Vraag

Slecht beeld pluspakket...hoe op te lossen en hoe kijk ik via laptop naar het pluspakket

  • 27 April 2019
  • 23 reacties
  • 1058 keer bekeken

Al een jaar geleden heb ik geprobeerd om films te bekijken van het pluspakket van KPN maar kreeg steeds een slecht gestoord flikkerend beeld. Ik heb gebeld met KPN maar werd eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd, reactie was dat er een probleem was, dat het bekend was, maar dat het zo weinig voor kwam dat het KPN niet lonend is om een oplossing te zoeken.
Inmiddels een jaar verder, het probleem is nog steeds het zelfde, wil ik het weer proberen, maar gezien de slechte medewerking van KPN zelf probeer ik het nu maar bij medegebruikers.

Eerste vraag: wie heeft de zelfde ervaring gehad maar heeft het opgelost en hoe?

Tweede vraag: als er echt geen oplossing mogelijk is, hoe kan ik dan de series en films die aangeboden worden via het Pluspakket op mijn laptop kijken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Ervaar je dit specifiek met films en series uit het on-demand gedeelte van het pluspakket of ook bij de "gewone" zenders binnen het pluspakket?
Nee, "gewoon" tv kijken gaat gelukkig wel (dan was ik waarschijnlijk al lang weg geweest bij KPN televisie), maar bij de on demand films en series is het al die tijd al een drama.........
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Knarf001. Ik herken dit niet als een bekend probleem of iets dergelijks. Als de tv-zenders gewoon goede kwaliteit (HD) zijn, dan zouden de On Demand items ook gewoon goed moeten zijn...

Ik neem aan dat de tv-ontvanger gewoon direct met een kabel is aangesloten op het modem?
Is de tv-ontvanger wel eens gereset? (ik gok van wel)
Is de tv-ontvanger (of modem) wel eens vervangen?

Je kan via https://www.interactievetv.nl/ de series/films ook kijken. Je kan op de startpagina naar beneden scrollen voor verschillende uitgelichte items, of in zoekbalk zoeken naar een specifieke film/serie.
Dag Paul,

De TV-ontvanger is wel eens gereset (vaak zelfs) en toen ik een jaar geleden e.e.a. bij KPN heb aangekaart heb ik een vervangend modem gekregen (maar dat maakte niets uit).

De reactie toen kwam er eigenlijk op neer dat het probleem wel bekend, heel af en toe voor kwam, maar omdat het maar zo weinig voor kwam niet de moeite was voor KPN om op te lossen.

Dat van de interactieve tv ga ik nog eens nakijken: ik was daar al ingelogd, maar kon niet vinden waar ik de films en series kon afspelen. Volgens mij stond er vooral heel veel informatie over het afspelen op tv, telefoon en tablet (met een app), maar ik kon er geen online tv kijken: maar misschien heb ik niet goed gekeken.
Reputatie 7
Badge +25
Ik vind het vreemd want als de tv-zenders gewoon prima zijn, dan zou On Demand ook gewoon goed moeten werken voor zover ik dat kan inschatten. Of het moet zo'n zeldzaam probleem zijn dat ik er nooit van heb gehoord...

Is de tv-ontvanger en/of HDMI-kabel wel eens vervangen? En wel merk + type tv heb je?

Gelukt met https://www.interactievetv.nl/?
Het is ook vreemd, en waarschijnlijk is het een zeldzaam probleem; een jaar geleden heb ik behoorlijk vaak gebeld met de klantenservice van KPN (moest er nogal wat moeite voor doen om antwoord te krijgen) maar kreeg uiteindelijk iemand te pakken die me eigenlijk liet weten dat het probleem wel bekend was, maar dat er eigenlijk niet gewerkt werd aan een oplossing door KPN om er te weinig klachten van kwamen. Met andere woorden: het is zo'n zeldzaam probleem dat het voor KPN niet de moeite is om een oplossing te zoeken.
Hoewel degene die me toen telefonisch te woord stond vermoedde dat het niets uit maakte heeft mij me wel een nieuwe mediabox toegestuurd om te kijken of dat het verschil zou maken (maakte inderdaad niets uit). En we hebben het ook wel eens met een andere HDMI kabel geprobeerd.
Mijn TV is een Sony Bravia die ik gekocht heb in 2006. Misschien ligt het aan de leeftijd van de TV, aan de andere kant: met Netflix heb ik geen enkel probleem.

En op de laptop kijken via interactieve TV ging prima: inmiddels al een paar aflevering verder bij de Handmaids Tale!!
Reputatie 7
Badge +25
Handmaid's Tale is goed inderdaad! Heel naar, maar heel goed. (hier eventueel nog wat inspiratie)

Zou je me het specifieke type van de tv nog kunnen melden? En kun je je gegevens invullen in je profiel? Ik wil dit toch even doorsturen naar de ontwikkelaars want ik heb er nog nooit van gehoord. Liever een keer 'te veel' dan te weinig. Betekent niet dat ik het gelijk heb opgelost natuurlijk, maar de reactie dat we niet de moeite nemen is verre van bevredigend.
Het model is KDL-32V2000.

Alvast bedankt voor de moeite...
Reputatie 7
Badge +25
Het model is KDL-32V2000.

Alvast bedankt voor de moeite...

Mijn vermoeden gaat wel naar de leeftijd van de tv eerlijk gezegd. De tv-ontvangers ondersteunen vanaf HDMI 1.4, en geen 1.3 (of zelfs 1.2). Aangezien HDMI 1.4 pas vanaf 2009 in tv's zit, zal jouw tv sowieso een oudere versie hebben.

Maar ik ga dit proberen te bevestigen zodat we op z'n minst weten wat de boosdoener daadwerkelijk is.
Reputatie 7
Badge +25
Nog één aanvullende vraag @Knarf001. Ervaar je dat stotterende beeld ook bij opnames (indien je die hebt) en bij Terugkijken via de gids? Zou je dat nog even willen proberen?
Opnemen en terugkijken gaat prima, Netflix, Youtube ook, kijken vanaf begin idem. Het enige wat niet gaat is films en series van het Pluspakket van KPN kijken.

Wel fijn als duidelijk is wat de boosdoener is......hoewel de TV het verder prima doet heb ik wel eens overwogen om een andere TV aan te schaffen en deze te verplaatsen naar de slaapkamer......maar het is natuurlijk zonde als dat nog steeds niet de oplossing blijkt te zijn.
Reputatie 7
Badge +25
Opnemen en terugkijken gaat prima, Netflix, Youtube ook, kijken vanaf begin idem. Het enige wat niet gaat is films en series van het Pluspakket van KPN kijken.

Wel fijn als duidelijk is wat de boosdoener is......hoewel de TV het verder prima doet heb ik wel eens overwogen om een andere TV aan te schaffen en deze te verplaatsen naar de slaapkamer......maar het is natuurlijk zonde als dat nog steeds niet de oplossing blijkt te zijn.

Duidelijk verhaal.

Mee eens, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Ik kom hierop terug!
Reputatie 7
Badge +25
Bonusvraag @Knarf001: zijn het ook specifieke video's van On Demand? Ik weet dat je het over het Pluspakket hebt, maar weet je toevallig of het specifieke video's van het Pluspakket zijn? Of misschien echt alles van het Pluspakket. Als je bijvoorbeeld kijkt bij On Damand - Voor Jou, dan kan je de welkomstfilm even testen. Die ook?
Nee eigenlijk werkt er niks van het Pluspakket en ook de kadofilms werken niet.
Reputatie 7
Kan je wel live naar zenders uit het pluspakket kijken?
Bijvoorbeeld kanaal 84 of 87?
De TV zelf geeft geen problemen, 84 en 87 toen het prima.......
Reputatie 7
Badge +25
De TV zelf geeft geen problemen, 84 en 87 toen het prima.......
Ik wacht op dit moment op reactie van m'n contactpersoon. Geen idee of hij het met zekerheid kan verklaren, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wacht het af.....
Als er een oplossing uit komt waardoor e.e.a. werkt met mijn huidige TV dan zou dat mooi zijn.
Maar als die er niet is, is het natuurlijk wel interessant om te weten of e.e.a. op te lossen is met een nieuwere TV (en om te weten waar ik op moet letten bij de aanschaf: wat ontbreekt in mijn huidige TV dat een nieuwe wel zou moeten hebben dan).

In ieder geval bedankt voor de moeite tot zover.
Reputatie 7
Badge +25
Netwerktechnisch kunnen we hier geen reden voor bedenken, dus wordt het een kwestie van meten en indien mogelijk reproduceren.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we er wat dieper induiken.
Ik heb mijn profiel zo goed mogelijk ingevuld, dus ben benieuwd wat er verder uit komt.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Knarf001, excuses voor de late reactie. Ik heb geen reden kunnen achterhalen waarom je deze problemen ervaart. De kwaliteitsmeting laat eigenlijk totaal geen problemen zien in de aanvoer.

Ik kan je niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de tv ligt, ook al schat ik die kans wel hoog in. Mij zou het verstandig lijken om eens een andere tv aan te sluiten, en om dan te kijken of het probleem ook speelt. Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik kan je moeilijk adviseren een nieuwe tv te kopen of iets dergelijks zonder er 100% zeker van te zijn dat daar het probleem zit...

Excuses dat ik niet meer kan doen in deze.
Dag Paul,
Dank je voor de moeite. Wat jij aangeeft is eigenlijk ook een jaar geleden al tegen me gezegd door het klant contact centrum......met daarbij de aanvullng dat men wist dat dit probleem zich voor deed, maar dat het, omdat het maar weinig voor kwam nu niet de moeite voor KPN was om het uit te zoeken.

Een nieuwe TV ga ik er niet voor kopen, maar het blijft jammer dat ik niet volledig van het pluspakket gebruik kan maken. Als mijn oude TV het opgeeft en ik een nieuwe aanschaf en het probleem blijft zich voordoen misschien dat ik dan er nog eens moeite voor wil doen om e.e.a. uit te laten zoeken en op te lossen. Voor nu kijk ik wel op de PC.
Reputatie 7
Zet, als test, de HD functie eens uit op de TV ontvanger.
Als je dan een film uit het on-demand aanbod van pluspakket kijkt, werkt het dan wel naar behoren?