Beantwoord

Spotify omzetten

• 29 november 2011
  • 34 reacties
  • 24722 keer bekeken

Ik heb vorig jaar een Spotify-account unlimited gewonnen via Sennheiser, maar deze kan ik niet omzetten naar de nieuwe gratis KPN account, want ik kan van mijn account geen gratis account maken (want het is een gewonnen account en heb geen payments die ik kan wijzigen)

Dan maar een nieuw account, dacht ik.

Dat kan ook niet omdat mijn emailadres al bekend is bij Spotify.

Dan maar een ander emailadres, dacht ik. Foutmelding, door een technische storing kan uw aanvraag niet worden verwerkt. Helaas werkt de link die ik in mijn mail heb ontvangen ook niet meer waardoor ik het niet opnieuw kan proberen.

Hoe kan ik mijn gratis (gewonnen) unlimited account omzetten in de gratis premium account van KPN? 

icon

Beste antwoord door hannibal-nl 20 december 2011, 21:07

Update 20 december:

Nog steeds NIETS gehoord. Geen brief, geen code.

Ik gebruik al 1.5 jaar dagelijks Spotify en heb nu al weken helemaal niets. Ik begin serieuze afkickverschijnselen te krijgen. :mansad:

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Beste hannibal-nl,

Spijtig om te horen dat de omzetting niet goed verloopt. Ik heb het nu uitstaan bij Spotify zodra ik een antwoord omtrent deze omzetting krijg zal ik het op het forum posten.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reputatie 1
IK HEB VANDAAG MIJN ACTIVERINGSMAIL GEHAD MAAR KRIJG DE HELE AVOND AL DIT SCHERM.

Door een technische storing kan uw aanvraag op dit moment niet verwerkt worden.

Onze medewerkers zijn op de hoogte gesteld en zullen dit zo snel mogelijk herstellen.

Wij verzoeken u het morgen opnieuw te proberen.

IS ER ECHT EEN STORING OF GAAT ER WAT VERKEERD

Reputatie 4
Badge +1
Ik denk dat er een storing is gewoon afwachten en later opnieuw proberen.

Ik heb spotify gistermorgen 29-11-11 geactiveerd zonder problemen van gratis naar premium maar gisteren avond kwam er af en toe een melding van verbinding verbroken.(beetje druk zeker op de server.)

Het werkt perfect alleen het syncroniseren naar de ipad duurt wat lang. (maar ja wat wil je met al die nummers er op.)

KPN bedankt voor deze mooie actie........................

Reputatie 3
Badge +5
Hannibal-nl,

Dit zou de oplossing moeten zijn kun je mij laten weten of het geholpen heeft?

Ik heb al een betaald Spotify account, hoe kan ik naar Spotify Premium van KPN overstappen?
Betaalt u al een Spotify account (Spotify Premium of Spotify Unlimited), dan moet u het account eerst omzetten in een gratis Spotify account (Spotify Free). Zet u uw Spotify account om, dan ziet u de datum wanneer het Spotify Free account in gaat. Hebt u al een gratis Spotify Free account, dan hoeft u deze procedure niet te volgen.

Stappen voor het omzetten van een betaalde Spotify account naar Spotify Free:

1. Ga naar Spotify.com/account
  2. Log in met uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord voor Spotify  
  3. Klik rechts bovenin op uw gebruikersnaam en klik op [Overview] Image
  4. Klik op [manage subscriptions and payments] Image
  5. Klik op [change payment method or card details]
  6. Klik op [remove payment method] De datum waarop uw huidige Spotify Premium of Open afloopt staat nu in het scherm. Na de datum van uw huidige Spotify abonnement kunt u op kpn.com/Spotify uw activeringscode gebruiken.
Let op!
Wilt u uw afspeellijsten en instellingen van Spotify houden, gebruik dan  uw bestaande gebruikersnaam, wachtwoord en e-mailadres om de Spotify Premium via KPN aan te maken.

Nee, dat werkt niet. Ik krijg de melding: You do not currently have a payment provider connected to your account. Omdat ik niets betaal omdat ik dit abonnement heb gewonnen. De link uit de mail werkt ook niet meer, ik krijg steeds de melding technische storing en dat ik het morgen opnieuw moet proberen
Reputatie 3
Badge +5
Hannibal-nl,

Dank voor de reactie ik ga dit doorgeven aan Spotify!

