Beantwoord

Storing: Spotify Premium opeens teruggezet naar Free

• 26 augustus 2016
  • 95 reacties
  • 7640 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds vanmiddag werkt mijn Spotify premium account niet meer. Spotify geeft aan dat mijn abonnement ('bij een van de partners') is afgelopen maar in mijn KPN staat de Spotify Premium 1500MB nog steeds aan.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Met vriendelijke groet,
Vincenzo

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Koen_1 2 september 2017, 18:25

Hoi @Ahm-Franssen, welkom op het forum! Lastig dat ook jouw Spotify teruggesprongen is naar de Free variant. Als je reageert op m'n privébericht zorg ik ervoor dat je een nieuwe activatiecode ontvangt 🙂
Bekijk origineel

95 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +21
Momenteel kan het zich voordoen dat Spotify Premium opeens terugspringt naar de Free variant! De situatie wordt op dit moment onderzocht, en het probleem zal zo snel mogelijk opgelost worden.

Tip voor dit moment: als je de activatiecode waar je in het verleden je account Premium mee hebt gemaakt nog hebt, kun je die nu gebruiken om je account opnieuw Premium te maken!
Wij hebben thuis kpn en spotify werkte prima tot vandaag. Nu is spotify teruggezet naar de gratis versie.
Is er een mogelijkheid om een nieuwe code toegestuurd te krijgen zonder alle afspeellijsten kwijt te raken?

Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Ik heb hetzelfde probleem. Is het een storing?

Die heb ik dus niet omdat het al 1,5 jaar geleden is dat ik hem geactiveerd heb.
Is het niet mogelijk om een nieuwe code toe gestuurd te krijgen?
Door een alles-in-één pakket bij KPN heb ik lange tijd gebruik gemaakt van gratis spotify premium.
Echter werkt dit opeens niet meer en geeft spotify aan dat ik een 'free' account heb.
Hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +24
@Sdvelezz, Victor Vaessen en Robbertfr12, dit is inderdaad een storing aan onze kant. Dit is nog in onderzoek. Zodra ik de oplossing heb laat ik het gelijk weten.

Voor degene die de oude code nog kunnen vinden in de mail/sms/brief, gebruik die. Dat moet wel gewoon werken. De afspeellijsten blijven gewoon bestaan onder je huidige Spotify account. Ook als het 'Free' is.
Reputatie 7
Badge +24
De oorzaak is inmiddels bekend. Dit is gebeurd n.a.v. een update in de systemen bij Spotify. Degenen die de oude code niet meer kunnen vinden hebben een nieuwe nodig.

@Robbertfr12 en Victor Vaessen, laten jullie in dit topic weten of de oude code nog te vinden is?

@Sdvelezz, reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag.
Ook hier werkt het niet meer. Ik heb de oude activatiecode gebruikt en hij zegt dan dat ik nu premium zou moeten hebben, maar spotify zelf zegt nog steeds free, ook na opnieuw inloggen.

Edit: jullie staan in spotify gewoon tussen de apps met toegang. Deze ook verwijderd en opnieuw aangemeld maar dit lijkt niet te werken.
Hallo Paul_Moderator,
Je hebt het hierboven dat het probleem met Spotify Premium wat omgezet is naar Free is opgelost. Maar bij mij is deze nog steeds Free en ben mijn activatiecode kwijt.
Wat nu te doen en waarom wordt dit niet met de gebruikers gecommuniceerd? Ik heb er nota bene over gebeld met jullie...
Groet
Hallo,
Ik heb vandaag mijn activatiecode ontvangen voor premium, deze ingevoerd maar spotify blijft op free staan en gaat niet over op premium. App 2x opnieuw geinstalled en meerdere malen opnieuw ingelogd maar zonder resultaat

gr
Ik heb kpn compleet en sinds dit weekend heb ik ineens geen premium accountmeer bij spotify? Wat is er aan de hand, hebben jullie de samenwerking beëindigd? Zo nee, hoe kan ik weer gewoon toegang krijgen? Zo ja, waarom is dat niet netjes meegedeeld?

Groeten WePe

De oorzaak is inmiddels bekend. Dit is gebeurd n.a.v. een update in de systemen bij Spotify. Degenen die de oude code niet meer kunnen vinden hebben een nieuwe nodig.

@Robbertfr12 en Victor Vaessen, laten jullie in dit topic weten of de oude code nog te vinden is?

Bij mij is dit dus ook het geval. Premium ineens terug naar free. De activatie code heb ik helaas niet meer. Wat moet ik doen om een nieuwe te ontvangen?

Groet,
Michael

Ook mijn spotify premium is teruggezet naar free. De activatiecode heb ik niet meer, waar kan ik een nieuwe aanvragen?

Groet,
Lisanne
Reputatie 7
Badge +22
Hallo w_oranje, Fien1968, Paul Zwart en LisanneKoopmans, welkom op het forum allemaal! Jullie hebben allen een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ontvangen jullie zo snel mogelijk een nieuwe activatiecode.

