Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom @ElmaJ! Het is inderdaad niet mogelijk om het te ontkoppelen als je het Spotify account destijds hebt aangemaakt met Facebook. Er zit dus niets anders op dan een nieuw account aan te maken.

Echter, Spotify kan je helpen om de afspeellijsten van het oude account over te zetten naar de nieuwe. In het startbericht van dit topic, waar we jouw vraag naar verplaatst hebben, lees je er meer over. En vind je een link naar het Spotify helpformulier.

Het enige dat wij kunnen doen is KPN klanten die Premium via ons hebben en code sturen om een Free account Premium te maken.

Geen probleem, @SchootD! Bij dezen geregeld. Je krijgt binnen 24 uur per e-mail een nieuwe activatiecode. Daarmee kun je hier een ander account Premium maken.

Hetzelfde geldt voor jou, @rswillems! Binnen 24 uur krijg je een nieuwe code per e-mail.

Hi, @Timbomacca! Spotify is not included with KPN Compleet. It is a separate add-on to a mobile or home contract.
Hallo,

Wij hebben onze abonnementen gewijzigd bij KPN . Onderdeel was een spotify abonnement dat nu bij KPN is opgezet. Ik wil echter wel mijn playlists behouden en overzetten naar mijn partner, die al een eigen spotify account heeft en daar een familie account van gaat maken door mij toe te voegen.
kan ik daarvoor een code ontvangen?
Bij mijn telefoon abbonnement zit Spotify premium, maar nu is mijn abbonnement net verlengt en staat mijn Spotify account opeens op “free”. Hoe kan ik dit oplossen?
Goedenavond,
Na uitloggen in Spotify kan ik niet meer inloggen via Premium Spotify wat ik via mijn KPN compleet bundel krijg en vraagt naar een activeringscode die ik niet heb. Kunnen jullie deze toesturen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Beste KPN,

Ik heb vorige week mijn abonnement verlengd (inclusief spotify). Helaas heb ik geen nieuwe activatiecode ontvangen en is mijn spotify premium omgezet naar een 'Free' account.

Is het mogelijk om nog een activatiecode uit te sturen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Beste KPN,

Zojuist mijn activatiecode per ongeluk met m'n facebook account gekoppeld (te snel geklikt), echter zou de activatiecode willen gebruiken om Premium aan een bestaand account te koppelen! Kunnen jullie dat resetten?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
SInds vandaag is mijn account ineens zonder waarschuwing teruggezet naar de Free variant. ondertussen heb ik via de app weer de premium geactiveerd, maar heb nog steeds reclame. best vervelend zo.
ik hoop snel een oplossing te krijgen, alvast dank.
Reputatie 7
Badge +30
@jonica27
Het enige wat wij doen met Spotify is een code geven om een account Premium te maken. Als je Spotify bij ons hebt opgezegd, dan gebeurt er verder niets met jouw account. Die wordt alleen Free in plaats van Premium. Je kunt dat account dan ook gewoon blijven gebruiken. En op het moment dat je man een Spotify Family start en jouw daaraan toevoegt, wordt jouw Free account weer Premium.

Als je wel playlists wilt overzetten naar een ander account moet je daarvoor bij Spotify zelf zijn.

@Zoe_Kroonen
Dit gebeurt inderdaad soms bij een verlenging, Zoe. We kunnen dit echter voor je herstellen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop dan zorg ik dat je een nieuwe code krijgt.

@Mitja
Als je al Spotify Premium hebt, heb je geen activatiecode meer nodig. Je kunt dan met de gebruikersnaam en het daarbij horende wachtwoord inloggen op de Spotify apps of website (www.spotify.nl). Ik zie hier dat je jouw Spotify account hebt aangemaakt met Facebook. Dus je kunt met de gegevens die je gebruikt om op Facebook in te loggen ook inloggen op Spotify.

@FrankB2_
Ik zie inderdaad dat jouw account is teruggevallen op Free. Zoals ik hierboven typte komt dit soms voor bij een verlenging Ik heb nu een nieuwe code voor je aangevraagd. Die krijg je binnen 24 uur op het 06-nummer. Je kunt vervolgens hier het account weer Premium maken.

@SBerlino
Zeker! Bij dezen gedaan. Ook jij krijgt binnen 24 uur een nieuwe code per sms. Op de link hierboven kun je dan het ander account Premium maken.

@Vanesja
Op het moment dat je Premium activeert moet je eerst nog een code krijgen om daarmee je account om te zetten naar Premium. Ik zie dat het eerder vandaag gelukt is om een account Premium te maken, dus ik ga ervan uit dat je de code hebt gekregen 🙂
Beste moderators van KPN,

Vanmiddag bleek dat mijn huidige Spotify account welke gekoppeld is aan mijn KPN Alles in 1 pakket gehacked is en nu misbruikt wordt door iemand anders. Ik heb ondertussen contact gehad met Spotify en men gaat het uitzoeken. Aangezien ik hier niet op wil wachten en ik mijn huidige account niet meer vertrouw heb ik de volgende vraag;

Stel ik maak een nieuw Spotify Free account aan, is het dan mogelijk om dit te koppelen met Alles in 1 en mijn oude account te ontkoppelen. Hiermee sla ik 2 vliegen in 1 klap; ik kan weer muziek draaien en diegene die mijn account misbruikt heeft de voordelen van Premium niet meer. Zodra ik mijn account terug heb (als dit gaat lukken) hef ik dit vervolgens op.

Groetjes
Sander

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Bij het activeren van Spotify krijg ik de melding 'Deze activeringscode is al gebruikt om Spotify Premium te activeren'. Dat kan kloppen omdat ik deze mogelijk aan een oud premium-abonnement heb gekoppeld. Nu heb ik een nieuw Spotify-account aangemaakt, ik vind het prima om blanco te beginnen, zonder oude afspeellijsten. Het aanvragen van een nieuwe code lukt niet: geen geschikt mailadres of telefoonnummer. Ik vul wel mijn juiste gegevens in. Ra ra?

Graag een suggestie.

Vriendelijke groet, Caspar
Dag Roel en welkom hier op het Forum. Was dit de gratis variant, die je bij je Tv & Internet-abonnement had? We hebben dit namelijk een tijd lang bij enkele van deze abonnementen kunnen aanbieden. Het is echter wel zo dat dit bij de nieuwe line-up niet meer het geval is. Het abonnement dat jij hebt komt uit deze nieuwe line up en daar is het dus geen onderdeel meer van. Je hebt niet besproken, toen je het abonnement afsloot? Je zou het voor €8,99 per maand weer kunnen toevoegen aan je abonnement.

Er is mij totaal niets gezegd dat mijn spotify gestopt zou worden. Heb dat niet zijn staan bij de bestelling als hint, maar is ook niet besproken. Wat ik echt niet leuk vind is het feit dat ik nu 4k heb met maar 1 zender UHD wat 10 euro meer kost dan het gewone pakket, terwijl ik geen spotify meer heb waar ik echt dagelijks gebruik van maak. Nu zou ik ineens ook nog een 9 euro meer moeten betalen voor spotify op het toch al duurdere abk van 4k
Ben benieuwd of ik kan downgraden naar een gewone abk wat goedkoper is, zodat ik voor dat geld spotify kan activeren.
Reputatie 7
Badge +20
Het spijt me om dat te horen, Roel en jammer dat het je nu pas duidelijk is geworden. Ik durf je zo nog niet te zeggen wat er precies wel en niet kan. Ik wil graag met je meekijken. Reageer je op het privébericht dat ik je stuurde?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Caspar29, welkom op het forum. Ik zie dat je sinds gisteren je account opnieuw hebt gekoppeld. Werkt alles nu naar behoren? Laat me anders gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Hallo!
Ik zit nu met exact hetzelfde probleem. Zou u mij hier ook mee kunnen helpen?
Mvg
Reputatie 7
Badge +30
Hey Major, welkom hier! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat je Premium inderdaad is ontkoppeld. Je hebt het echter wel gewoon in je abonnement zitten. Dus ik heb bij dezen een nieuwe code voor je aangevraagd. Die krijg je binnen 24 uur per sms. Je kunt dan hier je account weer Premium maken.
Ik ben de activeringscode kwijt.
Graag opnieuw zenden.

Bij voorbaat dank,
Johan Doolaard
onlangs weer eens gebruik gemaakt van Spotify, maar ik blijk opeens geen premium account meer te hebben terwijl dat volgens mijn abonnement wel zo is. (Zie bijlage)


Is dit te herstellen?
Sinds kort heb ik weer de free spotifiy, hoe kan ik weer naar premium
Reputatie 7
Badge +30
@Zwerver42
Ik zie hier dat er al iets gaande is rondom de activeringscode. Heb je hierover contact gehad?

@Stbeast
Je hebt gelukkig nog steeds gewoon Spotify 🙂 Ik zie hier dat je in 2016 een Spotify account Premium hebt gemaakt. Dit is een aan Facebook gekoppeld account. Dus als je met de Facebookgegevens inlogt, zou het netjes Premium moeten zijn.

@Marco van Andel
Bij jou zie ik bij twee mobiele abonnementen Spotify actief staan, waarvan bij het nummer dat eindigt op 71 het inderdaad ontkoppeld is geraakt. Hiervoor heb ik een nieuwe code aangevraagd. Die ontvang je binnen 24 uur per sms op dat nummer. Je kunt vervolgens hier je account weer Premium maken.
Ik wil spotify premium ook op mijn telefoon gebruiken.
Weet alleen mijn inloggegevens niet meer.
Kan u mij hiermee helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum rhtrinders! Ik kan alleen de gebruikersnaam zien die gekoppeld is aan een activatiecode van KPN. Die stuur ik in een privébericht. Je kunt het wachtwoord opvragen bij Spotify zelf door de gebruikersnaam in te vullen bij Wachtwoord opnieuw instellen. Gevolg is wel dat je het wachtwoord ook een keer opnieuw moet ingeven op andere apparaten waarop je dit account gebruikt. Hopelijk lukt het zo 🙂
Goedenavond
Mijn spotify premium werkt niet, volgens mij gisteren nog wel en nu niet meer, er zijn geen veranderingen geweest Naar mijn weten,

Help
Hoi Percy! Ik zie dat er vandaag een nieuw account is aangemaakt/geactiveerd. Waarschijnlijk heb je dit al via een andere ingang geregeld. Mocht dat niet zo zijn laat het mij weten 🙂
Hoii, wij hebben de spotify code die bij ons tv pakket is gekomen gebruikt voor mijn account. We willen dat nu overzetten naar een ander spotify account, dus mijne loskoppelen. Hoe moet ik dit doen?
Bij voorbaat bedankt!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten. Maar ik heb geen code ontvangen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic