Beantwoord

Spotify omzetten naar Family

• 7 februari 2017
  • 11 reacties
  • 5915 keer bekeken

Wij hebben Spotify premium bij het compleet pakket. Daar wij met 5 gezinsleden hebben, willen
wij het omzetten naar Spotify Family. Dit lukt helaas niet.
Is dit alleen mogelijk als wij ons compleet abonnement opzeggen en overstappen naar een andere provider?

*Admin: titel aangevuld en verplaatst naar juiste board i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Erwin_ 11 december 2017, 17:09

Dag AJMD. Welkom op het forum!

Alles lijkt goed te zijn gegaan. Er zit geen spotify meer in je abonnement. En de status van je account is teruggezet naar free. Nu staat niks jou meer in de weg om er zelf een family account van te maken. Helaas hebben wij daar nog geen regeling voor maar dat had je vast al wel gelezen.

De regel is dat spotify bij vaste abonnementen een maancontract is. Dus als jij op 6-12-2017 spotify uit je abonnement verwijderd. Zal de 'premium' status op 31-12-2017 komen te vervallen. Je betaalt dan ook nog voor de maand december.

Ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen uitleggen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @meerkoet26, welkom! Goed dat je je vraag hier stelt. KPN biedt in ieder geval geen Spotify Family aan. Dat gaat dus volledig buiten ons om. Als je op dit moment een Premium account via KPN hebt zal je die eerst moeten (laten) ontkoppelen om het over te zetten naar Family. Dat ontkoppelen kan ik voor je regelen. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode van me die je eventueel voor een ander account kan gebruiken. Je hoeft dus niets op te zeggen of over te stappen. Geeft dat antwoord op je vraag? Laat maar weten als ik het voor je moet regelen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @meerkoet26 dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Anders hoor ik het graag. 🙂
Ik heb het begrepen. Kunt u het account ontkoppelen zodat ik via Spotify
een Family abonnement kan nemen?

Verder graag een nieuwe activatiecode zodat ik die eventueel voor een ander account kan gebruiken.

Alvast Bedankt,
Henk Beekhuis
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Henk, dat kan zeker. Ik stuur je zo een privébericht. Reageer je daar op?
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je privébericht Henk! Ik heb opdracht gegeven om bovenstaande te regelen. Meer details vind je in je inbox.
Goede avond,

ik wil ook ons premium account op spotiy (via kpn) opzeggen ivm met een family premium spotify account te krijgen.

Willen jullie dit voor mij regelen of wat kan ik nu doen.
Ik de-activeer dat optie in mijn producten maar hij komt regelmatig gewoon terug. Totdat kpn mijn spotify account niet terugzet naar free kan ik niet overstappen naar family account.

Alvast bedankt.
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes:
is het omschakelen gelukt?
Alle playlists nog in tact?
Loopt het abonnement dit nu nog wel via KPN?

alvast dank voor eventuele antwoorden.
verg DZE
Hallo,

nee het is niet gelukt. ik wacht nog dat iemand van kpn aktie hierover neemt.

ik heb nog steeds spotify premium via kpn en ik kan het zelf niet ontkppelen,.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Horatiu, welkom op het forum! Je kunt je Spotify Premium via ons te allen tijden beëindigen. Afhankelijk van hoe je Spotify bij ons hebt, houdt dit ook in dat Spotify in z'n geheel uit je abonnement verwijderd wordt.

Heb je Spotify bij een mobiel abonnement, dan is het voldoende om in de MijnKPN webomgeving of app Spotify uit te zetten. Het wordt dan uit je abonnement verwijderd waardoor je er ook niet meer voor betaalt. Het account dat je Premium hebt gemaakt wordt dan ook vanzelf weer Free.

Heb je Spotify bij een vast abonnement, dan hangt het van je abonnement af of Spotify in z'n geheel verwijderd kan worden. Bij oude stijl abonnement zit het gratis inbegrepen en kan het niet verwijderd worden. In de nieuwe abonnementen sinds 1 juli, wel. Echter, bij een oude stijl abonnement kan ik je huidige account loskoppelen. Je krijgt dan wel automatische een nieuwe activatiecode toegestuurd, maar die kun je dan negeren. Of voor een ander account gebruiken.

Belangrijk om te weten: zodra je Spotify beëindigd, of ik loskoppel duurt het wel eventjes voor je account daadwerkelijk Free is. Dit omdat Spotify maandelijks de Premium verlengt gebaseerd op onze gegevens. Als de Premium net verlengd is op het moment dat je Spotify uitzet of ontkoppeld wordt, kan het dus tot een maand duren voor het account daadwerkelijk Free is.

Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan kijk ik voor je na wat nu je situatie is, en hoe we het zo snel mogelijk geregeld kunnen krijgen.

DZE, jij ook welkom hier! Bovenstaande informatie is ook voor jou relevant. Daarnaast zie ik dat je ook accountinhoudelijke vragen stelt. Inhoudelijk doen wij niets met je Spotify account. Het enige dat wij doen is het Premium maken. Als je Spotify via ons uitzet, dan blijft je account gewoon bestaan. Hij is dan alleen Free. Je kunt dat account vervolgens Free laten, of weer Premium maken door via Spotify zelf een abonnement af te sluiten.
Dag KPN, ik heb zojuist KPN Premium uitgevinkt bij mijn Producten in mijn account omdat ik graag een Spotify Family account wil afsluiten. Nu lees ik hierboven dat ik dat niet zelf moet doen, maar dat jullie het moeten ontkoppelen, klopt dat? Volgens MijnKPN staat Spotify Premium nu uit, kunnen jullie bekijken of het inderdaad ontkoppeld is nu?

En nog een vraag: weten jullie hoe de perioden lopen bij Spotify, wanneer zij de ontkoppeling met KPN verwerken en er een Free account van maken?

dank voor jullie hulp,
Reputatie 7
Badge +19
Dag AJMD. Welkom op het forum!

Alles lijkt goed te zijn gegaan. Er zit geen spotify meer in je abonnement. En de status van je account is teruggezet naar free. Nu staat niks jou meer in de weg om er zelf een family account van te maken. Helaas hebben wij daar nog geen regeling voor maar dat had je vast al wel gelezen.

De regel is dat spotify bij vaste abonnementen een maancontract is. Dus als jij op 6-12-2017 spotify uit je abonnement verwijderd. Zal de 'premium' status op 31-12-2017 komen te vervallen. Je betaalt dan ook nog voor de maand december.

Ik hoop dat ik zo duidelijk heb kunnen uitleggen.

Reageer