderator kan je verder helpen met het verwijderen v.h. account.

Vul voor hem/haar vast je gegevens in in je forumprofiel. Dan kan ie je vinden en geef je tevens toestemming voor inzage van je gegevens.

Beste Peter, 

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb je raad opgevolgd en wacht de reactie van KPN af. 

 

 

Ook ik kreeg mail dat ik toestemming heb gegeven om kosten Netflix via KPN te betalen,terwijl ik dat zeer beslist niet gedaan heb .

Hoe kan dit?

Bij mij ook ineens een rekening voor Netflix dat ik niet heb , niet wil, en ook nooit heb gehad. Netflix geeft niet thuis, lekker dan. Kom op KPN verander dit eens a.u.b.

Hi,

Op mijn factuur is Netflix dubbel in rekening gebracht. Als ik bij het facturatie overzicht van Netflix kijk, dan zie ik hij voor de komende maand gewoon één keer in rekening is gebracht. Via de Netflix app heb ik al met een medewerker gechat en die attendeerde mij om even op kanaal 200 te kijken of er niet meerdere accounts zijn gekoppeld, maar dat is niet het geval. Hij verwees me eveneens naar netflix.kpn.com om daar met mijn KPN ID in te loggen, maar daar vindt al ongeveer een week onderhoud plaats. Het is ook niet dat ik vrij recent ben begonnen met het factureren via de KPN factuur en dat het daarom voor twee maanden in rekening wordt gebracht. Dus ik kan hem gewoon niet plaatsen. Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Met vriendelijke groet,

Wilco

Reputatie 7

De site https://netflix.kpn.com is een tijdje terug uit de lucht gehaald omdat er mogelijk via die site misbruik gepleegd is waarbij door fraudeurs Netflix abonnementen aan KPN abonnementen gekoppeld zijn.

Het lijkt er op dat jij ook slachtoffer bent geworden van die faude, waardoor de groep van slachtoffers weer groter geworden is. Dagelijks komen er helaas nieuwe meldingen binnen.

Binnenkort zal een KPN medewerker reageren om dit probleem op te pakken.

Hallo,

Ik wil Netflix NIET via KPN betalen, het bewuste vinkje uitgezet, en 5 min laten stond het weer aangevinkt.

ik wil dat dus niet, al 2x over gebeld met KPN en Netflix en nog geen steek verder.

@Bart_Z  kan jij svp hiermee helpen? 

 

Hoor het graag.

Marie

 

Admin: vraag samengevoegd

Ook bij mij is ineens het abonnement voor Netflix afgeschreven via kpn, terwijl ik dat zelf niet aangevinkt heb. Ik heb deze maand dus dubbel betaald voor Netflix. Graag ontvang ik het teveel betaalde bedrag weer terug. 

Badge

@Lisa 

Hoop dat er ook naar mijn Netflixprobleem gekeken gaat worden!

Ben hier al 2 maanden mee bezig. Zonder enig resultaat.

Dank

Grt

Reputatie 7
Badge +21

@Elvis100 ik heb meteen even gekeken bij jouw gegevens en een collega heeft dit inderdaad al doorgegeven aan de achterliggende afdeling. Er wordt dus naar gekeken!

@Wilcoram  top dat jij je profiel al had aangevuld. Voor jou heb ik het ook doorgegeven. We gaan er naar kijken!

@Rietpluim, helaas nog eentje. Als je jouw Forum profiel aanvult met gegevens gaan we het ook voor jou doorgeven!