Beantwoord

Spotify, gratis is niet gratis

Vanaf 2014 heb ik alles in 1 standaard glasvezel, hierbij kreeg je destijds "gratis" Spotify.
Nu zijn de alles in 1 pakketten verdwenen en zit Spotify er ook niet meer "gratis" bij.

Echter is gratis niet gratis, het oude alles in 1 abonnement is namelijk €5 per maand duurder dan het nieuwe abonnement. Nu heb ik alles in 1 standaard voor €65 met internet versneller 100/100 voor € 4,99. Dit is gelijk aan het abonnement Internet+TV voor € 59, internet versneller is daar ook € 4,99 voor 100/100 en dan nog € 1 voor vaste telefonie kom ik uit op een verschil van € 5.

Enige waar dit verschil aan toe te rekenen is dat ik nog Spotify heb, ik betaal dus € 5 meer voor het gratis spotify. En vanaf 1 juli wordt dat zelfs €6.

Kortom gratis spotiy bij de oude abonnementen is dus niet gratis

Graag zo ik van KPN willen weten wat zij verstaan onder gratis.
icon

Beste antwoord door Erik_ 18 mei 2018, 14:52

Spotify bij de oude abonnementen zit inbegrepen in de prijs en wordt van daaruit dus inderdaad niet expliciet genoemd op de factuur. Maar de aanwezigheid van Spotify in dat pakket speelt wel een rol in de prijs. Net als de aanwezigheid van de andere inbegrepen items. Bij die serie abonnementen hadden we Alles-in-1 Instap en Alles-in-1 Standaard. Tussen die abonnementen zit €15 verschil. Bij Standaard krijg je dan, voor die extra €15 Spotify Premium, Opnemenpakket en een tweede tv ontvanger erbij en is de snelheid hoger.

Vergeleken met de huidige serie aan abonnementen is er ook prijsverschil tussen Internet + TV en Alles-in-1 Standaard. Voor dat verschil krijg je Spotify Premium.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij is bij alle bedrijven die "gratis" dingen bieden niets meer dan "niet expliciet genoemd op de factuur"
Reputatie 7
Badge +27
Spotify bij de oude abonnementen zit inbegrepen in de prijs en wordt van daaruit dus inderdaad niet expliciet genoemd op de factuur. Maar de aanwezigheid van Spotify in dat pakket speelt wel een rol in de prijs. Net als de aanwezigheid van de andere inbegrepen items. Bij die serie abonnementen hadden we Alles-in-1 Instap en Alles-in-1 Standaard. Tussen die abonnementen zit €15 verschil. Bij Standaard krijg je dan, voor die extra €15 Spotify Premium, Opnemenpakket en een tweede tv ontvanger erbij en is de snelheid hoger.

Vergeleken met de huidige serie aan abonnementen is er ook prijsverschil tussen Internet + TV en Alles-in-1 Standaard. Voor dat verschil krijg je Spotify Premium.

Reageer