Beantwoord

Videoland via de kpn app?

• 11 juni 2018
  • 16 reacties
  • 2876 keer bekeken

Waarom is het niet mogelijk om Videoland via de kpn app te kijken? Het is niet echt ideaal om op deze manier Videoland van kpn aan te schraffen.
icon

Beste antwoord door Vikash 15 juni 2018, 13:48

Goedemiddag @Il0nka. Welkom op het Forum en wat leuk dat je deze vraag hier stelt. ☺

Er is op dit moment helaas geen aparte sectie voor On Demand/Videoland in de vernieuwde iTV app. Op het beginscherm zie je uitgelichte titels en je kan jouw serie/film vinden via 'zoeken'. Het kan voorkomen dat je series niet kunt vinden, in plaats daarvan zou je voor nu op de titel van de aflevering kunnen zoeken in plaats van de titel van de serie. We zijn bezig om dit te verbeteren. Ik heb op dit moment helaas nog geen oplosdatum voor deze fix.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @Il0nka. Welkom op het Forum en wat leuk dat je deze vraag hier stelt. ☺

Er is op dit moment helaas geen aparte sectie voor On Demand/Videoland in de vernieuwde iTV app. Op het beginscherm zie je uitgelichte titels en je kan jouw serie/film vinden via 'zoeken'. Het kan voorkomen dat je series niet kunt vinden, in plaats daarvan zou je voor nu op de titel van de aflevering kunnen zoeken in plaats van de titel van de serie. We zijn bezig om dit te verbeteren. Ik heb op dit moment helaas nog geen oplosdatum voor deze fix.
Reputatie 7
Badge +17
Is het nog gelukt om via de iTV app naar Videoland te kijken Il0nka?
Ik heb na de beruchte update in Maart meerdere malen contact gehad over het feit dat Videoland niet meer te zien is op de itv app. Nieuwe update komt eraan...., dus niet. Series zijn niet terug te vinden. Ik lees nu dat je op aflevering moet gaan zoeken, ik weet wel de serie maar de naam van de aflevering? Ik heb nu dus KPN abonnement videoland opgezegd. En mijn abo nu afgesloten bij Videoland zelf. Op 2 tablets hebben we nu videoland. Probleem was even dat het niet meer te ontvangen was op mijn niet-smart TV. Oplossing gevonden in de vorm van een chrome cast voor 35 euro. Aangesloten op mijn soundbar en werkt via de tablet perfect.
Reputatie 7
Badge +17
@hobby1954. Goed om te lezen dat je inmiddels zelf al een alternatief hebt gevonden. KPN is nog steeds druk bezig om een oplossing te vinden voor dit probleem, helaas is het nog niet bekend wanneer er een update uitgebracht wordt. Dit is een goede oplossing als je toch naar videoland wil kijken op de tv en tablet. Bedankt voor het delen.☺
Reputatie 2
Hopelijk komt er net als Netflix een aparte Videoland app bij KPN. Wel zo handig. Ik heb dit ook al in een ander 'draadje' aangegeven en heb begrepen dat KPN er wel mee bezig is. Zo kun je gewoon met je eigen inloggegevens van Videoland inloggen. Ik gebruik zelf ook Chromecast nu maar gaat met een telefoon niet echt handig aangezien je vaak gebeld wordt tijdens het kijken en de Chromecast dan niet in 'pauze' stand gaat automatisch. Moet je dus weer terugspoelen waar je gebleven bent. Niet handig.
Nu is KPN al maanden bezig net de app. Wanneer komt deze zodat hij net als Netflix (kanaal 200) gewoon op een kanaal staat.
Ik kan met mijn dochter, die een abonnement heeft, meekijken aangezien zij overdag werkt. Maar helaas kan dat niet via de TV.
Waarom kan dit bij Ziggo wel, is dat zo moeilijk of wil KPN alleen geld verdienen met Videoland. Is niet erg klantvriendelijk.
Reputatie 2
@Lidy34 eens, ik pleit al een tijdje voor een aparte app net als de Netflix app bij KPN.
Goedemiddag,
vraagje..ik heb een abonnement op Videoland (via videoland) nu wil ik dit graag op mijn TV (KPN) kijken.
Welke opties heb ik hiervoor?
Goedemiddag,
vraagje..ik heb een abonnement op Videoland (via videoland) nu wil ik dit graag op mijn TV (KPN) kijken.

Jou TV het toestel zelf staat los van KPN als je de TV-ontvanger bedoelt zou je bij KPN ook een Videoland abonnement moeten afsluiten of zoals Freak aangeeft een Chromecast aanschaffen als je geen Smart tv hebt.
Reputatie 7
Goedemiddag,

Chromecast aanschaffen. (gaat in een hdmi ingang van je televisie)
Je kunt het dan streamen van je telefoon naar je tv bijvoorbeeld (videoland-app)
@Dirk4343
Het wordt echt tijd dat KPN met een videoland app komt voor mensen die rechtstreeks een abonnement hebben bij Videoland. Dit duurt veel te lang. Andere aanbieders hebben dit al jaren. Schande dat jullie dit maar uitstellen om nog meer geld te kunnen verdienen. Wees nu eens niet zo flauw en maak die app beschikbaar. Hij is er immers al. Want als ik een abonnement via KPN neem dan krijg ik hem wel.... Misschien moeten we maar eens massaal overstappen?!?
@HenkRoos Voor de duidelijkheid gaat het je om een app voor de tv ontvanger?
Het verschil met bijvoorbeeld Ziggo is dat je daar het abonnement bij Videoland zelf afsluit via kanaal 151 ga je dan naar videoland. Kijk je via de Videoland website of nu de eigen app voor handhelds gebruik je dus de inlog methode van Videoland zelf.

Dat is dus heel simpel de erfenis uit het verleden dat dit als extra dienst via de provider loopt je hebt geen contract met Videoland zoals dit met bijvoorbeeld Netlix het geval is. Nu Videoland van RTL is hebben ze het onbeperkte er af gehaald tegen dezelfde kosten. Beide partijen moeten deze veranderingen willen het zal voor beiden lucratiever zijn lees meer opbrengen met name voor RTL om dit niet te veranderen.
@Galdor68 Ja, gaat idd om videoland via de tv ontvanger. Mijn belangrijkste reden om videoland niet via KPN af te sluiten is dat je niet alles kan zien. Er zit dus een beperking in het abonnement via KPN. Zeg jij nu dat dit niet meer het geval is? Waar heb je de wijsheid vandaan?
@HenkRoos het tegenovergestelde juist. Het was zowel bij KPN als Telfort ook onbeperkt.
Voorzover ik het weet is dit niet meer zo sinds Videoland van RTL is dus je hebt wat mij betreft gelijk om dit niet via KPN af te sluiten, dat je het dan niet via de ontvanger kan kijken moet je helaas voor lief nemen.
Reputatie 7
Ik mis nog niks bij Videoland via kpn. Maar misschien omdat ik dan ook niet kan zien wat ik mis 😉

Verder kun je met de Videoland-app van Videoland zelf heel makkelijk via Chromecast streamen naar je TV.
Of al langer klant.

Reageer