Beantwoord

Spotify Premium opeens Free geworden

  • 22 mei 2021
  • 29 reacties
  • 178 keer bekeken

Opeens is Spotify Premium eruit gegooid, uit het niets. Heb al met 6 (!) mensen gesproken van kpn en gechat. Niemand kan mij helpen aangezien in het KPN systeem staat dat ik Premium heb. Getracht opnieuw te activeren maar dan zegt zelfs Spotify dat ik al Premium heb en dat ik niet verder kan. Na inloggen bij Spotify staat er dat ik een free abbonement heb. KPN zegt dat ze mijn Spotify nu opgezegd hebben echter staat in mijn kpn nog steeds Spotify vermeld. Het moet toch mogelijk zijn om mijn account eruit te gooien en dan weer opnieuw af te sluiten? Ook vandaag met een medewerker gesproken en nadat ik een de wacht stond voor de zoveelste keer eruit gegooid, zo frustrerend. Hoezo kan niemand mij helpen bij KPN en terugbellen als je weer eens eruit gegooid wordt?

icon

Beste antwoord door Jasper 5 juli 2021, 08:47

Hoi @Ghok, ik heb geen terugkoppeling meer gekregen over jouw Spotify account, maar ik lees nu wel meldingen dat het is opgelost. Als dat klopt kan je het nu gelukkig weer gebruiken dus!

Bekijk origineel

29 reacties

Ik heb nu hetzelfde. Opeens is Spotify Premium eruit gegooid, uit het niets. Heb al met 6 (!) mensen gesproken en gechat. Niemand kan mij helpen aangezien in het KPN systeem staat dat ik Premium heb. Getracht opnieuw te activeren maar dan zegt zelfs Spotify dat ik Premium heb en dat ik niet verder kan. Na inloggen bij Spotify heb ik weer een free abbonement. KPN zegt dat ze mijn Spotify nu opgezegd hebben echter staat in mijn kpn nog steeds Spotify vermeld. Het moet toch mogelijk zijn om mijn account eruit te gooien en dan weer opnieuw af te sluiten.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb net vernomen dat ik weer twee dagen mag wachten en dat back office me gaat bellen.

ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Ghok, welkom bij ons op het forum. Ik ben ook benieuwd wat er uit het contact met de backoffice is gekomen. Kan je nu weer muziek luisteren zonder reclame tussendoor? Als dat niet zo is hoor ik het graag van je, dan gaan we met je meedenken.

Hi Spotify heeft mijn account nu losgekoppeld en ik heb een nieuw account aan moeten maken. Zij zouden de afspeellijsten allemaal overzetten. Als ik activeer via jullie of inlog via spotify krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding en staat er dat ik al premium heb. Ik heb nu weer een aantal vragen uit staan bij spotify.

 

Dit duurt nu al bijna een week en kost zoveel tijd! En waarom ik nu ineens geen premium meer heb weet niemand. Niemand die me echt kan helpen tot nu toe, echt balen.

Reputatie 7
Badge +19

Spotify is er zelf ook mee bezig begrijp ik dus. Waarvoor was de nieuwe account aangemaakt, was dat ook voor het koppelen aan Premium of was dat voor iets anders? Ik weet ook nog niet wat er precies aan de hand is, daardoor is het voor mij ook moeilijk om te zeggen wat er aan de hand is. Kan je ook jouw forumprofiel volledig invullen? Dan kan ik kijken wat er aan onze kant over te zien is. 

Spotify heeft alles nu op nieuw account hezet maar probleem blijft hetzelfde. Zij zeggen dat KPn een activatie link moet sturen echter het schijnt via KPN niet zo te werken. Men moet via de activayie site activeren, en daar krijg ik als ik dat doe een foutmelding bij Spotify dat ik al premium heb. Er is nu een ticket aangemaakt en hopelijk wordt het nu eindelijk opgelost.

Reputatie 7
Badge +19

De manier van activeren is veranderd inderdaad, maar het zou zonder foutmelding moeten gaan natuurlijk. Ik zie dat je hierover contact hebt gehad, het ticket zelf is voor mij niet in te zien. Is er ook aangegeven of er naar aanleiding van het ticket contact met jou zal worden opgenomen?

Er is inderdaad gezegd dat er een ticket gemaakt zou worden en dat ze me zouden contacteren.Ik wacht dus weer af.

Ik wacht al meer dan een week op een oplossing. Ondanks dat er een ticket is aangemaakt verneem ik niets, straks zelf maar weer bellen…

Reputatie 7
Badge +19

Je kunt nu gelukkig wel muziek luisteren, maar reclame tussendoor kan snel irritant worden inderdaad. Het ticket is voor mij zoals ik al zei niet in te zien, daardoor weet ik niet precies wat de status ervan is. Even voor de zekerheid, had je de stappen op de Spotify activatiepagina al wel doorlopen sinds Spotify al je gegevens naar het nieuwe account had overgezet?

Ja had ik gedaan, en dan krijg ik na aanmelding bij spotify een casette bandje te zien met de melding dat ik al spotify premium via kpn heb.

Ik heb reeds vorige week een ticket aangemaakt bij kon maar nog steeds niets gehoord. Dit moet voor kpn toch niet moeilijk zijn om op te lossen? Waarom duurt dit zo lang, nu al meer bijna twee weken…. 

Reputatie 7
Badge +19

Dat ticket is voor mij niet in te zien zoals ik al zei. Ik zie ook een notities van eerdere gesprekken staan en dat ticket is niet alleen voor mij niet zichtbaar. Ook zie ik in die notities staan dat Spotify uit is gezet bij het abonnement, maar het lijkt er ook op dat het weer aanzetten nog niet helemaal was doorgelopen. Ik heb dat nu een duwtje gegeven, zou je in MijnKPN kunnen kijken of je Spotify daar actief ziet staan, en als dat zo is de activatiepagina nog eens proberen? 

