spotify/sonos

  • 29 maart 2014
  • 37 reacties
  • 17547 keer bekeken

Ik  heb een spotify premium abonnement en heb deze altijd gekoppeld gehad aan mijn sonos systeem.

Nu ineens zegt het sonos systeem dat ik spotify moet upgraden naar premium, maar in mijn KPN staat spotify al op premium. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?


37 reacties

Waarschijnlijk heb je geen spotify premium meer. Dat is bij mij ook gebeurd, weet alleen niet hoe dat gekomen is. Ik heb contact opgenomen met KPN en zij hebben een nieuwe spotify inlogcode voor me aangevraagd. Dat duurt helaas 10 werkdagen. Het gekke is dat ik op mijn vaste computer wel nog Spotify Premium heb, maar op de I-pad en I-pod niet meer. 

Reputatie 7
Badge +3
Beste JSmulder,

Indien je het privébericht aan Koen hebt gestuurd zonder dat hij daarom heeft verzocht zal het ook niet beantwoord worden conform de Forum huisregels.

Een van onze Webcare Specialisten zal zo spoedig mogelijk reageren op je vraag in dit topic.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 7
Badge +21
Hallo Erikho,

Als je het woord privébericht aanklikt, (in dit bericht, of in het bericht van mijn collega Jorrit) verschijnen instructies hoe je een privébericht kunt versturen!

Wat gebeurt er bij jou als je inlogt met je Spotify gegevens op Spotify zelf?

Met vriendelijke groet,
Koen

Reputatie 5
Badge +11
Hallo JSmulder,

Er is mij niet bekendgemaakt wanneer er een update voor de firmware van de V9 komt. Ik weet alleen dat het bekend is en dat er aan gewerkt wordt. Meestal is zo'n update een verzameling van oplossingen voor bepaalde 'bugs'. Slechts in zeer kritieke gevallen komt er een update voor één specifiek probleem uit. Het helaas nog even afwachten dus. Als je daar prijs opstelt wil ik het modem met je ruilen. Laat je even weten of dat voor jou een optie is?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Michel,

Wat lastig dat je jouw Sonos systeem niet aan de praat krijgt in combinatie met Spotify. Waar loop je precies tegenaan? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Met vriendelijke groet,

Martin

Reputatie 3
Badge +1
Beste Sonos,

Vreemd dat het sonos systeem ineens Spotify Premium niet meer herkent. Ik zoek dit graag voor je uit! Wil je mij daarvoor een privébericht je postcode, huisnummer en naam van de contractant sturen? Wat gebeurt er als je inlogt met je Spotify gegevens op Spotify zelf?

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Hallo Jorrit, ik heb precies hetzelfde probleem. Kun je me hiermee helpen? Hoe stuur ik je een prive bericht? Groeten, Erik 

Dan maar via deze weg.

Op 11 april heb ik een privebericht verstuurd naar Koen met het antwoord op bovenstaande vragen.

Beste Koen,

Ik heb ook een probleem met Spotify op mijn experiabox V9.

Het probleem is bekend, zowel bij Sonos als bij KPN.

Zie onderstaande mail.

Ook ik ben benieuwd of er al een oplossing is.

vrgr.

Jan Simon Mulder

Sonos en KPN Experiabox V9
 
 Discussion Thread
 Response Via Email (Maarten van Tilborg)04/11/2014 01:19 AM
Geachte heer Mulder,

Het zoeken naar- en bladeren door Spotify binnen de Sonos controller app op iOS apparaten in combinatie met de KPN Experia Box “ZTE” v9 router werkt momenteel niet naar behoren. Er zullen geen zoekresultaten worden weergegeven maar in plaats daarvan verschijnt de melding “kan niet bladeren door muziek”. Spotify tracks die al eerder zijn toegevoegd aan de Sonos wachtrij vanaf een andere (niet-iOS) Sonos controller kunnen wel worden afgespeeld.

Wij hebben de oorzaak van dit probleem kunnen herleiden naar het niet correct doorzetten van bepaalde typen netwerk verkeer door dit specifieke model van de KPN Experia router. Bij andere modellen van de KPN Experia box zoals de “Arcadian” v8 komt dit probleem echter niet voor en werkt Spotify binnen Sonos op iOS apparaten wel naar behoren.

Sonos heeft KPN hiervan op de hoogte gesteld met de verwachting dat er binnen afzienbare tijd een passende oplossing zal worden geboden in de vorm van een software/firmware update voor deze router.

Meerdere klanten hebben gemeld dit probleem te hebben opgelost door een router van een derde partij achter de Experiabox te plaatsten. Deze router zal het bestuur van het lokale netwerkverkeer overnemen van de KPN Experia box wat als gevolg heeft dat het netwerkverkeer tussen Spotify en Sonos wel op de juiste manier wordt doorgezet.

KPN abonnees die de Experia box v8 gebruiken als vervanging voor een KPN Experia box v9 bevestigen dat het probleem zich hiermee niet voordoet. 

Mochten er verder nog vragen zijn horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Maarten
Sonos Support
Beste Raul,

Ik denk dat ruilen niet de oplossing is. De V9 heb ik gekregen na klachten over de V8 ivm het wegvallen van het wifi signaal.

vrgr.

Wij kunnen ook ineens niet meer spotify luisteren via Sonos apparaat.
Nu moeten we naar Spotify bellen zodat ze kunnen meekijken wat het probleem is.

Nu nog het telefoonnummer van Spotify proberen te achterhalen.

Is er hier iemand op dit forum die de oplossing heeft?
Helaas kan ik nog steeds niet via Sonos mijn Spotify muziek afspelen.

Wie kan mij helpen?

ik heb contact gehad met SONOS.

Zij geven aan dat dit probleem te maken heeft met de router van KPN.

Door handmatig aan te geven waar het spotify account gevonden kan worden hebben ze het probleem met de router omzeild.

contact opnemen met onze support afdeling.
We zijn telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 18:00 op:
(NL) 0800 0234 361 (gratis)

contact opnemen met SONOS support afdeling.
We zijn telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 18:00 op:
(NL) 0800 0234 361 (gratis)

Hallo Hans,

De helpdesk medewerker van SONOS heeft via het overnemen van mijn PC instellingen veranderd.

Het probleem is dat de router van KPN blijkbaar het juiste adres van Spotify niet kan vinden.

Door handmatig een adres in te geven lukt het meestal wel.

Deze actie moet ik nog een keer doen als het SONOS apparaat gereset moet worden of als de stroom er af gaat. heel vervelnd natuurlijk maar wij kunnen nu weer muziek luisteren van Spotify via de SONOS app.

Dus gewoon SONOS bellen en vragen of ze het euvel willen verhelpen

Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn Experia v9 en vandaag bevestigde Sonos ook aan mij dat de software in de Experia box het probleem veroorzaakt. Men wist te melden dat er aan gewerkt zou worden maar kon geen indicatie geven hoe lang e.e.a. zou duren. Advies van 0800-0402 was dat ik 's nachts een uurtje WiFi moest uit laten schakelen via de ECO optie. Dit zou de modem uitschakelen, eventueel updaten en/of opnieuw verbinding maken met Sonos. Dat lijkt me echter onzin, de modem wordt volgens dat schema niet uitgeschakeld maar alleen het WiFi signaal.

Willen jullie hier een berichtje plaatsen als een update het probleem verholpen heeft? Mocht het lang duren dan ga ik KPN om een omruil v8 vragen.
Maar nu de hamvraag Sjoerd, heeft het geholpen? En zo ja hoe deed je dat?

Vandaag contact gehad met KPN, zij kunnen (of willen?) mijn Experia Box V9 niet omruilen voor een V8. Simpelweg stelt men dat Spotify goed werkt op bijna alle apparaten en men geen verdere ondersteunig biedt voor apparaten van derden zoals Sonos i.c.m. iPad, iPhone en iPod...

Sjoerd en Webcare: Kan een van jullie de oplossing van Sonos (zie posting hierboven) hier vermelden?

Dag Sjoerd,

Bedankt voor je berichtje, blij dat je reageerde want WebCare pakt dit blijkbaar niet op.

Fijn dat het bij jou werkt, al is het inderdaad te hopen dat de stroom niet uitvalt... Ik heb ook ervaren dat je vriendelijk geholpen wordt als je Sonos belt, wel vind ik het vervelend dat ik een uur in de wacht sta voordat ik iemand te spreken krijg.

Eigenlijk vind ik dat KPN een router moet leveren met firmware die aan alle voorwaarden voldoet én dat Sonos een iOS app uitbrengt die ook kan werken met routers die wat andere instellingen vereisen. Laten we wel zijn, er zijn inmiddels duizenden Experia V9 routers in omloop en dat worden er alleen maar meer.

Omdat de Sonos app met Spotify op mijn Android tablet (in hetzelfde thuisnetwerk) wel gewoon werkt ligt m.i. de bal toch bij Sonos en vind ik het niet terecht dat men met het vingertje naar KPN wijst. 

Overigens werkt Spotify binnen Sonos bij mij ook niet op één van mijn MAC's, hetzelfde "bladerprobleem" als op iOS. Ik heb van alles geprobeerd, switches er tussenuit, bedraad en onbedraad, Sonos componenten opnieuw opgestart in de aanbevolen volgorde, firewalls uit, controller opnieuw geinstalleerd en meer. Nogmaals, ik denk dat KPN wat afwijkt van de standaard maar dat vooral Sonos nu een steekje laat vallen.

Dag allemaal,

is er iemand van het webcare team die mij can assisteren met een aantal vragen of kan doorverwijzen naar een techneut?

Mvr,

Badre

Misschien geen oplossing voor de verstokte spotify gebruikers, maar ik heb net gemerkt dat napster zonder problemen werkt op sonos met kpn v9 modem. Veel makkelijker dan een additioneel modem installeren. Kosten napster premium gelijk aan spotify. Aantal tracks 20 mln en 30 dagen gratis.
Voor de volledigheid, Napster heeft wel een duidelijk lagere bitrate (lagere kwaliteit) dan Spotify.
Hoi John,

Ik heb ook een tijdje problemen gehad, maar gelukkig zonder aanpassingen kunnen oplossen.

Ik moest binnen de Sonos app om mijn mobiel de Spotify service opnieuw toevoegen. Op het moment dat je aangeeft dat je al een bestaand Spotify account hebt, moet je een URL te zien krijgen waarnaar je naar Spotify gelinkt wordt. Daar zal je ter verificatie opnieuw je accountgegevens van Spotify moeten opgeven. Succes

Ook bij werkt de combinatie sonos en spotify ineens niet meer. Ik had dit een tijdje terug ook, maar zonder iets aangepast te hebben werkte het ineens weer. Er is niets gewijzigd in mijn opstelling maar ik krijg de combinatie sonos en spotify opnieuw niet meer aan de praat.

Spotify werkt wel op de Mac en Iphone.

Met vriendelijke groet,

Michel

Hallo Koen,

Ook ik kan Spotify niet meer laten verbinden met mijn Sonos systeem. Zou jij mij willen helpen? Ik heb een Alles in 1 glasvezel abonnement. Op mijn pc en telefoon werkt Spotify prima.
Hallo Martin,

Dank voor je reactie. Het probleem was dat bij het aanmelden van de Spotify service binnen Sonos er telkens een foutmelding kwam als het Spotify account geverifieerd werd. Nadat ik deze vraag hier gepost had heb ik nogmaals geprobeerd de services aan te melden en nu kwam er een link binnen de Sonos app waarbij ik mijn Spotify account kon verifieren.

Het heeft wel een aantal maanden geduurd, maar gelukkig is het nu opgelost. Waar het nu mis ging weet ik niet , maar het werkt weer.

Grt,

Michel Pikaar

Reageer