Wacht al 2 maanden op Spotify activeringscode

  • 13 december 2013
  • 9 reacties
  • 5231 keer bekeken

Beste lotgenoten,

Ik wil even mijn ervaringen delen met het niet krijgen van een activeringscode voor Spotify.

Als ik trouwens de forumberichten eerder had gelezen, was ik niet eens begonnen aan een pakket met Spotify. Ik zie dat de problemen met Spotify al langer, zeker meer dan een jaar bekend zijn.

Mijn ervaringen:

Helaas geen activeringscode brief voor Spotify bij het contract wat wel heel vlot naar mij werd toegestuurd, op 15 oktober pakket omgezet volgende dag al de bevestigingsbrief binnen. Enkele dagen (meer dan week) geduldig wachten, toen toch maar eens met de Klantenservice gebeld. Inderdaad iets fout gegaan, brief was door Spotify niet aangemaakt. Ik moest rekening houden met 10 werkdagen wachten. Na 14 dagen nog maar eens gebeld, weer een heel vriendelijke medewerker aan de lijn. Brief leek nu wel aangemaakt door Spotify maar werd maar niet verzonden. Moest rekening houden met 10 werkdagen doorloop-/wachttijd. Na 14 dagen, nog niks binnen, een hele aardige vrouw van de Klantenservice aan de lijn, zij regelde dat Spotify werd gedeactiveerd en gelijk weer werd geactiveerd, zodat dan het proces opnieuw kon beginnen. Met helaas weer 10 werkdagen wachten. Na 14 dagen vandaag, 13 december, gebeld met de Klantenservice en de brief van Spotify was weer niet aangemaakt. Vandaag in totaal 3 medewerkers van KPN gesproken, allemaal aardig en begripvol maar niemand kan je helpen. Ze kunnen geen van allen contact opnemen met Spotify, lijken ook intern in de organisatie van KPN zelf niks voor elkaar te kunnen krijgen. Ze willen van alles aanbieden ter compensatie (heb ook al eerder zaken gratis gekregen) maar kunnen niet het probleem oplossen. Triest dat KPN zijn eigen Klantenservice in de kou laat staan. Goed willende mensen, die geen mogelijkheden hebben en/of krijgen. Ik hoop dat mevrouw Femke Kothuis, zelf op dit bericht wil reageren. Ik werk zelf ook in een grote organisatie met oa een Servicedesk maar dit soort zaken laten wij niet gebeuren. Als wij zien dat de serviceafdeling, niet in staat is om een veel voorkomend probleem op te lossen, regelen wij een team met ervaren mensen die zonder werkinstructies alles mogen en doen om het probleem op te lossen. Niet gebonden aan een afdeling, over alle afdelingsmuurtjes heen mogen gaan en desnoods een Spotifymedewerker door een glasvezelkabel heen mogen trekken. Hoe moeilijk kan het zijn een activeringscode??!! Ik heb mijn pakket van Standaard om laten zetten naar Instap, dus geen Spotify meer. Ik wens de aardige mederwerkers van de Klantenservice sterkte. En hou per saldo een slecht gevoel bij KPN.


9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste johan-w,

Jammer dat je hierdoor een slecht gevoel aan KPN overhoudt. Zoals je al aangeeft, ben je van armoede maar naar het Instap abonnement teruggegaan. Ik zou het, als je daar prijs op stelt, nog een laatste keer voor je willen proberen. Omdat wij hierbij afhankelijk zijn van Spotify, kan ik je niet garanderen dat het ook echt lukt. Maar... niet geschoten is altijd mis! Stuur mij in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer en ik pak het graag voor je op.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Ook ik wacht al ruim 2 maanden op de Spotify-code.

Mijn KPN Alles-in-1 is 29 oktober geactiveerd. Ik heb tot op heden geen brief met code ontvangen.

Heb wel al 5 keer met de Helpdesk gebeld. Vriendelijk geholpen, maar zonder resultaat.

Ik heb eind december een reactie gepost bij "Spotify de brief", maar nog geen reactie gekregen van een specialist of moderator.

Beste KPN, wie gaat mij helpen om die simpele Spotifycode te regelen? Dat moet toch kunnen!

Bedankt,

Peter

Reputatie 7
Badge +3
Beste PW,

Je vraag is beantwoord door collega Boudewijn in dit topic waar je de vraag tevens had gesteld.

