Beantwoord

Spotify Premium naar Family omzetten

  • 7 April 2020
  • 18 reacties
  • 11372 keer bekeken

Beste,

 

Graag wil ik mijn spotify premium abbonnement omzetten naar family.

Echter loop ik tegen verschillende dingen aan die mij hinderen om het te activeren. 

Ten eerste : 

  • Ik krijg de melding zet je betaalde Spotify terug naar Free. Tip: Je Premium van KPN start zodra je huidige betaalde Spotify afloopt. Maar wanneer stopt dit ? Want ik heb dit bij de phonehouse geactiveerd toen kpn spotify premium uit het abonnement haalde.  
    Moet ik wachten tot het einde van mijn telefoon abbonnement? 

Ten tweede:

  • Ik zou mijzelf als hoofdgebruiker, als het activeren lukt, willen aanmaken. Hoe doe ik dit ? 

Ik dacht dat dit best makkelijk en soepel ging maar dit is nog niet zo makkelijk zoals kpn verteld. 

 

Graag hoor ik van u.

 

Mvg. 

Wendy 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 7 April 2020, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wendy W,

Via MijnKPN kun je Spotify Premium makkelijk uitzetten en dit kan maandelijks, dus je hoeft niet te wachten totdat je abonnement afloopt.

Echter, Spotify Family is niet af te nemen via het telefoonabonnement, maar alleen bij Internet (en TV) of Hussel vast. Houd er rekening mee dat het uitzetten van Spotify tot maximaal een maand kan duren voordat je account wordt terug gezet. Activeer Family dus pas op het moment dat je account '’Free'’ is. 

Vraag 2: 
Dit kan je beheren door op de website van Spotify(.com) in te loggen. Hier kun je familieleden toevoegen(wonende op het zelfde adres) en weer verwijderen. 

Helder zo? :relaxed:

Beste,

Ik heb mijn mobiel bij kpn zelf (spotify premium) en thuis heb ik kpn compleet. Dus mijn idee was eigenlijk om via het KPN account (tv, internet en plus pakket) de spotify family te activeren. Vanuit daar mijn account toe te voegen en die van mijn kinderen & partner. 

 

Vandaar dat ik deze vraag stelde. 

 

Helder is je uitleg wel, maar echt makkelijk overzetten gaat dit dus niet. 

Bestaat er een mogelijkheid dat iemand vanuit kpn mee kan kijken of is het verstandig om dit in de winkel te doen? Aangezien de hulplijn via de telefoon niet echt soepel/handig gaat.

 

Alvast bedankt. 

 

Groetjes 

Wendy 

Reputatie 7
Badge +16

@Wendy W 

Ik heb mijn mobiel bij kpn zelf (spotify premium) en thuis heb ik kpn compleet. Dus mijn idee was eigenlijk om via het KPN account (tv, internet en plus pakket) de spotify family te activeren. Vanuit daar mijn account toe te voegen en die van mijn kinderen & partner. 

Het is allemaal best een ingewikkelde constructie, eigenlijk omdat Spotify en KPN losse bedrijven zijn. KPN gaat eigenlijk alleen over de facturatie en Spotify over het beheer van je accounts. Dit is helaas ook niet te veranderen.  Je kan de diensten ook rechtstreeks bij Spotify onderbrengen, zo ook de betaling en het beheer. 
Opzich lijkt het heel ingewikkeld op het oog maar als je in MijnKPN bij mobiel je spotify uitzet, dan wordt je binnen 30 dagen omgezet naar Spotify Free. Als je daarna in MijnKPN onder Thuis kiest voor Spotify Family loopt je facturatie in ieder geval via je KPN factuur, en dus het beheer via Spotify.com, zoals ik eerder aangaf is er geen andere manier om dit anders in te passen. 

 

Bestaat er een mogelijkheid dat iemand vanuit kpn mee kan kijken of is het verstandig om dit in de winkel te doen? Aangezien de hulplijn via de telefoon niet echt soepel/handig gaat.

