spotify/sonos

• 29 maart 2014
  • 37 reacties
  • 17682 keer bekeken

Ik  heb een spotify premium abonnement en heb deze altijd gekoppeld gehad aan mijn sonos systeem.

Nu ineens zegt het sonos systeem dat ik spotify moet upgraden naar premium, maar in mijn KPN staat spotify al op premium. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

37 reacties

Hallo, ik heb ook het probleem dat Sonos in Spotify de melding geeft dat het niet in de muziek kan bladeren. Het forum geeft aan dat het is opgelost maar ik zie geen panklare oplossing. Router gereboot maar dat helpt niet. Wie heeft de oplossing?

Hoor graag.

Reinier

Ik heb mijn Sonos opnieuw in moeten stellen (sub aangeschaft) en nu werkt t ook ineens niet meer 😞 Zowel Spotify als Soundcloud

Wat gaat KPN daar aan doen?

Ook bij werkt de combinatie sonos en spotify ineens niet meer. Ik had dit een tijdje terug ook, maar zonder iets aangepast te hebben werkte het ineens weer. Er is niets gewijzigd in mijn opstelling maar ik krijg de combinatie sonos en spotify opnieuw niet meer aan de praat.

Spotify werkt wel op de Mac en Iphone.

Met vriendelijke groet,

Michel

Ik heb dit probleem ook. Ik heb speciaal voor KPN gekozen vanwege het Spotify Premium abonnement. Het werkt inderdaad wel gewoon als spotify op mijn computer (wat ik niet gebruik), maar niet in combinatie met mijn Sonos en de controller via de iphone of macbook. Daarmee is het voor mij waardeloos. Is hier een oplossing voor? Of moet ik over naar een andere provider?  

Dank voor je reactie.

Ik heb al een omruil actie gehad warbij er een V8 beloofd werd, maar er kwam wederom weer een nieuwe V9.

Het schijnt bij jullie intern niet mogelijk een V8 te sturen als vervanging word dit automatisch een V9.

Groet,

Anton 

Beste

Ik heb het zelfde probleem met mijn sonos systeem. Ik heb het aangesloten op mijn 

modem V9. en sinsdien kan ik mijn spotify niet meer afspelen. waarschijnlijk met een 

ander modem V8 is het probleem opgelost. Voor de aansluiting van het nieuwe modem

werkte mijn systeem goed. Resentelijk heb ik mijn systeem bij een vriend aangesloten

en hier werkte mijn sonos systeem ook! Erik heeft volgens mijn de oplossing.

Groeten Andre

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Anton,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je Sonos systeem op dit moment niet werkt. Hoewel ik niet direct wat aan de software/instellingen van de V9 kan doen, kan ik deze wel met je omruilen voor een V8. Daarvoor zou ik graag, in privébericht, je postcode, huisnummer en naam contractant vernemen.

Met vriendelijke groet,

Erik

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem, blijkt dus aan de V9 te liggen.

Geprobeerd een V8 te krijgen via de winkel, maar kreeg weer een nieuwe V9 geleverd.

Hierna in overleg met de telefonische helpdesk geprobeert mijn V8 op de zaak om te ruilen metmijn V9 prive, maar dit werkt ook niet.

Mijn Spotify abbonemnet is nu eigenlijk een beetje voor niets, aangezien mijn huis totaal van Sonos is voorzien.

Als ik het geod begrijp moet een van de partijen (KPN, Apple of Sonos) iets aanpassen in de software?

Maar krijg het idee dat er vooral naar elkaar gewezen is.

Hoop dat het toch een x gaat werken, anders had ik voor dat tientje leuke albums in de App store kunnen kopen :(

Vriendelijke groet,

Anton 

Ondanks de laatste update van Sonos blijf ik, als ik spotify toevoeg als muziekservices, de melding krijgen:

Er is een probleem met het bevestigen van uw account

Controleer uw internetverbinding. etc...

Vreemde is dat ik niet eens de kans krijg om mijn account gegevens in te voeren, de melding komt na de keuze:

ik heb al een account

Iemand een oplossing hiervoor, spotify werkt op computer, iphone en ipad zonder problemen...

- Mijn oplossing -

Achter mijn Experiabox V8 zit een Apple Timecapsule, deze stond in Bridge mode, zodat de experiabox de DHCP verzorgde. In de LAN omgeving van de experiabox had ik het IP adres van de Timecapsule fixed gezet. Door deze fixed IP adres te verwijderen, bleek alles weer te werken. Spotify werkt weer op mijn sonos...

Na 3 weken vakantie lijkt er wel een verandering. Het Spotify icoon binnen Sonos was eerst grijs en nu weer groen (klinkt raar maar ik zeg maar wat ik zie!) en ik kan nu weer opnieuw autoriseren. Ontvang ook een link om dit te doen (wat Michel Pikaar ook al aangaf in een vorig bericht, maar daar stokt het proces. Na autorisatie komt de melding: 'Spotify is nu op het Sonos systeem geinstalleerd. Je kunt nu terugkeren naar de Sonos app'. Lijkt dus allemaal OK, maar ik kan geen nummers afspelen! Iedere keer weer geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Router van stroom gehaald, helpt ook niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Hetzelfde probleem, eerst alleen op ipad, maar later ook op nieuwe android telefoon. Heb sonopad app als controller gedownload, is wel betaal app, €4.49, maar het werkt, ik kan weer in spotify bladeren, dus de moeite waard.
Ik heb sinds juli hetzelfde probleem, dus autorisatieprobleem van Spotify in Sonos. Ik heb een KPN Experia router, echter geen V9 maar een V8. Contact gehad met Sonos, zeggen dat probleem bij KPN ligt. Contact gehad met KPN, willen niet meewerken aan probleem van 'derden'. Oplossing van Sonos is om een router te plaatsen achter de Experia. Is dit werkelijk een oplossing?

