Beantwoord

Spotify speelt andere nummers af

• 23 oktober 2015
  • 20 reacties
  • 19142 keer bekeken

Beste,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem,

Ik heb al een paar maanden spotify. 

Eerst werkte alles naar behoren maar sinds gisteren speelt die ineens andere liedjes af die ik niet heb geslecteerd.

Stel ben een album aan het luisteren dan speelt die het nummer af die in aanzet. En daarna een willikeurig ander nummer die niet is geslecteerd. heb het al opnieuw gedownload enal iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,

Mike

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 24 oktober 2015, 00:01

Niet toevallig op twee devices onder hetzelfde account ingelogd. ;)

Dat kan dergelijke leuke effecten geven, maar heeft dan "gewoon" te maken met het feit dat op het andere device dat willekeurige andere nummer gekozen wordt.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Niet toevallig op twee devices onder hetzelfde account ingelogd. ;)

Dat kan dergelijke leuke effecten geven, maar heeft dan "gewoon" te maken met het feit dat op het andere device dat willekeurige andere nummer gekozen wordt.

Reputatie 7
Badge +23
Hallo Mike, 

Welkom op het forum van KPN! Op deze manier is het dus een verrassing wat je te horen krijgt, erg gek! Het enige wat ik me kan bedenken is wat aangeeft, dat je Spotify op een ander apparaat aan hebt staan. Is dit ook het geval? 

Met groet, 

Cindy

Cindy_ schreef op 26 okt '15 om 14:58uHallo Mike, 

Welkom op het forum van KPN! Op deze manier is het dus een verrassing wat je te horen krijgt, erg gek! Het enige wat ik me kan bedenken is wat @wjb aangeeft, dat je Spotify op een ander apparaat aan hebt staan. Is dit ook het geval? 

Met groet, 

Cindy

Goedemiddag,

Ik heb ook dit probleem terwijl niemand anders mijn spotify account gebruikt op een ander apparaat. Enig idee?

Groeten,
Larissa

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Larissa, welkom op het forum! Kun je eens controleren of je nog wel Premium bent? Als je op een mobiel apparaat luistert en je bent niet Premium, dan kun je liedjes alleen in willekeurige volgorde afspelen. In de apps kun je dit nakijken onder Instellingen. Als je niet Premium bent staat daar een oproep om Premium te worden. Je kunt ook inloggen op www.spotify.nl en daar in je accountinstellingen kijken.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben maar ingelogd op 1 device en hij speelt de hele tijd yoga muziek af (wat ik niet luister) en ik word er niet echt zen van 😉. Ook blijft ie maar shufflen. Ik heb me op alle accounts uitgelogd en weer ingelogd maar het probleem blijft. Iemand een idee voor ik doordraai?
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben maar ingelogd op 1 device en hij speelt de hele tijd yoga muziek af (wat ik niet luister) en ik word er niet echt zen van 😉. Ook blijft ie maar shufflen. Ik heb me op alle accounts uitgelogd en weer ingelogd maar het probleem blijft. Iemand een idee voor ik doordraai?
Het zou kunnen dat er toch ergens iemand met jouw accountgegevens aan de haal is gegaan. Log eens in op je account op Spotify.com en klik dan bij Account op 'Overal uitloggen'.
Volgende stap kan dan eventueel zijn om uit te loggen en daarna bij het inlogscherm te kiezen voor Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Dan kun je een link naar je e-mailadres laten sturen om je wachtwoord te resetten.
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, Liekebie! Wat een vreemd probleem. Heb je dit op kunnen lossen met de tips van Joss?

Nummers die ongevraagd shufflen duidt op Spotify Free. Ik zie dat bij jouw mobiele abonnement Spotify Premium actief is. Ben je wel ingelogd met die gegevens?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Liekebie, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Betekent dit dat je jouw probleem inmiddels opgelost hebt? Daar ga ik van uit :)

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem: Spotify speelt steeds andere nummers af als een nummer afgelopen is, ookal ben ik een album of afspeellijst aan het luisteren. Ik heb via KPN een Premium account en heb bovenstaande tips ook al geprobeerd --> op alle devices uitgelogd. Dit heeft ook niet geholpen, erg irritant. Iemand nog een idee?
Reputatie 7
Badge +23
Hey @Mickey92, welkom! Ik zie een aantal mogelijke opties. Speelt ie wel nummers uit die afspeellijst af, of volledig willekeurige? Zou je de volgende dingen eens willen controleren?