Ja dit kan, op dit forum lopen ook KPN medewerkers die ook dit topic gaan oppakken. Dit duurt alleen wel langer omdat het op dit moment erg druk is, maar ze komen sowieso nog hier langs. Via de winkel wordt alleen lastig, er zijn voor de veiligheid maar 16 winkels open en grotendeels de XL winkels. Kijk hiervoor even op kpn.com welke winkel in de buurt er voor je open is. 

Groeten,

Chris

Opzich lijkt het heel ingewikkeld op het oog maar als je in MijnKPN bij mobiel je spotify uitzet, dan wordt je binnen 30 dagen omgezet naar Spotify Free. Als je daarna in MijnKPN onder Thuis kiest voor Spotify Family loopt je facturatie in ieder geval via je KPN factuur, en dus het beheer via Spotify.com, zoals ik eerder aangaf is er geen andere manier om dit anders in te passen. — Top, dan ga ik dit proberen.

Ik ben alleen bang dat ik straks weer alles kwijt ben en dat ik dan met spotify (Amerika) aan de telefoon zit om alles terug te krijgen. 
Maar dan zet ik de premium uit via de app en dan zet ik het later via mijn kpn onder family aan. 
 

dankje!

 

mvg 

wendy 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben alleen bang dat ik straks weer alles kwijt ben en dat ik dan met spotify (Amerika) aan de telefoon zit om alles terug te krijgen. 
Maar dan zet ik de premium uit via de app en dan zet ik het later via mijn kpn onder family aan. 
 

@Wendy W Daar hoef je niet bang voor te zijn.  Wacht alleen wel even tot KPN jouw Premium account heeft afgemeld bij Spotify. Eerder zul je geen Family kunnen overzetten. Dit duurt maximaal een maand en zodra je bent omgezet merk je dat aan reclames of in je account op spotify.com dat er Free staat. Vanaf dat moment kan je Family gaan activeren. 

En mocht je toch nog vragen hebben, stel deze gerust. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Wendy W, welkom! Ik zie dat Chris je al geweldig geholpen heeft! Zet inderdaad eerst op je mobiele abonnement je Spotify Premium uit. Binnen dertig dagen word je dan naar ‘free’ gezet. Als dat gebeurd is, vraag je via je vaste diensten Spotify Family aan. Je krijgt dan een activatiecode waarmee je jouw Spotify abonnement kunt koppelen. Geen zorgen over afspeellijsten die weg zijn dus :-). Zoals Chris aangeeft: mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Beste,

Klopt inderdaad. Ik ga het proberen op mijn mobiel.

Maar ik dacht ik ga het eerst proberen bij m’n partners spotify ( zij heeft spotify free ). Maar als ik bij haar op de reclame klik dan kan ik alleen spotify premium aanvragen.. Dus dat moet ik ook nog even uitzoeken.

Het kan mogelijk zijn dat het bij haar niet wil omdat ze ipv kpnHollands nieuwe heeft, maar dat weet ik niet zeker. 
 

Voor nu bedankt voor alle hulp.

 

Groetjes 

Wendy

Reputatie 7
Badge +16

Beste,

Klopt inderdaad. Ik ga het proberen op mijn mobiel.

Maar ik dacht ik ga het eerst proberen bij m’n partners spotify ( zij heeft spotify free ). Maar als ik bij haar op de reclame klik dan kan ik alleen spotify premium aanvragen.. Dus dat moet ik ook nog even uitzoeken.

Het kan mogelijk zijn dat het bij haar niet wil omdat ze ipv kpnHollands nieuwe heeft, maar dat weet ik niet zeker. 

@Wendy W, Het opzeggen van Premium doe je via MijnKPN.  Als dat is gelukt dan heb jij binnen 30 dagen ook reclame op je account en dan dien je in hetzelfde MijnKPN te kiezen voor Spotify Family. Je krijgt dan een activatiecode waar je via kpn.com/activeerspotify het family abonnement kunt aanvragen. Vanaf dan kun je via Spotify.com inloggen met jou Spotify Accounts en dan kun je familieleden toevoegen. Let op, deze dienen wel op hetzelfde adres te wonen. 

Beste,

 

Top! Ik heb het zojuist uitgezet.

