Beantwoord

Stingray programma's branden dvd

  • 21 December 2019
  • 4 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik wil opera's die uitgezonden worden via Stingray graag branden op dvd, dit vanwege de Nederlandse ondertiteling.

Kunt u mij zeggen of dat mogelijk is en hoe te handelen. Welke apparatuur heb ik daarvoor nodig?

Dank

1

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 December 2019, 07:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @FrankQ ,

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

Als jouw tv-decoder van KPN ook nog een scart-aansluiting heeft, de DVD-recorder aansluiten op scart, via de recorder een EXT1 of EXT2 of hoe dat bij jouw recorder heet de zender opzoeken waar de KPN-decoder op dat moment op afgestemd is en dan opnemen.

Je kunt alleen maar opnemen naar de zender waar je op dat moment naar kijkt.

Wil dat niet sluit dan de DVD-recorder aan via scart op de TV zelf en zoek ook weer via EXT1 of EXT2 naar de zender waar je op dat moment naar kijkt en neem dat op.

Ook hierbij geldt dat je alleen kunt opnemen waar je op dat moment naar kijkt.

Lukt dat ook niet, dan is het helaas einde verhaal met het opnemen van tv-programma's op dvd.

De ingebouwde analoge kanalenkiezer van de DVD-recorder heeft geen functie meer.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Frank, welkom op het forum. Noordzee geeft dit goed aan wat mogelijkheden betreft, hoewel dit redelijk wat werk met zich meebrengt. Zover ik dit kan zien op hun website kan ik nergens een optie zien om concerten op DVD of BluRay te krijgen. Kleine kans, maar je kunt proberen om ze te benaderen via de contactpagina van Stingray om te kijken of er opties zijn. 

Ik hoop dat het je gaat lukken.

Reputatie 7
Badge +21

Dit is copieer beveiligd, je kunt het opnemen op een HD-recorder, maar je kunt het onmogelijk op DVD branden.

Is een DVD kopen niet handiger?
Meestal zit daar ook Nederlandse ondertiteling bij.
En dan ben je ook niet illegaal bezig.

Reputatie 7
Badge +28

@FrankQ Is stap één inmiddels al gelukt? : Het opnemen van de programma’s  op een HDD-recorder