Vraag

Black friday deals voor bestaande klanten?

  • 25 November 2022
  • 32 reacties
  • 846 keer bekeken

Waarom kunnen bestaande, trouwe klanten geen gebruik maken van de black friday deals?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Karel44,

Met de redenen dat korting altijd voor rekening komt van de klant.  Immers als iedereen een ruime korting krijgt aangeboden, de kosten voor KPN enorm gaan stijgen. Daardoor moeten de prijzen iedere keer weer omhoog en het zal daarom snel een sigaar uit eigen doos worden. Immers KPN is geen liefdadigheidsinstelling. 

Om de prijzen betaalbaar te houden is er dus voor gekozen om de actie alleen voor nieuwe klanten aan te bieden. 

Kleine noot hierbij is dat ik niet namens/voor KPN praat, maar puur mijn eigen opinie vermeld. 

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn ook best wel vaak, en ook op dit moment, aanbiedingen voor bestaande klanten.

Reputatie 6
Badge +6

Omdat je te maken hebt met actievoorwaarden waar je aan moet voldoen. Simpel. Heeft niets te maken met bestaande, trouwe of langdurige klant te zijn. 

Er zijn ook best wel vaak, en ook op dit moment, aanbiedingen voor bestaande klanten.

Noemer eens een paar @kevster , ik heb ze nog niet kunnen vinden.

 

Reputatie 7
Badge +7

Unlimited data abonnement  voor 25 euro, 10gb + 2gb gratis voor 17,50. En een aantal tijdelijk gratis zenderpakketen via tv abonnement. 

Reputatie 2
Badge

Waarom kunnen bestaande, trouwe klanten geen gebruik maken van de black friday deals?

Omdat KPN wil dat je na afloop van je abonnementen even wacht tot black friday zodat je kunt overstappen naar een ander. De volgende black friday kun je altijd weer terugkeren. Zo is het elk jaar feest. Tip: blijf bij providers die op het KPN netwerk opereren zodat je niet al te veel last hebt van andere apparatuur, bekabeling, dekking etc.

Reputatie 7
Badge +16

 Tip: blijf bij providers die op het KPN netwerk opereren zodat je niet al te veel last hebt van andere apparatuur, bekabeling, dekking etc.

Uhm dat zal niks uitmaken qua apparatuur. Je moet altijd je hardware retourneren en je raakt op het tv platform altijd al je opnames kwijt. Dit omdat je altijd een nieuw abonnementsnummer krijgt.  Ieder jaar overstappen is financieel misschien aantrekkelijk. Maar gezien de vele nadelen en milieuoogpunt zou ik het zelf niet zo snel doen. 

Daarnaast is een budgetaanbieder op het kpn netwerk ook niet je van het, gezien de kosten laag moeten blijven zul je tegen veel dingen aan gaan lopen. 

Reputatie 7
Badge +8

 Tip: blijf bij providers die op het KPN netwerk opereren zodat je niet al te veel last hebt van andere apparatuur, bekabeling, dekking etc.

Uhm dat zal niks uitmaken qua apparatuur. Je moet altijd je hardware retourneren en je raakt op het tv platform altijd al je opnames kwijt. Dit omdat je altijd een nieuw abonnementsnummer krijgt.  Ieder jaar overstappen is financieel misschien aantrekkelijk. Maar gezien de vele nadelen en milieuoogpunt zou ik het zelf niet zo snel doen. 

Daarnaast is een budgetaanbieder op het kpn netwerk ook niet je van het, gezien de kosten laag moeten blijven zul je tegen veel dingen aan gaan lopen. 

Ik overweeg ook over te stappen en ben me al aan het oriënteren. Daarom ben ik benieuwd wat volgens jou de vele nadelen zijn en welke milieubezwaren er aan een overstap kleven. Opnemen is voor mij persoonlijk iets uit de jaren 80 van de vorige eeuw dus dat is voor mij geen reden om niet over te stappen.

En tegen welke dingen zal ik aanlopen bij een budgetaanbieder, die op het KPN-netwerk de diensten aanbiedt? 

Reputatie 2
Badge

@Chrizziey ik heb een eigen modem en kijk nauwelijks tv. Overstappen is niets meer dan de configuratie aanpassen.

Ik kom bij Telfort vandaan wat ook een budget provider was. En zoverre heb ik geen verschil gemerkt t.o.v KPN, dus het zal wel loslopen bij de budget conculegas.

Reputatie 7
Badge +16

En tegen welke dingen zal ik aanlopen bij een budgetaanbieder, die op het KPN-netwerk de diensten aanbiedt? 

Voornamelijk tegen zaken als ondersteuning. Als je naar een budgetprovider zou overstappen is het nu niet mogelijk een eigen modem aan te sluiten, beperktere klantenservice (je zou immers niet bij kpn terecht kunnen). Het niet kunnen krijgen van de nieuwste apparatuur, de meesten gebruiken nog de V10(a) en de HMB2260 of 2952. KPN levert momenteel de box 12 en de VIP5202. 
Zelfde als qua mobiel, ook een budget levert het, maar dan ook met een veel tragere verbinding dan bijvoorbeeld KPN. 

Maar als dit voor jou niet zou uitmaken, dan zou het niet veel uitmaken en kun je rustig overstappen als je dit wenst. ;). Zelf uit persoonlijke overweging zou ik een budget provider links laten liggen. 