Nu heb ik nog 1 vraag;

De ‘hoofdgebruiker’ van spotify family moet dat dezelfde persoon zijn die ook het abonnement van kpn compleet betaald?

 

Alvast bedankt.

 

mvg

Wendy

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wendy W ,
Ja en nee, als jij het in MijnKPN activeert worden de kosten van €14,99 maandelijks in rekening gebracht op jouw maandelijkse factuur. Bij het verzilveren van de activatiecode dien je het hoofdaccount te koppelen die gaat over het beheer, dus daarin kan je ieder zijn account waarvan jij het wachtwoord weet als beheerder aanwijzen. Let wel op, alleen de beheerder kan gezinsleden aanmelden en afmelden.

Dus ik zou als ik jou was zou ik in dit geval jezelf als beheerder aanmelden, want jij betaald immers de factuur en wilt natuurlijk ook het beheer over de andere aangemelde accounts houden. 

Beste,

 

Ja dat lijkt mij verstandig dan behoud ik het ‘overzicht’.

 

Nogmaals bedankt.

 

mvg

Wendy

Beste,

 

Aller eerst mijn excuses.

Maar gister heb ik de e-mail geactiveerd op mijn partners telefoon, maar dan krijg ik het volgende;


Weet u hoe dit kan?

 

mvg 

Wendy 

Reputatie 7
Badge +16

Dag @Wendy W,
Ik ben de draad in beetje kwijt in het verhaal.  Je geeft gisteren aan dat je in je eigen MijnKPN Premium hebt uitgezet en nu heb je een mail dat Family geactiveerd is? 
Heb je nu in jouw MijnKPN met jouw 06-nummer Premium nu gedeactiveerd? Of heb je gewoon op je partners telefoon ingelogd op haar MijnKPN en daar Family aangezet?  Ik heb nu niet meer duidelijk wat er precies gebeurd en nu laat ik @Marcia_ er verder even naar kijken, wie nu wat waar en hoe:wink:

Beste,

 

Ik snap u volledig.

Ik zal straks even contact met kpn (telefonisch) opnemen. Want zo word het heel onoverzichtelijk.

mvg 

wendy

Dag @Wendy W,
Ik ben de draad in beetje kwijt in het verhaal.  Je geeft gisteren aan dat je in je eigen MijnKPN Premium hebt uitgezet en nu heb je een mail dat Family geactiveerd is? 
Heb je nu in jouw MijnKPN met jouw 06-nummer Premium nu gedeactiveerd? Of heb je gewoon op je partners telefoon ingelogd op haar MijnKPN en daar Family aangezet?  Ik heb nu niet meer duidelijk wat er precies gebeurd en nu laat ik @Marcia_ er verder even naar kijken, wie nu wat waar en hoe:wink:

Beste,

Het is /was allemaal heel onoverzichtelijk wat betreft mijn partner en mij. Maar uiteindelijk heb ik de mail , die kpn verstuurd heeft m.b.t. spofity family, gister geactiveerd op mijn partners spotify account. Zij heeft nu i.p.v. free spotify family. 

Ik kon zelf de uitnodiging echter niet accepteren (foutmelding:603 - Oeps! Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.). Maar de medewerker van kpn gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk komt omdat ik mijn account pas gister gedeactiveerd heb.

Aankomende 30 april zou ik de uitnodiging nogmaals kunnen versturen en dan zou het goed moeten komen. 

Nogmaals mijn excuses voor de wir-war van informatie én hartelijk dank voor alle hulp:)

 

Mvg. 

Wendy 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Wendy W
Oke, dus je partner is nu de hoofdbeheerder en de betaler van de abonnementskosten. Jij zult inderdaad moeten wachten tot je over max. 30 dagen bent omgezet en daarna kun je het verzoek accepteren. :wink:

Fijne Pasen!
-
Chris

Beste,

Ik wens u fijne paasdagen toe en blijf gezond in deze tijd.

 

mvg 

wendy

Reputatie 7
Badge +30

Ik had gisteren een vrije dag, dus goed dat je even gebeld hebt ;-). Fijn dat het nu allemaal duidelijk is en voor jullie ook fijne paasdagen!