Beantwoord

Spotify wachtwoord vergeten, en verkeerd email-adres gekoppelt

  • 26 November 2019
  • 3 reacties
  • 2307 keer bekeken

Ik ben het wachtwoord voor mijn Spotify account vergeten. Om een nieuwe aan te vragen moet ik echter in kunnen loggen in het aan Spotify gekoppelde e-mailadres. 

Het probleem is dat het e-mailadres wat aan Spotify is gekoppeld een spelfout heeft. Hij lijkt op mijn echte @kpnmail.nl adres maar er mist 1 cijfer, waardoor het toch echt het verkeerde e-mailadres is.

Dit verkeerde e-mailadres kan ik in Spotify niet veranderen omdat ik hiervoor weer mijn vergeten wachtwoord nodig heb.

Ik kan Spotify hier zelf niet over bereiken omdat zij natuurlijk alle berichten via dit verkeerde e-mailadres willen delen.

 

Als iemand enig idee heeft hoe ik dit op kan lossen zou ik erg dankbaar zijn.

icon

Beste antwoord door Lisa 30 November 2019, 12:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo  @Christa_97 

Je zou kunnen proberen om dit “verkeerde” e-mailadres als alias aan je KPN e-mailaccount toe te voegen. Als het niet in gebruik is bij een andere KPN klant, moet dat kunnen.

Ga naar https://email.kpn.com/ en kijk of het je lukt.

Dan is dit e-mailadres van jou en kan je daarna Spotify ook “repareren”.

Reputatie 7
Badge +17

@Christa_97 Welkom op ons Forum!

Vervelend dat je niet kunt inloggen omdat het e-mail adres niet goed geregistreerd staat bij Spotify. Echter lijkt dit mij sterk aangezien tijdens de registratie (in het begin) een verificatie-mail ontvangt om je account te activeren. Wij kunnen je alleen voorzien van een Spotify premium code en kunnen het premium abonnement loskoppelen van het gekoppelde abonnement. 
Wij hebben helaas geen inzag in de gegevens die je hebt ingevuld op je account. Hiervoor dien je echt contact op te nemen met de klantenservice van Spotify zelf. 
Wat @RBxx beschrijft is een goeie tip. Maak een alias aan met het e-mailadres dat bekend is bij Spotify. Hopelijk is deze nog beschikbaar. Zodra dat e-mailadres (met de typfout) is aangemaakt wijzig je je wachtwoord en ontvang je de link om je wachtwoord te wijzigen daarop! 

Wat moet je nu concreet doen?

  1. Ga naar MijnKPN
  2. Log in met je KPN ID
  3. Ga naar ‘Producten’
  4. Selecteer je 'Thuis pakket’
  5. Ga naar ‘Informatie en instellingen’
  6. Klik op ‘e-mail adres toevoegen’
  7. Maak een wachtwoord 
  8. Klaar! 

Veel succes, ik ben benieuwd of het is gelukt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Christa_97 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer