Beantwoord

[Spotify] Free vs Premium, wat is de administratieve status?

• 15 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 6
Ik zie dat er de laatste tijd veel topics worden gestart over Spotify! Zijn dat echt allemaal gebruikers-issues of is er toch ook wel degelijk iets administratief niet helemaal op orde KPN? 🤔
icon

Beste antwoord door Joran 17 oktober 2017, 16:34

Goede observatie! 😉 We krijgen inderdaad veel vragen over Spotify. Robin geeft al uitleg over de mobiele abonnementen. De oorzaak van die storing is gevonden en wordt binnenkort opgelost.

Bij vaste abonnementen is er wat anders aan de hand. Bij bepaalde oude glasvezelabonnementen is ten onrechte Spotify Premium geactiveerd. Bijvoorbeeld bij Alles-in-1 Instap of Internet+Bellen. Alleen bij Alles-in-1 Standaard/Premium hoort Spotify te zijn geleverd. In de laatste weken is de administratie opgeschoond en zijn die accounts niet meer Premium. Daar krijgen een hoop vragen over, helaas is daar niet van te voren een waarschuwing over uitgegaan.

Verder zijn er de normale vragen; het wisselen van Premium account (Facebook naar een Spotify-account bijvoorbeeld) en opzeggingen/aanpassingen ten behoeve van Spotify Family. We hebben een voorstel ingediend om dat makkelijker te maken, bijvoorbeeld door een nieuwe Servicetool. Dat kan nog even duren.

Dus om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden; het lag voornamelijk bij ons. Ik verwacht de komende tijd een afname in het aantal vragen over Spotify.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Bij verlengingen gaat dit vaak mis omdat dit dan geheractiveerd moet worden op het moment van de verlening terwijl de verlening vaak al eerder aangevraagd wordt.

Voor vast was er ook wat, maar dat weet ik zo niet. Als het goed is heeft iedereen die er recht op heeft het ook gewoon.
Reputatie 6
Bij verlengingen gaat dit vaak mis omdat dit dan geheractiveerd moet worden op het moment van de verlening terwijl de verlening vaak al eerder aangevraagd wordt.

Voor vast was er ook wat, maar dat weet ik zo niet. Als het goed is heeft iedereen die er recht op heeft het ook gewoon.

Dankjewel! @RobinFlikkema voor je snelle reactie! 😎

Ik wacht morgen even de reactie van het KPN Forum Team af, wellicht kan er even een update-topic worden gemaakt hierover. Blijkbaar is hierover bij beel klanten erg veel onduidelijk als ik alle vragen zo lees.

Cheers
Reputatie 7
Badge +28
Goede observatie! 😉 We krijgen inderdaad veel vragen over Spotify. Robin geeft al uitleg over de mobiele abonnementen. De oorzaak van die storing is gevonden en wordt binnenkort opgelost.

Bij vaste abonnementen is er wat anders aan de hand. Bij bepaalde oude glasvezelabonnementen is ten onrechte Spotify Premium geactiveerd. Bijvoorbeeld bij Alles-in-1 Instap of Internet+Bellen. Alleen bij Alles-in-1 Standaard/Premium hoort Spotify te zijn geleverd. In de laatste weken is de administratie opgeschoond en zijn die accounts niet meer Premium. Daar krijgen een hoop vragen over, helaas is daar niet van te voren een waarschuwing over uitgegaan.

Verder zijn er de normale vragen; het wisselen van Premium account (Facebook naar een Spotify-account bijvoorbeeld) en opzeggingen/aanpassingen ten behoeve van Spotify Family. We hebben een voorstel ingediend om dat makkelijker te maken, bijvoorbeeld door een nieuwe Servicetool. Dat kan nog even duren.

Dus om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden; het lag voornamelijk bij ons. Ik verwacht de komende tijd een afname in het aantal vragen over Spotify.
Reputatie 6
Bedankt @Joran voor je uitvoerige maar zeker ook je inhoudelijke en eerlijke feedback! Daar ben ik een groot fan van. 😎

Dat is goed nieuws.

Echt heel erg jammer dat dit - 'wederom' - niet is gebeurd, vandaar dat het aantal resultaten met de zoeksleutel "Spotify" dan ook zo onwijs piekt de laatste tijd! 🤔

Verder zijn er de normale vragen; het wisselen van Spotify account (Facebook naar een Spotify-account bijvoorbeeld) en opzeggingen/aanpassingen ten behoeve van Spotify Family. We hebben een voorstel ingediend om dat makkelijker te maken, bijvoorbeeld door een nieuwe Service Tool. Dat kan nog even duren.

Wat een goed initiatief Joran! Daar zullen de klanten van KPN erg blij van worden, om dit zelf te kunnen beheren. Natuurlijk zal dat zeker ook een afname betekenen van de administratieve last op de verantwoordelijke afdeling binnen KPN; WIN-WIN!

Let's DO things better! 😉

Eind goed al goed zullen we maar zeggen!
Reputatie 6
Hallo @Joran,

Is het wellicht een goed idee om over de interne administratieve issues bij KPN - zoals besproken in dit topic - mbt Spotify een officieel KPN sticky te maken? 🤔
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat we dat eerder hadden moeten doen om effect te hebben. Als het goed is komen beide problemen binnenkort niet meer voor. Ook zit Spotify niet meer inbegrepen bij de nieuwe abonnementen van dit jaar. Maar mooie om eens in de groep te gooien, een sticky topic kan in dit soort gevallen zeker zinvol zijn 🙂

Reageer