Met groet,

Cornelis

Bedankt voor je reactie Raul. Maar ik heb geen interesse meer. En uit deze reactie blijkt weer dat KPN, ook al betreft Spotify een dienst van een derde, niet kan garanderen dat het nu wel gaat lukken.

En dat is nu precies waarom ik mijn ongenoegen maar eens uitgebreid in dit forum heb vermeld. Jullie zouden met je vuist op tafel moeten slaan bij Spotify of als de fout daar niet ligt eens in de spiegel moeten kijken en bij jezelf te raadde moeten gaan.

Het is en blijft een slecht verhaal dat jullie diensten verkopen en die niet kunnen garanderen.

Toch jammer, alles mbt glasvezel pakket KPN loopt goed alleen die extra aanbieding, waar je uiteindelijk natuurlijk wel voor betaald werkt/lukt niet. Waardoor er overall een slecht gevoel blijft bestaan over KPN.

Succes en ik hoop dat jullie erin slagen om ook de aanvullende diensten zoals Spotify op orde gaan krijgen. Ik kijk wel wat ik ga doen als we een jaar verder zijn.

Groeten,

Johan

Reputatie 5
Badge +11
Beste johan-w,

Nogmaals, jammer om te horen! Ik wil echter wel iets uit de wereld hebben. Spotify is een extra en gratis dienst voor klanten die hebben gekozen voor Standaard en Premium. Deze klanten betalen hier niet voor! Anders zou je met Spotify Premium €10,- per maand meer betalen. Dat het niet voor alle klanten geheel vlekkeloos loopt geef ik toe, maar we (en daar reken ik mezelf ook onder) doen wel onze uiterste best om deze dienst aan al onze Standaard- en Premiumklanten geleverd te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Beste Raul,

Ik begrijp dat je iets uit de wereld wil hebben. Maar ik ben het niet met je eens. Ik heb in eerste instantie gekozen voor Standaard omdat het Opnemen Pakket al in begrepen is in de 68 euro per maand en omdat Spotify erbij inbegrepen is. De 50 of 100 MB/s is voor mij niet van belang. In dagelijks gebruik merk ik het snelheids verschil niet. Om dat de tablets n laptops etc over Wifi gaan en dan haal je die hoge snelheid toch niet.

Als je Opnemen Pakket wilt betaal je bij Instap 63 euro per maand dat scheelt dan nog 5 euro per maand met Standaard. Doordat Spotify extra dienst er gratis bij zit, koos ik voor Standaard.

Ik zie het zo: voor 5 euro meer, krijg ik meer snelheid en Spotify. Zonder Opnemen Pakket is het verschil precies 10 euro. 

Daarom stel ik dat ik ook voor Spotify betaal.

Jammer voor KPN maar jullie hebben genoeg kansen en tijd gehad om wel de service te bieden die ik van jullie mag verwachten. En bij jou oplossing kun je nog steeds niets garanderen. Zeg dan, als het de 3e keer weer niet lukt met Spotify, krijgt u als klant een half jaar of jaar Glasvezel Standaard gratis. Bovendien begrijp ik ook niet waarom een 3e poging wel zou lukken en als niemand mij kan uitleggen wat er nou eigenlijk precies mis is gegaan.

Groeten,

Johan

Reputatie 5
Badge +11
Dag johan-w,

Ik begrijp je redenatie wel, maar het klopt niet. Daar kunnen we het kort of lang over hebben, maar ik denk niet dat we daar uit komen. En hoewel ik niet kan garanderen dat het mij wel in één keer lukt, had ik graag mijn uiterste best voor je willen doen om het alsnog voor elkaar te krijgen. Ik vind het jammer dat je mij die kans niet hebt willen geven. Verder wens ik je nog een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Goh, ik voel me hier niet alleen. Ik had vandaag een vraag gesteld aan de klantenservice KPN over mijn abo, uit de opstelling bleek dat Spotify Premium hier onderdeel van is...Glasvezel, alles-in-1 Zilver. Nimmer een brief gehad.

Hoe kom ik aan zo'n brief?

Reputatie 5
Badge +11
Beste PeterMoes,

Ik wil je hier graag bij helpen. Zou je mij je contractnaam, postcode en huisnummer in een privébericht willen sturen? Dan ga ik er mee aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer