Vraag

Spotify Family valt niet te activeren

  • 27 March 2021
  • 19 reacties
  • 583 keer bekeken

Beste Marcia, ik heb de activatielink gevolgd en hierbij kwam de melding dat eerst m'n Premiumaccount stopgezet moet worden. Dit loopt al sinds december 2020 en is een aantal weken geleden nogmaals in gang gezet. Hierbij de screen prints.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MargoDK, ik heb je even een eigen topic gegeven, dat is iets overzichtelijker dan zo'n verzameltopic waar telkens andere mensen tussendoor komen :wink:

Ik heb nog even iets anders geprobeerd, je ontvangt binnen een paar uur een mail of sms met een code om Spotify PREMIUM opnieuw te activeren, die mag je volledig negeren (niet opnieuw activeren dus!) en daarna mar je de activatiecode die mijn collega Marcia je heeft gestuurd, nogmaals proberen. Laat je weten of het op die manier wel lukt?

Excuses, ik heb de link in de SMS geactiveerd. Ik zag later pas dit bericht. 

Reputatie 7
Badge +20

Geen probleem, herhaal ik het trucje gewoon nog een keer :wink: Er zal dus een nieuwe sms volgen die je weer moet negeren en daarna de activatiecode uit de mail van Marcia gebruiken :slight_smile:

Goedemiddag, m’n account is inmiddels een gratis account. Bij het volgen van de activatielink kreeg ik de melding: Voor deze activeringscode wacht nog een verzoek op verwerking.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, die melding komt mij niet echt bekend voor. Ik zal een nieuwe code versturen, hopelijk gaat het daar wel in 1 keer goed mee!

Reputatie 7
Badge +20

Het versturen van een nieuwe code gaat me niet lukken omdat ik tegen dezelfde melding aanloop als jij, namelijk dat je verzoek nog verwerkt moet worden op 17-02 (dat is al een poosje geleden :thinking: ​​​​​​)

Ik heb onze Spotify desk hiervoor aangestuurd, hopelijk bieden ze hier snel een oplossing voor!

Dank je wel voor het proberen. Ik wacht af. Het vervelende nu wel is dat ik een gratis account heb, waardoor ik de hele tijd reclame krijg (helaas  wel 15 euro per maand betaal).

Reputatie 7
Badge +20

Dat is inderdaad nogal irritant :slight_frown:

Als ik je Spotify gegevens nu bekijk, lijkt het er op dat er inmiddels een koppeling is met Spotify Family, klopt dat ook echt en werkt he nu goed bij jou?

Ik zie dat ik nog een Premiumabonnement heb. Als ik op de opties van Family klik, blijft de pagina laden. Wellicht nog een keer mijn account op gratis zetten en dat ik dan nog een keer de activatiecode probeer? 

Reputatie 7
Badge +20

Nieuwe code komt er aan! Laten we hopen dat het dit keer direct goed gaat :fingers_crossed_tone1:

Helaas niet, ik krijg de melding dat mijn account nog steeds premium is. Zie mijn eerdere opmerking van vandaag. Kan ik niet een heel nieuw account krijgen?

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gedoe zeg zo :frowning2:

Je kunt een volledig nieuw account aanmaken, die je vervolgens met de activatiecode om kunt zetten naar Family. Het is mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice van Spotify om je afspeellijsten van je ene naar je andere account over te zetten zodat je niks kwijtraakt :slight_smile:

Beste Maja, wat kan KPN voor mij doen op dit moment? Ik ben er huiverig voor om dit hele circus dan via Spotify te moeten gaan regelen, terwijl mijn abonnement via KPN loopt… 

Reputatie 7
Badge +20

Met je account zelf, kunnen wij helemaal niets. Als Spotify via KPN loopt, zorgen wij er voor dat je de activatiecode krijgt om je abonnement te koppelen/activeren, maar verder hebben wij nergens inzage in omdat Spotify een ander bedrijf is. Heb je al een nieuwe account aangemaakt? En die gekoppeld?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog geen reactie weer van je gezien @MargoDK, is het inmiddels in orde met Spotify?

Goedemiddag, mijn man heeft nu op zijn e-mailadres het familieaccount aangemaakt. Helaas kan mijn e-mailadres niet gekoppeld worden, ik krijg een foutcode. Mijn Spotify Premium is op de een of andere manier nog steeds werkend, dus voor nu hebben we allebei een Spotify account. Voor mijn man was het erg vervelend. Hij heeft uiteindelijk twee maanden geen Spotify gehad, terwijl we er wel voor betaalden. Ik ben er tijd en energie aan kwijt (geweest).

Kan ik een restitutie krijgen voor de gemiste twee maanden in elk geval?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel fijn dat het jullie -via een omweg- tóch is gelukt om Spotify Famliy actief te krijgen!

Die Spotify Family account hebben jullie niet kunnen gebruiken, maar in tussentijd nog wel Spotify Premium toch? Of heeft die het ook een poos niet gedaan?

Ja, ik wel. Mijn man had echter zijn account in december al opgezegd, dus die heeft moeten wachten tot afgelopen week. Vandaar.

Reputatie 7
Badge +20

Ah jullie hadden eerst beide een Spotify Premium account, dat was mij nog niet duidelijk!

Spotify Family staat aan vanaf 02-02-2021 onder het abonnement voor thuis, verder zie ik zelf enkel een mobiel abonnement op jouw naam terug waar een Spotify Premium account aan was gekoppeld. Hoe had je man Spotify? Was dat via KPN of via Spotify zelf?