Groet,

Daan

Volgens mij is KPN vergeten een stap te vermelden in de instructie die je krijgt als je al betalend spotify gebruiker bent. Ik kreeg de melding/instructie:

Het door u opgegeven account is een Spotify Premium account.

Wilt u dit betaalde account omzetten in een gratis Spotify Premium account via KPN, volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar www.spotify.com/account. Log in met uw huidige gebruikersgegevens voor Spotify
  2. Hef de automatische betaling op door achtereenvolgens te klikken op manage subscriptions and payments > change payment method of card details > remove payment method. De datum waarop uw huidige Spotify Premium of Unlimited afloopt staat nu in het scherm.
  3. Na deze datum hebt u een Spotify Free account, alle afspeellijsten en accountdetails blijven behouden. Kom terug op www.kpn.com/spotify en kies voor "Ik heb al een Spotify Free account". Deze wordt vervolgens omgezet in een gratis Spotify Premium account via KPN.
Vervolgens lukt het me niet om de payment method te veranderen. Die optie was lichtgrijs en door mij niet aan te vinken, waarschijnlijk (zie de N.B. bij spotify zelf) omdat ik een recurring subscription heb. Wat ik dus eerst heb gedaan is mijn spotify abonnement beëindigen. Toen kon ik wel mijn payment method 'removen'. Spotiy is er niet heel helder over op de eigen website, maar als ik het goed begrijp wordt mijn abonnement na ommekomst van de reeds betaalde termijn nu vanzelf een free abonnement (speellijsten blijven behouden, maar die mededeling krijg je pas NADAT je je abonnement beëindigd hebt, dus ik vond het nog wel even spannend). Als het een free abonnement is, kun je terug naar de instructie die KPN je geeft.

Kortom: heb je al een betaald abonnement, dan moet je om je payment method te "removen" eerst "unsubscriben". Die stap is KPN vergeten te melden. Daarna kun je dus je payment method "removen" en ik verwacht dat zodra mijn lopende betaalde abonnement voorbij is (in mijn geval aanstaande zondag) ik met de code van KPN me opnieuw kan aanmelden voor een premium account (met behoud van speellijsten).

Overigens belde ik met de klantenservice van KPN en die verwezen me naar Spotify, dat vind ik dan weer niet zo klantvriendelijk. Ik begrijp best dat er zich nieuwe problemen kunnen voordoen, maar laat dan het antwoord zijn: WIJ nemen contact met Spotify op en bellen u terug. Laten we wel wezen: de informatie die KPN geeft is voor een bepaald soort abonnement immers onvolledig. Niet mijn probleem zou ik zeggen, maar goed.... Tien minunten à 10 cent per minuut verder lijk ik het nu zelf opgelost hebben.

Het probleem bij mij is dat ik GEEN payment method kan veranderen omdat ik die niet heb. Mijn account bij Spotify is unlimited, waar je normaal gesproken voor moet betalen, maar voor mij gratis is omdat ik hem gewonnen heb. Dat maakt het in dit geval nog extra lastig...

Buiten dat vind ik het ook niet zo'n groot probleem een nieuw account aan te maken, maar dit lukt ook niet omdat alles verbonden is met dit account (emailadres, naam, gebruikersnaam , facebook-link etc.)

Wat ik nog kan doen is Spotify een mail sturen dat ze mijn account VERWIJDEREN, maar dat vind ik een groot risico, aangezien de activeringslink die ik van KPN heb ontvangen ook niet werkt. Dan zou ik dus niets meer hebben.

Reputatie 4
Badge +1
Als je al een unlimited spofity account hebt gewonnen nog wel waarom wil je die uberhaut aan kpn linke dan? Hij werkt toch al?

Omdat een Premium abonnement een hogere bitrate heeft en ik de playlists op mijn iPod kan afspelen.
Reputatie 3
Badge
De foutmelding die je krijgt heeft te maken met spotify, niet met KPN, dus de link die je hebt gekregen van kpn zou nog moeten werken.

Ik zou gewoon spotify mailen met de vraag of ze jouw abonnement om willen zetten naar spotify free, dit kan je blijkbaar niet zelf regelen, maar dat zouden zij toch wel moeten kunnen. wanneer dit gedaan is kun je gewoon overstappen op premium met behulp van de link van KPN.