@Michaelm74, ik zie dat jij ook in een ander topic hebt aangegeven dat je Spotify Premium is teruggezet naar Free. Mijn collega Joran heeft jou een privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @Wepe, goed dat je je vraag op ons forum stelt!

Stuur je me een reactie op mijn privébericht ? Ik stuur je dan een nieuwe code, zodat je je account opnieuw naar Premium kunt laten zetten. Er is helaas bij onze leverancier iets niet helemaal goed gegaan, excuses daarvoor!
Ik wil ook graag een nieuwe activiatiecode, mijn account werkt namelijk ook niet meer
Reputatie 7
Badge +21
Hi @laura1991, welkom op het forum! Lastig dat jouw Spotify Premium account ook teruggezet is naar Free. Stuur een reactie op m'n privébericht en ik stuur jou ook een nieuwe activatiecode!
Sinds zondag is ook mijn spotify account terug gezet van premium naar free. Mijn eerste contact met KPN was het toesturen van een nieuwe activatie code. Dit werkt dus niet. Volgende is de spotify software opnieuw installleren na overal uit te loggen. Ook dit lost niets op. Na 3 telefoontjes van pakweg een uur per keer wordt aangegeven dat het probleem waarschijnlijk bij spotify ligt. Helaas kost het elke keer een half uur om de helpdesk medewerkers uit te leggen dat het probleem niet bij de consument ligt. Het zou fijn zijn als de KPN actie onderneemt naar spotify toe en haar helpdesk medewerkers hiervan op de hoogte brengt. Ik vermoed dat het probleem centraal opgelost dient te worden en dus zou het verstandig zijn om de klanten niet onnodig te belasten met het advies allerlei zinloze activiteiten te ondernemen.
Beste KPN, ik heb al een tijd een kpn mobiel abonnement en heb dat ook een paar maanden geleden uitgebreid met een spotify abonnement wat prima werkte. Nu heb ik gisteren ook een KPN internet instap abonnement afgesloten en tot mijn verbazing is mijn spotify nu van primium naar free omgezet. Opnieuw inloggen etc. helpt niet, graag uw reactie (met oplossing).
Bij Spotify word ik doorverwezen naar jullie.

Mvg Rutger

*Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Update vanuit Spotify.
Blijkbaar ligt het probleem toch bij KPN, maar helaas horen wij hier weinig vanuit KPN.
Ik wacht op een reactie van KPN.

Hallo,

Bedankt voor je mail. We geven je met plezier wat meer informatie over je abonnement.

We hebben je account met gebruikersnaam vanloonljc nagekeken en we kunenn zien dat je abonnement werd op 26 augustus, 2016 geannuleerd. Omdat je Spotify-abonnement is ingesteld via KPN, beheren zij, en niet Spotify zelf, je abonnement. Neem contact met hen op om dit probleem op te lossen.

We horen graag van je. Laat ons weten als je nog vragen hebt.

Met vriendelijke groeten,

Liliana

Spotify Customer Support
Reputatie 7
Badge +28
@lucas71: Je had niet moeten worden doorverwezen naar Spotify, erg vervelend dit! Het was niet direct duidelijk waardoor deze storing werd veroorzaakt. Het lijkt er nu op dat onze leverancier bij een opschoningsactie van accounts ook actieve accounts heeft verwijderd. Deze leverancier regelt namens KPN de activatiecodes voor Spotify.

Op dit moment hanteren we de volgende werkwijze:
- Als de oorspronkelijke activatiecode nog bekend is kan deze worden gebruikt om weer Premium te worden
- We sturen een nieuwe activatiecode
- Als de nieuwe activatiecode ook niet werkt is spijtig genoeg een nieuwe gebruikersnaam nodig

De laatste optie heeft uiteraard niet de voorkeur, maar is de snelste optie om weer een Premium account te krijgen. Nadat een nieuw account is aangemaakt kunnen wij een nieuwe activatiecode versturen dat hieraan gekoppeld wordt. Spotify kan helpen om de afspeellijsten over te zetten. Zie daarvoor Eriks topic Veelgestelde Vragen over Spotify Premium > kopje Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit is een workaround en geen officiële oplossing. Zodra we hier meer over weten informeren we jullie daar direct over. Ik hoop dat we dit op zeer korte termijn voor iedereen kunnen oplossen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

@Rutger78: Ik stel voor dat we eerst een nieuwe activatiecode sturen. Hopelijk is dat bij jou wel direct de oplossing voor dit probleem. Hierover heb ik je een privébericht gestuurd!
Beste KPN,

Mijn activatiecode doet het ook niet meer sinds 26 augustus 2016.

Kan ik een nieuwe code ontvangen ?
Graag ontvang ik ook een activatiecode? Dank alvast.
Ik heb inmiddels een nieuwe code ontvangen, en spotify werkt weer als vanouds! 😃

Reageer