spotify/sonos

  • 29 maart 2014
  • 37 reacties
  • 17687 keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

ik heb contact gehad met SONOS.

Zij geven aan dat dit probleem te maken heeft met de router van KPN.

Door handmatig aan te geven waar het spotify account gevonden kan worden hebben ze het probleem met de router omzeild.

contact opnemen met onze support afdeling.
We zijn telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 18:00 op:
(NL) 0800 0234 361 (gratis)

Helaas kan ik nog steeds niet via Sonos mijn Spotify muziek afspelen.

Wie kan mij helpen?

Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn Experia v9 en vandaag bevestigde Sonos ook aan mij dat de software in de Experia box het probleem veroorzaakt. Men wist te melden dat er aan gewerkt zou worden maar kon geen indicatie geven hoe lang e.e.a. zou duren. Advies van 0800-0402 was dat ik 's nachts een uurtje WiFi moest uit laten schakelen via de ECO optie. Dit zou de modem uitschakelen, eventueel updaten en/of opnieuw verbinding maken met Sonos. Dat lijkt me echter onzin, de modem wordt volgens dat schema niet uitgeschakeld maar alleen het WiFi signaal.

Willen jullie hier een berichtje plaatsen als een update het probleem verholpen heeft? Mocht het lang duren dan ga ik KPN om een omruil v8 vragen.
Beste Raul,

Ik denk dat ruilen niet de oplossing is. De V9 heb ik gekregen na klachten over de V8 ivm het wegvallen van het wifi signaal.

vrgr.

Reputatie 5
Badge +11
Hallo JSmulder,

Er is mij niet bekendgemaakt wanneer er een update voor de firmware van de V9 komt. Ik weet alleen dat het bekend is en dat er aan gewerkt wordt. Meestal is zo'n update een verzameling van oplossingen voor bepaalde 'bugs'. Slechts in zeer kritieke gevallen komt er een update voor één specifiek probleem uit. Het helaas nog even afwachten dus. Als je daar prijs opstelt wil ik het modem met je ruilen. Laat je even weten of dat voor jou een optie is?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Badge +3
Beste JSmulder,

Indien je het privébericht aan Koen hebt gestuurd zonder dat hij daarom heeft verzocht zal het ook niet beantwoord worden conform de Forum huisregels.

Een van onze Webcare Specialisten zal zo spoedig mogelijk reageren op je vraag in dit topic.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Dan maar via deze weg.

Op 11 april heb ik een privebericht verstuurd naar Koen met het antwoord op bovenstaande vragen.

Beste Koen,

Ik heb ook een probleem met Spotify op mijn experiabox V9.

Het probleem is bekend, zowel bij Sonos als bij KPN.

Zie onderstaande mail.

Ook ik ben benieuwd of er al een oplossing is.

vrgr.

Jan Simon Mulder

Sonos en KPN Experiabox V9
 
 Discussion Thread
 Response Via Email (Maarten van Tilborg)04/11/2014 01:19 AM
Geachte heer Mulder,

Het zoeken naar- en bladeren door Spotify binnen de Sonos controller app op iOS apparaten in combinatie met de KPN Experia Box “ZTE” v9 router werkt momenteel niet naar behoren. Er zullen geen zoekresultaten worden weergegeven maar in plaats daarvan verschijnt de melding “kan niet bladeren door muziek”. Spotify tracks die al eerder zijn toegevoegd aan de Sonos wachtrij vanaf een andere (niet-iOS) Sonos controller kunnen wel worden afgespeeld.

Wij hebben de oorzaak van dit probleem kunnen herleiden naar het niet correct doorzetten van bepaalde typen netwerk verkeer door dit specifieke model van de KPN Experia router. Bij andere modellen van de KPN Experia box zoals de “Arcadian” v8 komt dit probleem echter niet voor en werkt Spotify binnen Sonos op iOS apparaten wel naar behoren.

Sonos heeft KPN hiervan op de hoogte gesteld met de verwachting dat er binnen afzienbare tijd een passende oplossing zal worden geboden in de vorm van een software/firmware update voor deze router.

Meerdere klanten hebben gemeld dit probleem te hebben opgelost door een router van een derde partij achter de Experiabox te plaatsten. Deze router zal het bestuur van het lokale netwerkverkeer overnemen van de KPN Experia box wat als gevolg heeft dat het netwerkverkeer tussen Spotify en Sonos wel op de juiste manier wordt doorgezet.

KPN abonnees die de Experia box v8 gebruiken als vervanging voor een KPN Experia box v9 bevestigen dat het probleem zich hiermee niet voordoet. 

Mochten er verder nog vragen zijn horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Maarten
Sonos Support
Waarschijnlijk heb je geen spotify premium meer. Dat is bij mij ook gebeurd, weet alleen niet hoe dat gekomen is. Ik heb contact opgenomen met KPN en zij hebben een nieuwe spotify inlogcode voor me aangevraagd. Dat duurt helaas 10 werkdagen. Het gekke is dat ik op mijn vaste computer wel nog Spotify Premium heb, maar op de I-pad en I-pod niet meer. 

Wij kunnen ook ineens niet meer spotify luisteren via Sonos apparaat.
Nu moeten we naar Spotify bellen zodat ze kunnen meekijken wat het probleem is.

Nu nog het telefoonnummer van Spotify proberen te achterhalen.

Is er hier iemand op dit forum die de oplossing heeft?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Erikho,

Als je het woord privébericht aanklikt, (in dit bericht, of in het bericht van mijn collega Jorrit) verschijnen instructies hoe je een privébericht kunt versturen!

Wat gebeurt er bij jou als je inlogt met je Spotify gegevens op Spotify zelf?

Met vriendelijke groet,
Koen

Hallo Jorrit, ik heb precies hetzelfde probleem. Kun je me hiermee helpen? Hoe stuur ik je een prive bericht? Groeten, Erik 

Reputatie 3
Badge +1
Beste Sonos,

Vreemd dat het sonos systeem ineens Spotify Premium niet meer herkent. Ik zoek dit graag voor je uit! Wil je mij daarvoor een privébericht je postcode, huisnummer en naam van de contractant sturen? Wat gebeurt er als je inlogt met je Spotify gegevens op Spotify zelf?

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Reageer