Beantwoord

Ongevraagde e-mails over Spotify / kan niet uitvinken

• 3 juni 2017
  • 9 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb Spotify in MijnKPN uitgezet.
Ook nooit aangesloten geweest.
En -nog- krijg ik een email dat ik Spotify moet aanzetten.
Ik wil geen Spotify ik hoef geen Spotify al kreeg ik geld toe dan nog niet.
Alhoewel..... als het bedrag hoog genoeg is wat ik toe krijg dan ga ik er over nadenken :)
Ik begrijp alleen niet waarom KPN je het zo nodig door je strot wil duwen.
Klik ik op de link in de email, als je geen Spotify wilt kun je je hier afmelden, ok , maar zelfs dat gaat dan niet want dan moet je een code invullen die ik dus niet heb.
Zo, ben niet boos, maar het lucht wel op als je even je hart kunt luchten.
Verder neem ik op tijd mijn pilletjes in :)

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 juni 2017, 10:36

Wat betreft de mail heb ik ook duidelijkheid, Huistijger.

Klanten die Spotify wel in het pakket hebben maar niet willen gebruiken kunnen op kpn.com/geenspotify dit aangeven. Daar wordt dan gevraagd om de activeringscode in te vullen. Dit is dezelfde code die in de e-mail staat die je over Spotify krijgt. Ik heb hieronder screenshots geplaatst. Jij kunt dan ook alsnog via die link aangeven dat je geen contact meer wilt over Spotify. Je krijgt dan in ieder geval geen herinneringen meer tot je het pakket aanpast komende maand.

Website:

E-mail:

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Bij mij staat Spotify standaard aangevinkt in MijnKPN.
Ik vink het elk keer uit, maar de volgende keer als ik inlog staat het weer aangevinkt.
Ik wil per 1 juli een nieuw abonnement aangaan en dan wil ik zeker niet betalen voor Spotify.
Al zou ik 10 euro toe krijgen dan wil ik het nog niet eens.
Waarom staat dat ding elke keer aangevinkt?
Uitvinken geeft dus niets.
Dus m.a.w. HELP
Reputatie 7
Badge +27
We sturen inderdaad reminders over Spotify. Klanten die Spotify bewust hebben toegevoegd als betaalde dienst nemen het ook meestal direct in gebruik. Bij Alles-in-1 Standaard (uit de line-up tot 1 juli 2017) zit het gratis inbegrepen. Er zijn dan genoeg klanten die zich er niet van bewust zijn dat ze Spotify hebben. Daarom sturen we herinneringsberichten uit naar mensen die wél Spotify in hun pakket hebben, maar het niet hebben geactiveerd. Het is immers zonde als je een optie in je pakket hebt die je niet gebruikt.

Ik zie dat in jouw abonnement Spotify nog wel gewoon aanwezig is, daarom krijg je deze mails ook. Wel moet het natuurlijk makkelijker kunnen om je af te melden voor dit soort post. Daar maak ik melding van. Heb je de mail nog die je kreeg? Want die heb ik er wel bij nodig. Je krijgt een privébericht met mailadres van me. Wil je hem daar naar opsturen?

Verder kan ik, als je wilt, Spotify uitvinken in je abonnement. Dan heb je nergens meer last van 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb je beide topics even samengevoegd, huistijger. Aangezien ik hier toch al mee bezig was.

Betreffende de mails: dank voor jouw mail. Ik zet dit door richting de afdeling die hierover gaat.

Dan het uitvinken. Het kan inderdaad zo zijn dat hij Spotify automatisch weer aanvinkt. Ik heb dat zelf nog niet ervaren, maar ik heb dan ook nog niet eerder iemand met Standaard gezien die het wilde uitzetten 🙂 Spotify is een vast, gratis, onderdeel van het huidige Standaardpakket dus dan kan het zijn dat het systeem het niet toestaat het uit te vinken. Als je echter straks op 1 juli je pakket gaat wijzigen naar de nieuwe variant krijg je de keus of je Spotify erbij zou willen behouden of niet. Als je dan aangeeft van niet wordt hij ook netjes uitgezet.
Reputatie 7
Badge +18
Bedankt Erik, duidelijk !
Reputatie 7
Badge +27
Wat betreft de mail heb ik ook duidelijkheid, Huistijger.

Klanten die Spotify wel in het pakket hebben maar niet willen gebruiken kunnen op kpn.com/geenspotify dit aangeven. Daar wordt dan gevraagd om de activeringscode in te vullen. Dit is dezelfde code die in de e-mail staat die je over Spotify krijgt. Ik heb hieronder screenshots geplaatst. Jij kunt dan ook alsnog via die link aangeven dat je geen contact meer wilt over Spotify. Je krijgt dan in ieder geval geen herinneringen meer tot je het pakket aanpast komende maand.

Website:

E-mail:

Reputatie 7
Badge +18
OK, Erik, heb ik gedaan.
Vind het wel vreemd dat je een activeringscode moet invullen om je af te melden.
Als je het niet geactiveerd hebt moet je je dus afmelden?
Stel je voor je krijgt ineens een email:
Meneer u bent vanaf nu geabonneerd op Ziggo internet en TV, indien u dit niet wilt moet u zich afmelden.
Vreemd.....
Maar goed, het is klaar zo, heb me afgemeld. 🆒
Nogmaals bedankt.
Je hebt het er maar druk mee gehad Erik, sorry.
Reputatie 7
Badge +27
Er wordt gevraagd om je code zodat men weet dat jij het bent. Anders weten we niet wie er geen mails meer wil ontvangen :)

Stel je voor je krijgt ineens een email:
Meneer u bent vanaf nu geabonneerd op Ziggo internet en TV, indien u dit niet wilt moet u zich afmelden.
Vreemd.....

Je voorbeeld is niet helemaal hoe de situatie is. Je hebt gekozen voor een abonnement waar Spotify gratis bij in zit. Om dat te kunnen activeren sturen we je e-mail met code. En omdat je recht hebt om Spotify te gebruiken vanuit je abonnement sturen we herinneringen als je niet activeert. Als jij vervolgens Spotify niet wilt gebruiken (wat je goed recht is) kun je dit bij ons aangeven via de webpagina. Waar je dan de code moet invullen zodat we weten dat jij het bent. En dan houden we op met het sturen van mails 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Ik geef me gewonnen Erik :)
'Vond het zelf een leuke vergelijking, maar ja... wie ben ik? 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Nuanceverschil :)

En jij bent gewoon onze eigen huistijger :D

Reageer