Beantwoord

Spotify geeft geen geluid op pc, wel op andere apparaten

  • 29 September 2019
  • 6 reacties
  • 6008 keer bekeken

Spotify Premium werkt plotseling niet naar behoren op mijn PC. Kan wel inloggen en song kiezen, maar geen geluid. Witte balletje onderin bij weergave blijft geheel links staan. Soms enkele seconden wel geluid en dan stop het weer. Spotify werkt wel goed op mijn Android en Laptop. Bijna alle goede adviezen die op internet te vinden zijn geprobeerd, maar geen resultaat. Waar kan dit aan liggen?
Groet,
Opa Willem
icon

Beste antwoord door Opa Willem 1 October 2019, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Hoi @Opa Willem, welkom op ons forum. Dat het op andere apparaten wel werkt is fijn, dat betekent dat de Spotify account zelf wel werkt. Dat geeft het vermoeden dat de app op de pc het niet goed doet. Zou je die app opnieuw kunnen verwijderen en daarna opnieuw installeren? Het kan zijn dat de app het daarna wel weer goed doet. Ik hoor het graag van je.
Hoi Jasper,
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen positief resultaat. Lokale bestanden werken wel.
Opnieuw verwijderd. Oude versie, 1.0.42.151.g19de0aa6, geïnstalleerd. Werkt gek genoeg wel.
Conflicteert de nieuwste versie met een van de laatste updates van Windows 10 ?
Hoor van je.
Reputatie 7
Je zou het haast zeggen inderdaad, of dat echt het geval is durf ik niet te zeggen. Spotify maakt die app zelf en zij beheren die ook, wij hebben daar verder weinig informatie over. Je zou dat nog na kunnen vragen bij Spotify zelf.
Gelukkig werkt het op die manier in ieder geval weer voor jou en kan je weer muziek luisteren.
Dank Jasper, ik zoek verder
Jasper,
Op Community.spotify. com ( zie link) kwam ik dit onderwerp tegen. Ik heb de oplossing zoals aangegeven hieronder, toegepast. Spotify werk nu weer als vanouds. (voorlopig)

https://community.spotify.com/t5/Desktop-Windows/Songs-stop-playing-after-6-seconds-or-don-t-play-at-all/m-p/4736049
Kennelijk blijven er in de map Windows\system32\drivers\etc. \host gegevens achter die het streamen tegenhouden. Alle regels met spotify erin verwijderd, Spotify opnieuw gestart. Alle regels met spotify erin zijn automatisch vernieuwd.
Let op, Notebook starten als Administrator, via Powershell.
Rechtsklikken op "start". Klik op Windows Powershel als Admin. type notebook.exe. Via bestand naar de file host. Ik had dit verzuimd, en dan kan je de gewijzigde file niet opslaan.
Groet,

Opa Willem
Reputatie 7
Ah kijk, fijn om te zien dat het gelukt is. Het is wel een manier die je normaal gesproken niet zou hoeven doen, maar gelukkig stond het bij Spotify tot in detail uitgelegd. Veel luisterplezier weer! 🙂