spotify/sonos

  • 29 maart 2014
  • 37 reacties
  • 17547 keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Ik heb sinds juli hetzelfde probleem, dus autorisatieprobleem van Spotify in Sonos. Ik heb een KPN Experia router, echter geen V9 maar een V8. Contact gehad met Sonos, zeggen dat probleem bij KPN ligt. Contact gehad met KPN, willen niet meewerken aan probleem van 'derden'. Oplossing van Sonos is om een router te plaatsen achter de Experia. Is dit werkelijk een oplossing?

Spotify Premium zonder Sonos werkt zonder probleem. Opvallend ook: ik heb het probleem de eerste keren dat het zich voordeed kunnen oplossen door de router een minuut van de stroom te halen. Deze oplossing werkt nu ook niet meer dus.

Wie heeft een goede oplossing?

Hetzelfde probleem, eerst alleen op ipad, maar later ook op nieuwe android telefoon. Heb sonopad app als controller gedownload, is wel betaal app, €4.49, maar het werkt, ik kan weer in spotify bladeren, dus de moeite waard.
Na 3 weken vakantie lijkt er wel een verandering. Het Spotify icoon binnen Sonos was eerst grijs en nu weer groen (klinkt raar maar ik zeg maar wat ik zie!) en ik kan nu weer opnieuw autoriseren. Ontvang ook een link om dit te doen (wat Michel Pikaar ook al aangaf in een vorig bericht, maar daar stokt het proces. Na autorisatie komt de melding: 'Spotify is nu op het Sonos systeem geinstalleerd. Je kunt nu terugkeren naar de Sonos app'. Lijkt dus allemaal OK, maar ik kan geen nummers afspelen! Iedere keer weer geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Router van stroom gehaald, helpt ook niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Ondanks de laatste update van Sonos blijf ik, als ik spotify toevoeg als muziekservices, de melding krijgen:

Er is een probleem met het bevestigen van uw account

Controleer uw internetverbinding. etc...

Vreemde is dat ik niet eens de kans krijg om mijn account gegevens in te voeren, de melding komt na de keuze:

ik heb al een account

Iemand een oplossing hiervoor, spotify werkt op computer, iphone en ipad zonder problemen...

- Mijn oplossing -

Achter mijn Experiabox V8 zit een Apple Timecapsule, deze stond in Bridge mode, zodat de experiabox de DHCP verzorgde. In de LAN omgeving van de experiabox had ik het IP adres van de Timecapsule fixed gezet. Door deze fixed IP adres te verwijderen, bleek alles weer te werken. Spotify werkt weer op mijn sonos...

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem, blijkt dus aan de V9 te liggen.

Geprobeerd een V8 te krijgen via de winkel, maar kreeg weer een nieuwe V9 geleverd.

Hierna in overleg met de telefonische helpdesk geprobeert mijn V8 op de zaak om te ruilen metmijn V9 prive, maar dit werkt ook niet.

Mijn Spotify abbonemnet is nu eigenlijk een beetje voor niets, aangezien mijn huis totaal van Sonos is voorzien.

Als ik het geod begrijp moet een van de partijen (KPN, Apple of Sonos) iets aanpassen in de software?

Maar krijg het idee dat er vooral naar elkaar gewezen is.

Hoop dat het toch een x gaat werken, anders had ik voor dat tientje leuke albums in de App store kunnen kopen :(

Vriendelijke groet,

Anton 

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Anton,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je Sonos systeem op dit moment niet werkt. Hoewel ik niet direct wat aan de software/instellingen van de V9 kan doen, kan ik deze wel met je omruilen voor een V8. Daarvoor zou ik graag, in privébericht, je postcode, huisnummer en naam contractant vernemen.

Met vriendelijke groet,

Erik

Beste

Ik heb het zelfde probleem met mijn sonos systeem. Ik heb het aangesloten op mijn 

modem V9. en sinsdien kan ik mijn spotify niet meer afspelen. waarschijnlijk met een 

ander modem V8 is het probleem opgelost. Voor de aansluiting van het nieuwe modem

werkte mijn systeem goed. Resentelijk heb ik mijn systeem bij een vriend aangesloten

en hier werkte mijn sonos systeem ook! Erik heeft volgens mijn de oplossing.

Groeten Andre

Dank voor je reactie.

Ik heb al een omruil actie gehad warbij er een V8 beloofd werd, maar er kwam wederom weer een nieuwe V9.

Het schijnt bij jullie intern niet mogelijk een V8 te sturen als vervanging word dit automatisch een V9.

Groet,

Anton 

Ik heb dit probleem ook. Ik heb speciaal voor KPN gekozen vanwege het Spotify Premium abonnement. Het werkt inderdaad wel gewoon als spotify op mijn computer (wat ik niet gebruik), maar niet in combinatie met mijn Sonos en de controller via de iphone of macbook. Daarmee is het voor mij waardeloos. Is hier een oplossing voor? Of moet ik over naar een andere provider?  

Ook bij werkt de combinatie sonos en spotify ineens niet meer. Ik had dit een tijdje terug ook, maar zonder iets aangepast te hebben werkte het ineens weer. Er is niets gewijzigd in mijn opstelling maar ik krijg de combinatie sonos en spotify opnieuw niet meer aan de praat.

Spotify werkt wel op de Mac en Iphone.

Met vriendelijke groet,

Michel

Ik heb mijn Sonos opnieuw in moeten stellen (sub aangeschaft) en nu werkt t ook ineens niet meer 😞 Zowel Spotify als Soundcloud

Wat gaat KPN daar aan doen?

Hallo, ik heb ook het probleem dat Sonos in Spotify de melding geeft dat het niet in de muziek kan bladeren. Het forum geeft aan dat het is opgelost maar ik zie geen panklare oplossing. Router gereboot maar dat helpt niet. Wie heeft de oplossing?

Hoor graag.

Reinier

Reageer