Bij meerder opties zie ik geen spotify premium staan tegen 0 euro en bij mb en bundels bijkopen staat staat spotify premium aangevinkt. Tevens vandaag een mail gehad dat ik premium kan activeren. Exhter als ik dat doe krijg ik hetzelfde probleem. Casette bandje met de melding dat ik al premium heb… pffff

Zojuist eindelijk een medewerker gesproken die eens wat verder keek. Het blijkt nu dat ik een verkeerd advies heb gehad van kpn. Op 20.5 adviseerde ze mij om mijn probleem op te lossen door mijn premium account stop te zetten en weer te activeren. Nu blijkt dat Premium helemaal niet meer aangezet kan worden gedurende mij contracttijd, dus tot februari 2022 (!). Premium was een belangrijk reden waarom ik dit kon contract koos aangezien mijn werkgever mijn factuur betaald. Mij werd nu geadviseerd om een klacht in te zenden, de medewerker begreep mij gelukkig wel. Ziet er nu naar uit dat ik via spotify zelf een abbinement moet afsluiten wat ik zelf moet betalen. Hopelijk gaat KPN wat met de klacht doen. De communicatie is zo slecht heweest dat dit mij uren heeft gekost, wat ze gelukkig ook kunnen zien. Ook na het aanmaken van een ticket nooit teruggebeld. Nu benieuwd wat KPN zal doen! Waardeloos en enorm balen voor nu!😡

Reputatie 7
Badge +19

Bij mijn weten moet het dan wel weer aangezet kunnen worden en zou dat het niet moeten kunnen blokkeren tot het einde van het contract. Het duwtje wat ik had gegeven had er dus wel voor gezorgd dat je een mail kreeg, maar het werkte daarmee nog niet. Ik heb nu een vraag gestuurd naar de specialisten van Spotify, zodat zij met ons mee kunnen kijken hiernaar. Laten we hun antwoord eerst even afwachten en niet op de zaken vooruitlopen. Zodra ik een antwoord van ze heb kom ik hier bij je terug.

Hi Jasper,

 

ik ben ook door de klachten affeling gebeld en zij hebben hetzelfde aangegeven. Het moet aangezet kunnen worden. Ik zou vandaag door een specialist gebeld worden.

 

Fijn dat jij het via spotify probeerd. Ik wacht af!

 

gr. Gerben

Reputatie 7
Badge +19

Als er van beide kanten naar gekeken wordt krijgen we hopelijk meer duidelijkheid. Ik heb op dit moment alleen nog een terugkoppeling dat ze er naar gaan kijken, ik blijf dat voor je in de gaten houden.

Nog steeds geen antwoord van KPN. Ik vind het echt heel slecht dat terwijl je premium hebt ineens alles kwijt bent en dat kpn niet kan achterhalen waarom dit is gebeurd en dat het nu al drie welen duurt om een oplossing te vinden. Er moet toch een technische man iets aan kunnen doen. Blijkbaar wordt mijn klacht niet heel serieus genomen. Ik kan blijkbaar ook geen email sturen naar de klachten afdeling!

Erg frustrerend!

Reputatie 7
Badge +19

Geen zorgen @Ghok, het wordt zeker serieus genomen. Het heeft alleen wat meer voeten in de aarde dan bijvoorbeeld een vinkje aanzetten. Het is nog in behandeling bij de specialisten, ik hoop dat ik je begin volgende week meer duidelijkheid kan geven.

Dank je wel. Ik wacht het af. Ik word maandag door de klachtenafdeling gebeld. Zijn jullie ook met haar (Sandra) in contact?

 

gr. Gerben

Ik ben dinsdag gebeld door de klachten afdeling met de vraag of ik al door het KPN spotify team ben benadert. Nee dus! Verder niets meer vernomen. Dit wordt nu wel echt balen, ook mijn kinderen hebben heen spotify nu… wat te doen als ik zelfs niet van de klachtenafdeling meer hoor? Ook vreemd dat er nog steeds spotify €9,99 staat terwijl dit aangepast zou worden aangezien ik geen spotify meer heb. 🤷🏻‍♂️

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb ook nog niet meer informatie gekregen helaas, ik had gehoopt dat ik nu meer wist. Ik heb er verdere navraag over gedaan en zodra ik meer weet deel ik dat met je. De klachtenafdeling zal ook contact met je opnemen als zij meer informatie hebben verwacht ik. 

Donderdag is het 5 weken geleden dat ik ineens geen premium meer heb. Zo uit het niets. Erg frustrerend vooral voor mijn kinderen die er beide dagelijks naar vragen. Dit is toch technisch gewoon oplosbaar KPN? Begrijp niet waarom de klachtenafdeling mij belt of ik al door het spotify kpn team ben gebeld en dan vervolgens niets meer laat weten. Ik wacht af. Hopelijk is het met de zOmervakantie opgelost. Tevens ga ik ervan uit dat de factuur wordt aangepast. Aangezien ik geen premium neer heb! Ik heb die mevrouw van klachten mijn wachtwoord gegeven, dat voelt nu het zo lang duurt ook niet goed. Maar veranderen wil ik niet omdat ik wil dat ze het oplost!

Reputatie 7
Badge +19

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, zeker nu het al een tijdje duurt. Het is oplosbaar, maar het heeft meer voeten in de aarde dan een knopje omzetten. De factuur zal als het is opgelost ook naar gekeken kunnen worden, zodat de periode waarin je het niet volledig hebt kunnen gebruiken vergoed wordt. Ik hoop dat het voor de zomervakantie is opgelost inderdaad!

Reageer