Beantwoord

Spotify waarom prijsverhoging en afschaffing gratis MB's

• 27 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 341 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Hoi,
Ik zie op de website ineens dat jullie hebben besloten nieuwe klanten i.p.v. €2,50 korting, nog maar €1,00 euro korting geven per maand, en stoppen jullie met de gratis 1500MB voor nieuwe spotify afnemers.

Vanwaar deze beslissing?, ik dacht dat KPN een goede deal had liggen met Spotify, terwijl het nu eigenlijk totaal onaantrekkelijk is om nog spotify er los bij te nemen. Ik ben wel benieuwd naar de redenering van deze beslissing. 😉.
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 oktober 2017, 17:19

Het zijn twee losse aanpassingen, Chris.

We hebben heel lang de actie gehad waarbij we een lifetimekorting van €2,50 gaven op Spotify. Deze was dan €7,50 in plaats van €10. Deze actie is nu per 26 oktober gestopt.

Daarnaast hebben we de vaste prijs van Spotify verlaagd van €10 naar €8,99. Omdat de meeste abonnementen inmiddels al grote databundels hebben, is ook besloten om de extra MB's eruit te halen.

Op dit moment hebben we geen verdere acties op Spotify. Maar het is mogelijk dat we in de toekomst dat wel weer doen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het zijn twee losse aanpassingen, Chris.

We hebben heel lang de actie gehad waarbij we een lifetimekorting van €2,50 gaven op Spotify. Deze was dan €7,50 in plaats van €10. Deze actie is nu per 26 oktober gestopt.

Daarnaast hebben we de vaste prijs van Spotify verlaagd van €10 naar €8,99. Omdat de meeste abonnementen inmiddels al grote databundels hebben, is ook besloten om de extra MB's eruit te halen.

Op dit moment hebben we geen verdere acties op Spotify. Maar het is mogelijk dat we in de toekomst dat wel weer doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Erik_
Dank voor de toelichting. Dan is het me duidelijk, maar jammer dat deze lifetimekorting eraf gehaald is, want eerst was het van €9,99 voor €0 = €9,99 korting (onderdeel van je pakket), toen was het van €9,99 voor €7,50 (€2,49 korting) , en nu is het van €9,99 voor €8,99 (€1,00 korting).
De keuze voor de Extra MB's eruit halen snap ik niet zo heel goed, er zijn immers nog genoeg mensen met hele kleine bundeltjes.

Hoe zit dit met de mensen die wel de bundel en spotify premium hebben? Vangen die bij verlenging dan bot?
Reputatie 7
Badge +31
Hoe zit dit met de mensen die wel de bundel en spotify premium hebben? Vangen die bij verlenging dan bot?Klopt. Bij de nieuwe abonnementen zit Spotify er niet (meer) bij. Als ze het bij hun nieuwe abonnement ook willen hebben zullen ze het voor € 8,99 erbij moeten nemen.
Reputatie 7
Badge +10
Klopt. Bij de nieuwe abonnementen zit Spotify er niet (meer) bij. Als ze het bij hun nieuwe abonnement ook willen hebben zullen ze het voor € 8,99 erbij moeten nemen.
Hmm lekker dan 😉, in dit geval snap ik dan de term ''Lifetime'' niet, ik weet niet hoe oud de mensen gemiddeld worden, maar de overgrote meerderheid leeft langer dan 20 maanden. Vind een euro korting nou niet echt heel denderend om het er dan nog bij te nemen, ga dan liever over op Apple Music.

Ik betaal zeg maar nu €7,50 p.m. voor Spotify +1500MB data, dit is een flinke korting omdat 1500MB data zelf al duurder is. Dat zal er dus op neer komen dat ik €1,49 meer betaal voor heel flink minder omdat ik die 1500MB extra ook verlies. Oftwel, de korting wordt nog dunner dan een visdraadje. Jammer van die keuze.
Reputatie 7
Badge +28
De lifetime slaat daarbij op de levensloop van het abonnement, niet de contractant 😃

Men kan ervoor kiezen zijn mobiele abonnement niet te verlengen en gebruik te blijven maken van de huidige inhoud. Dan blijft Spotify, én de lifetime korting, ook actief. Dit is alleen minder handig als je nog een oude stijl abonnement hebt waarbij toestelkosten inbegrepen zitten in de totaalprijs.

Bij vaste abonnementen kun je, als je Spotify ooit aan hebt gezet voor €7,50, daar ook gebruik van blijven maken zolang het aan blijft staan en je niet overstapt naar een van de nieuwe stijl abonnementen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Erik_
He verdorie, was juist dan van plan om heel oud te gaan worden 🙂.
Dan is het me duidelijk waarom voor deze opzet is gekozen, en ook waar ik aan toe ben. Alleen als ik dit eerder had geweten had ik de omzetting van vast naar mobiel van Spotify niet gemaakt, aangezien je tegenwoordig je vaste aansluiting niet meer kunt verlengen ( in de zin van een jaar vast voor korting), had ik dus zolang ik het abonnement liet lopen gewoon nog die leuke korting gehad (keuzes, keuzes,keuzes)

Dank voor de toelichting 🙂.

Reageer