Beantwoord

Netflix opzeggen en via KPN laten lopen

  • 20 September 2021
  • 16 reacties
  • 9014 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Goedemorgen,

 

Ik heb al enige tijd een Netflix premium account. Alleen zie ik nu dat ik dit ook via jullie kan afsluiten zodat ik gebruik kan maken van de Hussel entertainment korting.

Als ik via Netflix mijn abonnement wil opzeggen, gaat dit in per 14 oktober 2021. Wanneer moet ik dan Netflix via jullie aanzetten? Gaat mijn Netflix account dan per direct in als ik Netflix via jullie afsluit? Ik wil natuurlijk geen dubbele kosten…. en niet zonder Netflix zitten.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 20 September 2021, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Als je nu ook al ESPN, Pluspakket, Film1 of Spotify via het vaste abonnement gebruikt krijg je die entertainmentkorting al.

bron van onderstaande.

Ik heb Netflix al afgesloten bij Netflix, wat nu?

Heb je al Netflix, dan moet je eerst het bestaande Netflix abonnement opzeggen. Dit kun je regelen via www.netflix.com/youraccount. Je kunt nog wel tot het einde van de contractperiode blijven kijken.

Pas hierna kun je je aanmelden voor betaling via de KPN Factuur. Dat doe je via het menu van Interactieve TV:

  1. Druk op de 'Menu' knop op de afstandsbediening
  2. Druk op 'Apps op je TV'
  3. Klik de Netflix-app aan
  4. Klik op 'Aanmelden' en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij betaalmethode ‘KPN Factuur
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Heb ik niet. Dat was mijn vraag ook niet?

@wt3 .Mijn antwoord is aangevuld met de te verrichten handelingen.

Het kan alleen als je i-TV van kpn hebt.

“Pas hierna kun je je aanmelden voor betaling via de KPN Factuur.”

Bedoel je met hierna, nadat ik mijn bestaande Netflix abonnement heb opgezegd, of nadat de contractperiode beëindigd is?

Oftewel, wanneer moet ik me precies aanmelden, zodat ik geen dubbele kosten heb, en nauwelijks dagen zonder Netflix zit?

@Boetz3, welkom op het kpn forum :relaxed:

Qua kosten maakt het niets uit. En je Netflix abonnement blijft ook bij Netflix lopen. Alleen de betaling gaat dan via de factuur van kpn.
Zelf heb ik Netflix daarom gewoon apart. Ik ga niet het abo van bedrijf B via A laten lopen als ook het abo gewoon bij B blijft lopen.

Maar als je wel het bedrag via je kpn factuur wilt dan hier alle stappen.

Zet je abonnement op pauze (met de knop abonnement opzeggen) via je Netflix Account. Het kan maximaal 10 maanden op pauze.

Pas als het op pauze staat, je kunt dan even niet over Netflix beschikken, kan je het weer heractiveren via de ontvanger (dus niet via MijnKPN) om de kosten via je factuur te laten lopen. Zie hierboven genoemde stappen. Dus niet het abo van Netflix, maar alleen de kosten.

Bedankt Peter.

Aha, ik dacht het qua kosten wel uitmaakt. Ik begrijp dat ik EUR 5 pm Entertainment korting krijg als de betaling via KPN loopt. Ik heb namelijk geen ESPN, Pluspakket, Film1 of Spotify via KPN.

Vandaar.

Oh, als het je enige (!) Entertainmentpakket wordt/is dan heb je idd die € 5 korting, @Boetz3 . Heb je wel een Hussel abonnement of nog Alles-in-1 ?

Verder vind ik het vrij zinloos ha ha. Het zou voor mij niks uitmaken namelijk.

En ik begrijp via kpn.com/netflix dat je het account niet eerst hoeft te pauzeren als je via de decoder maar kiest voor heractiveren!

Hussel it is.

Hussel it is.

:thumbsup_tone3::thumbsup_tone3:

Zo, weer even tijd gevonden. 

Blijkt toch niet zo eenvoudig. Hoe kan ik namelijk via de decoder de Hervatten knop vinden?

Ik heb Netflix al op mijn televisie. Moet ik misschien eerst “Netflix afsluiten” kiezen?

Hoi, @Boetz3 . Je gebruikt nu (al) de Netflix app in de ontvanger? Dan zul je inderdaad eerst moeten UITLOGGEN (dat is niet hetzelfde als Afsluiten).

Kies in de linkerkolom “Ondersteuning”. Daaronder staat dan weer “Uitloggen".

Helaas, na het Uitloggen krijg ik 2 mogelijkheden: Inloggen of Doorgaan. Ik heb beide geprobeerd.

Ik voer het emailadres en wachtwoord van mijn bestaande Netflix account in. Beide zorgen ervoor dat Netflix gewoon weer opstart, zonder de optie hervatten.

 

Suggestie? Bedankt voor de hulp trouwens!

of toch eerst mijn account Pauzeren?

@Boetz3. Ik zou zeggen eerst pauzeren. Volgens mij is dat overigens niet per direct.

Eenmaal gepauzeerd kan je natuurlijk “hervatten” :wink: .

Maar ja….

Misschien een moderator die kan uitleggen hoe het nu werkt met het omzetten van de betaling van je lopende Netflix account naar betaling via kpn. De site via kpn.com/netflix is daar ook niet heel duidelijk in.

Reputatie 7
Badge +17

Dat kan ik, @PeterG! Of nja, eigenlijk heb jij dat al gedaan. :wink:

Ik heb Netflix al afgesloten bij Netflix, wat nu?

Heb je al Netflix, dan moet je eerst het bestaande Netflix abonnement opzeggen. Dit kun je regelen via www.netflix.com/youraccount. Je kunt nog wel tot het einde van de contractperiode blijven kijken.

Pas hierna kun je je aanmelden voor betaling via de KPN Factuur. Dat doe je via het menu van Interactieve TV:

  1. Druk op de 'Menu' knop op de afstandsbediening
  2. Druk op 'Apps op je TV'
  3. Klik de Netflix-app aan
  4. Klik op 'Aanmelden' en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij betaalmethode ‘KPN Factuur
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Als je al een abonnement op Netflix hebt en je wilt graag via de KPN factuur betalen, dan zijn dit de stappen die je moet doorlopen.

Reputatie 3

Dat kan ik, @PeterG! Of nja, eigenlijk heb jij dat al gedaan. :wink:

Ik heb Netflix al afgesloten bij Netflix, wat nu?

Heb je al Netflix, dan moet je eerst het bestaande Netflix abonnement opzeggen. Dit kun je regelen via www.netflix.com/youraccount. Je kunt nog wel tot het einde van de contractperiode blijven kijken.

Pas hierna kun je je aanmelden voor betaling via de KPN Factuur. Dat doe je via het menu van Interactieve TV:

  1. Druk op de 'Menu' knop op de afstandsbediening
  2. Druk op 'Apps op je TV'
  3. Klik de Netflix-app aan
  4. Klik op 'Aanmelden' en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij betaalmethode ‘KPN Factuur
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Als je al een abonnement op Netflix hebt en je wilt graag via de KPN factuur betalen, dan zijn dit de stappen die je moet doorlopen.

Is weer heel onduidelijk van KPN want ik lees dit!

Heb je al Netflix?

Ook als je al een Netflix account hebt, dan kun je Netflix bij KPN bestellen. Na het bestellen koppel je Netflix makkelijk aan KPN.

 

Ook heb ik gelezen dat je tijdens het bestellen kan aangeven f=dat je al een Netflix account hebt en dat deze dan wordt overgenomen door KPN.