Ik heb Spotify een mail gestuurd om mijn account om te zetten in een Spotify Free account.

Ik hoop wel dat ze het doen en dat de link daarna wel gaat werken, want anders heb ik dus niets meer (slechts een free account)

Die link maakt volgens mij niet direct verbinding met mijn Spotify-account, dus ik zou niet weten hoe het aan Spotify kan liggen dat die KPN-link niet werkt (uit de mail)

Ik krijg steeds de melding dat ik het morgen weer moet proberen, maar als het zo doorgaat dan loopt mijn unlimited account vanzelf wel af en wordt het een free account. :(

Is er trouwens ook een Nederlandstalig aanspreekpunt bij Spotify? Ik heb het nu via een Engelstalig webreactieformulier gedaan.  Of iemand die ik kan bellen? Ik kan het niet vinden en dan gaat het vast makelijker en sneller. Ik wil het erg graag opgelost hebben... 

Reputatie 3
Badge
er is wel een kantoor in amsterdam, maar weet niet of je meer succes hebt wanneer je daar langs gaat of een brief stuurt..

http://www.spotify.com/nl/about-us/contact/

zie daar het adres 

Spotify Netherlands B.V.
Hillegomstraat 12-14
1058LS Amsterdam
The Netherlands

Bedankt, jammer dat ze geen telefoonnummer hebben, dit gaat weer DAGEN duren. Het contactformulier heb ik al ingevuld, hopelijk wordt daar wel snel op gereageerd...

Het is gelukt!

Spotify heeft mijn abonnement op Free gezet en daarna kon ik hem opnieuw aanmelden voor KPN Premium.

Bedankt iedereen voor de hulp

Reputatie 3
Badge
Mooi:) geniet ervan!
Te vroeg gejuigd...

Mijn Premium account blijkt een 48uurs trial te zijn (!). Geen idee hoe dat ineens kan, maar blijkbaar hebben ze bij Spotify iets verkeerd gedaan.

Als ik mijn KPN code wil invoeren krijg ik de melding dat de code al is gebruikt.

Het ziet ernaar uit dat ik nog 1 dag van Premium kan genieten en vervolgens mijn free account mag proberen om te zetten in een Premium account met een code die al is gebruikt.

Ik voorzie alweer veel gedoe :8

Om het voor te zijn heb ik Spotify al gemaild met het probleem.

Reputatie 3
Badge +5
Doedemorgen hannibal-nl,

Op deze site moet je de code van KPN invoeren:

https://meermuziek.actiesite-kpn.nl/

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Dat had ik al gedaan (nu nog een keer maar geeft aan dat de code al gebruikt is)

Ik heb via de mail een activereringscode ontvangen, die ik met een klik zou moeten kunnen activeren:

En als ik die vervolgens aanklik krijg ik onderstaand bericht:

Spotify heeft mijn account nu ineens omgezet naar een 48uurs trial

En dan weet ik het niet meer....

Reputatie 3
Badge +5
Beste hannibal-nl,

Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer, klantnummer, username van Spotify, E-mailadres waar Spotify op aangevraagd is en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan ga ik direct kijken wat ik kan doen.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Privébericht verstuurd... alvast bedankt voor de moeite ;)

Intussen is mijn abonnement weer gedegradeerd naar Spotify Free...

Op geen enkele manier krijg ik hem weer Premium, hij blijft aangeven dat de code al is gebruikt. 

Reputatie 3
Badge +5
Beste hannibal-nl,

Spijtig om te horen dat je nu een free account hebt. Ik heb het direct gemeld.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Intussen luister ik nog steeds de ene reclame na de andere op mijn Free account, en heb nog geen bericht gekregen van Spotify. Afgelopen maandag heb ik ze via de mail alles uitgelegd, en kreeg een mail terug dat ze contact zouden opnemen met KPN.  Ik heb Spotify al 3 keer gemaild, maar ik krijg gewoon geen respons meer. 

Ik begin spijt te krijgen dat ik mijn unlimited account heb laten afwaarderen, want nu is dus gebeurd wat ik toen al voorspelde: Ik heb nu een Free account en is het akelig stil bij KPN, en bij Spotify.... 

Reageer