- Staat jouw account op Premium? Dat kan je zien bij de accountgegevens. Dat is namelijk wat KPN je biedt. Als je niet Premium bent kan je inderdaad alleen op shuffle luisteren. Ik stuur je een privébericht met jouw gebruikersnaam.
- Staat ie ingesteld op shuffle? Klinkt een beetje flauw maar je weet het nooit.

Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +23
Update: voor @Mickey92 is het opgelost door met de juiste gebruikersnaam in te loggen. 🙂
Ik heb hetzelfde probleem, wordt helemaal gestoord van de yoga muziek die zich steeds opdringt!
Ik heb hetzelfde probleem, wordt helemaal gestoord van de yoga muziek die zich steeds opdringt!

Same!!??

Ik krijg de hele Tijd liedjes te horen die ik niet eens ken!!
Reputatie 7
Badge +27
Hoi BAB, Mennokie, welkom op het forum! De eerste vraag die ik aan jullie wil stellen is: weet je zeker dat het account waarmee je inlogt ook het account is dat Premium is? Dit kun je checken door in te loggen op www.spotify.nl, of in de app onder instellingen

Als dat zo is, dan de volgende vraag: speelt hij deze muziek af vanaf het begin, of na afloop van je eigen muziek?
In dat laatste geval kan het zijn dat je de instelling aan hebt staan waarbij Spotify voorgestelde muziek gaat spelen na afloop van je playlist. Let er ook op dat je niet per ongeluk een radiozender gebaseerd op een playlist aan het luisteren bent. In dat geval verzint Spotify er zelf muziek bij :)

Dag Erik, ik ben ingelogd met het premium account. De yoga muziek gaat spontaan spelen, soms midden in een nummer of album wat ik aan het beluisteren ben. Ook komt het regelmatig voor dat als ik een album probeer te beluisteren dat na 10, 20 of 30 seconden spontaan word overgegaan naar een volgend nummer van dat album en dan begint ineens weer de yoga muziek, die overigens ook zomaar overspringt naar een volgend "yoga"nummer. Als ik dan de afspeellijst bekijkt staan er allemaal yoga nummers en als ik die verwijder en een eigen album wil beluisteren springt hij spontaan weer naar een yoga nummer en staat de hele afspeellijst weer vol met uitsluitend yoga nummers. Je kunt je voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend is. Overigens is dat pas sinds enige tijd. Voor die tijd nooit problemen gehad. Groet BAB
Reputatie 7
Badge +27
Dat is echt heel vreemd, Bab :?
Omdat je wel met het Premium account bent ingelogd, lijkt het daar niet aan te liggen. Premiumstatus is eigenlijk het enige waar wij iets mee kunnen. Inhoudelijke issues met Spotify hebben we geen invloed op. En ik moet zeggen dat ik hier ook eigenlijk niet echt een idee heb wat er aan de hand kan zijn. Ik raad je dan ook aan om dit eens voor te leggen aan Spotify zelf. Dat kan hier.
Ik heb overal uitgelogd en op mijn desktop ingelogd en het probleem blijft. Vreemd dat er een aantal kpn gebruikers hetzelfde probleem hebben, trouwens de link die je hierboven opgeeft werkt niet! Ik waardeer je hulp maar ik ben er niet veel mee opgeschoten.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Mennokie. Ik neem het even van Erik over. Kon je met Eriks uitleg uit de voeten en werkt het weer zoals het moet? Ben je er inmiddels uitgekomen of heb je mijn hulp nog nodig?
Ik heb het probleem inmiddels opgelost door de autorisatie van Sonos op mijn account homepage van Spotify in te trekken (Apps). Sindsdien heb ik geen problemen meer, ook niet als ik mij opnieuw aanmeld bij Sonos en afspeel via Sonos! Kennelijk ging daar iets fout. Hoe dan ook , doe er je voordeel mee!
Reputatie 7
Badge +27
Goed dat je het probleem hebt weten op te lossen, BAB!

Ik zie inderdaad dat de link die ik eerder gaf niet goed is gegaan. Jij hebt hem niet meer nodig, maar voor meelezers: de link om contact te kunnen leggen met Spotify: support.spotify.com/nl/contact-spotify-support.

Reageer