Beantwoord

Omzetting Spotify Premium naar Spotify Family

  • 10 February 2020
  • 12 reacties
  • 248 keer bekeken

Vandaag is mijn abonnement omgezet van Standaard alles-in-een met Spotify Premium naar KPN Hussel met Spotify Family. Echter wordt binnen mijn Spotify account nog steeds Premium getoond en geen Family.

Enig idee hoe mijn Spotify Family account is te activeren. Tevens heb ik geen activatie code ontvangen…. 

icon

Beste antwoord door bmulder85 12 February 2020, 14:49

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@bmulder85 Welkom op ons Forum! Dat kan kloppen, na omzetting van het abonnement gaat (helaas) niet meteen een belletje rinkelen bij Spotify/KPN om de activatie te stoppen of om te zetten.:disappointed_relieved: Dit gebeurd in batches over een bepaald (onbekend) tijdsbestek. Goed dat je dus aan de bel trekt hier.
Wat ik voor je kan doen, is jou een nieuwe activatiecode toesturen. Dan dien je dat account te koppelen aan de nieuwe code. Het kan (eventueel) zijn dat je eerst de Spotify Premium even terug moet zetten naar Free. Dit kun je het beste doen in de browserversie van je Spotify account. 

Voordat we dit in gang kunnen zetten, heb ik wat gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maak ik het voor je in orde. 

Gegevens zijn bijgewerkt. Ben benieuwd, er zijn al diverse pogingen gedaan.…

Klantenservice heeft alles gecontroleerd en wijzigingen doorgevoerd. Tot op heden alleen nog geen actief Spotify Family account.

@Lisa Heb jij nog tijd gehad hier naar te kijken?

Reputatie 7
Badge +17

@bmulder85 Ondertussen achter de schermen: Deactivatie Spotify Premium, hierna ontvang je een Spotify Family code. 

@Lisa Helaas, opnieuw is mijn account geactiveerd als Premium zonder Premium for Family functionaliteit.

@Lisa De nieuwe activatie code in de mail is overigens hetzelfde als de eerdere activatie code die niet werkte.

@Lisa Volgende bericht kwam ik tegen in een eerdere post op het forum.

@KienW, ik heb het account teruggezet naar Free. Je krijgt hierdoor automatisch een nieuwe activatiecode toegestuurd voor Spotify Premium(dus niet voor Family). Het gemakkelijkste is Spotify Family aan te vragen via MijnKPN. Je krijgt dan nog een activatiecode opgestuurd, deze is wel voor Spotify Family 🙂

Reputatie 7
Badge +17

@Lisa Volgende bericht kwam ik tegen in een eerdere post op het forum.

@KienW, ik heb het account teruggezet naar Free. Je krijgt hierdoor automatisch een nieuwe activatiecode toegestuurd voor Spotify Premium(dus niet voor Family). Het gemakkelijkste is Spotify Family aan te vragen via MijnKPN. Je krijgt dan nog een activatiecode opgestuurd, deze is wel voor Spotify Family 🙂

Dat klopt, als je Spotify premium hebt bij KPN en wij zetten je terug naar 'FREE’, zegt het systeem: De klant moet een nieuwe code toegestuurd krijgen, want daar heeft hij recht op. 
Ik verbaas me hierover, maar zie nu dat jou account handmatig omgezet gaat worden naar family. Je mag je account dus premium laten op dit moment. Ik verwacht uiterlijk dat dit vannacht gebeurt rond 12.00 uur tijdens de systeem synchronisatie. 

Ik ben benieuwd, dus zal ik om 00:01 klaarzitten :)

Mocht het vervolgens nog niet werken, trek ik voor de 10e keer aan de bel.

 @Lisa Opnieuw geen succes.... 

@Lisa Inmiddels heb ik de juiste activatiemail mogen ontvangen voor Spotify Family en is deze naar behoren geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +17

@bmulder85 Fijn dat het is opgelost! Is het nu uit zichzelf opgelost of heb je nog het e.e.a. moeten ondernemen? Ik hoor het graag, want dan kan ik hier ook weer van leren. :smile:

Reageer