Spotify Premium zonder Sonos werkt zonder probleem. Opvallend ook: ik heb het probleem de eerste keren dat het zich voordeed kunnen oplossen door de router een minuut van de stroom te halen. Deze oplossing werkt nu ook niet meer dus.

Wie heeft een goede oplossing?

Hoi John,

Ik heb ook een tijdje problemen gehad, maar gelukkig zonder aanpassingen kunnen oplossen.

Ik moest binnen de Sonos app om mijn mobiel de Spotify service opnieuw toevoegen. Op het moment dat je aangeeft dat je al een bestaand Spotify account hebt, moet je een URL te zien krijgen waarnaar je naar Spotify gelinkt wordt. Daar zal je ter verificatie opnieuw je accountgegevens van Spotify moeten opgeven. Succes

Wie kan mij helpen om mij sonos te koppelen aan Spotify? Ik heb eenn KPN experia Box H220N.

Ik heb Sonos al geudate en van alles geprobeerd via Spotify, maar tot op heden geen geluk.

mvg

John 

Hallo Martin,

Dank voor je reactie. Het probleem was dat bij het aanmelden van de Spotify service binnen Sonos er telkens een foutmelding kwam als het Spotify account geverifieerd werd. Nadat ik deze vraag hier gepost had heb ik nogmaals geprobeerd de services aan te melden en nu kwam er een link binnen de Sonos app waarbij ik mijn Spotify account kon verifieren.

Het heeft wel een aantal maanden geduurd, maar gelukkig is het nu opgelost. Waar het nu mis ging weet ik niet , maar het werkt weer.

Grt,

Michel Pikaar

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Michel,

Wat lastig dat je jouw Sonos systeem niet aan de praat krijgt in combinatie met Spotify. Waar loop je precies tegenaan? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Met vriendelijke groet,

Martin

Hallo Koen,

Ook ik kan Spotify niet meer laten verbinden met mijn Sonos systeem. Zou jij mij willen helpen? Ik heb een Alles in 1 glasvezel abonnement. Op mijn pc en telefoon werkt Spotify prima.
Voor de volledigheid, Napster heeft wel een duidelijk lagere bitrate (lagere kwaliteit) dan Spotify.
Misschien geen oplossing voor de verstokte spotify gebruikers, maar ik heb net gemerkt dat napster zonder problemen werkt op sonos met kpn v9 modem. Veel makkelijker dan een additioneel modem installeren. Kosten napster premium gelijk aan spotify. Aantal tracks 20 mln en 30 dagen gratis.
Dag allemaal,

is er iemand van het webcare team die mij can assisteren met een aantal vragen of kan doorverwijzen naar een techneut?

Mvr,

Badre

Dag Sjoerd,

Bedankt voor je berichtje, blij dat je reageerde want WebCare pakt dit blijkbaar niet op.

Fijn dat het bij jou werkt, al is het inderdaad te hopen dat de stroom niet uitvalt... Ik heb ook ervaren dat je vriendelijk geholpen wordt als je Sonos belt, wel vind ik het vervelend dat ik een uur in de wacht sta voordat ik iemand te spreken krijg.

Eigenlijk vind ik dat KPN een router moet leveren met firmware die aan alle voorwaarden voldoet én dat Sonos een iOS app uitbrengt die ook kan werken met routers die wat andere instellingen vereisen. Laten we wel zijn, er zijn inmiddels duizenden Experia V9 routers in omloop en dat worden er alleen maar meer.

Omdat de Sonos app met Spotify op mijn Android tablet (in hetzelfde thuisnetwerk) wel gewoon werkt ligt m.i. de bal toch bij Sonos en vind ik het niet terecht dat men met het vingertje naar KPN wijst. 

Overigens werkt Spotify binnen Sonos bij mij ook niet op één van mijn MAC's, hetzelfde "bladerprobleem" als op iOS. Ik heb van alles geprobeerd, switches er tussenuit, bedraad en onbedraad, Sonos componenten opnieuw opgestart in de aanbevolen volgorde, firewalls uit, controller opnieuw geinstalleerd en meer. Nogmaals, ik denk dat KPN wat afwijkt van de standaard maar dat vooral Sonos nu een steekje laat vallen.

Hallo Hans,

De helpdesk medewerker van SONOS heeft via het overnemen van mijn PC instellingen veranderd.

Het probleem is dat de router van KPN blijkbaar het juiste adres van Spotify niet kan vinden.

Door handmatig een adres in te geven lukt het meestal wel.

Deze actie moet ik nog een keer doen als het SONOS apparaat gereset moet worden of als de stroom er af gaat. heel vervelnd natuurlijk maar wij kunnen nu weer muziek luisteren van Spotify via de SONOS app.

Dus gewoon SONOS bellen en vragen of ze het euvel willen verhelpen

Vandaag contact gehad met KPN, zij kunnen (of willen?) mijn Experia Box V9 niet omruilen voor een V8. Simpelweg stelt men dat Spotify goed werkt op bijna alle apparaten en men geen verdere ondersteunig biedt voor apparaten van derden zoals Sonos i.c.m. iPad, iPhone en iPod...

Sjoerd en Webcare: Kan een van jullie de oplossing van Sonos (zie posting hierboven) hier vermelden?

Maar nu de hamvraag Sjoerd, heeft het geholpen? En zo ja hoe deed je dat?

contact opnemen met SONOS support afdeling.
We zijn telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 18:00 op:
(NL) 0800 0234 361 (gratis)

Reageer