@Chrizzieyik heb een eigen modem en kijk nauwelijks tv. Overstappen is niets meer dan de configuratie aanpassen.

Ja in jouw geval is het anders, maar de grootste groep klanten gebruikt geen eigen apparatuur. Dus die moeten apparatuur steeds wisselen. 

Ik kom bij Telfort vandaan wat ook een budget provider was. En zoverre heb ik geen verschil gemerkt t.o.v KPN, dus het zal wel loslopen bij de budget conculegas.

Ook dit is een moeilijke vergelijking. Telfort is altijd een volle KPN dochter geweest. Dus de verschillen waren echt heel klein. Een budget provider anno nu is een dienst wat gebruik maakt van het netwerk en de apparatuur van KPN. Maar zij zijn zelf verantwoordelijk voor alles eromheen. 

Reputatie 2
Badge

@Chrizziey je hebt gelijk w.b.t. zaken als 5g die nog niet beschikbaar zijn voor een club als youfone of simyo en de nieuwste technieken op vdsl gebied, maar je moet je inderdaad de vraag stellen of dat echt de investering waard is. Van mijn werk heb ik een t-mobile abonnement wat niet sneller gaat dan 4g+ maar om eerlijk te zijn merk ik geen snelheidsverschil op plekken waar beide goede dekking hebben. Nu woon ik vrij buitenaf dus hou vast aan het kpn netwerk… maar toch, die 16 GB van youfone doet toch wel zeer als ik terugdenk aan het gedoe op de camping afgelopen zomer toen er geen wifi was en mijn bundel vrij vlot op was.

Reputatie 7
Badge +16

Nee daar heb je gelijk in, momenteel merk ik op 5G geen enkel verschil als op 4G. Maar heel officieel is 5G momenteel 4G++, want 5G zit op hogere frequenties en die moeten nog geveild worden.  De A-providers zijn momenteel KPN, T-Mobile, Vodafone. 

Andere budgetproviders adverteren vaak onbeperkte data maar dan op 3G snelheid, dus maximaal 5mb/s, dat is hedendaags wel erg traag.   Youfone is daarin dan wel een uitzondering. Maar kijk naar Budget mobiel : 
 

 

Reputatie 2
Badge

Ja, BudgetEnergie/mobiel ken ik, daar trappen we niet in.

Reputatie 7
Badge +8

En tegen welke dingen zal ik aanlopen bij een budgetaanbieder, die op het KPN-netwerk de diensten aanbiedt? 

Voornamelijk tegen zaken als ondersteuning. Als je naar een budgetprovider zou overstappen is het nu niet mogelijk een eigen modem aan te sluiten, beperktere klantenservice (je zou immers niet bij kpn terecht kunnen). Het niet kunnen krijgen van de nieuwste apparatuur, de meesten gebruiken nog de V10(a) en de HMB2260 of 2952. KPN levert momenteel de box 12 en de VIP5202. 
Zelfde als qua mobiel, ook een budget levert het, maar dan ook met een veel tragere verbinding dan bijvoorbeeld KPN. 

Maar als dit voor jou niet zou uitmaken, dan zou het niet veel uitmaken en kun je rustig overstappen als je dit wenst. ;). Zelf uit persoonlijke overweging zou ik een budget provider links laten liggen. 
 

Bij een budget provider als Youfone is het aansluiten van een eigen modem wél mogelijk.

https://www.youfone.nl/klantenservice/tv-internet-en-bellen/tv-internet-en-bellen-installeren/eigen-modem/kan-ik-een-eigen-modem-gebruiken-bij-mijn-youfone-aansluiting

De Experiabox V10 wordt door velen als het beste modem van KPN gezien en bij bestaande klanten van KPN wordt het ook niet actief vervangen door de Box12. En verder is de Arris VIP2952 ook nog een bij KPN veel gebruikte ontvanger. Al met al is de apparatuur van de budget provider dus net zo goed (of slecht) als die van KPN.

Toen ik begin dit jaar van Telfort naar KPN met TV overstapte, kreeg ik overigens ook geen nieuw modem en ook de Arris VIP2592 V2.

Verder zijn begin dit jaar de buren van een paar huizen verderop in de straat overgestapt naar een budget provider. En hoe ironisch: van de budget provider ontvingen zij een doos met met een Experiabox V10 en twee stuks Arris VIP2952 V2, de  spulletjes die geroutineerd moesten worden waren een Experiabox V10 en twee stuks Arris VIP2952. Ook hebben zij geen gebrekkige ondersteuning ervaren.

 

Ik kom bij Telfort vandaan wat ook een budget provider was. En zoverre heb ik geen verschil gemerkt t.o.v KPN, dus het zal wel loslopen bij de budget conculegas.

Ook dit is een moeilijke vergelijking. Telfort is altijd een volle KPN dochter geweest. Dus de verschillen waren echt heel klein. Een budget provider anno nu is een dienst wat gebruik maakt van het netwerk en de apparatuur van KPN. Maar zij zijn zelf verantwoordelijk voor alles eromheen. 

Dat was bij Telfort niet anders. Telfort zelf was ook ‘verantwoordelijk voor alles eromheen’. En uit jarenlange ervaring weet ik dat de dienstverlening en de stabiliteit van de diensten van Telfort niet beter of slechter waren dan die van KPN.

Reputatie 7
Badge +16

Daarom zei ik ook bij de meesten ;). 

De Experiabox V10 wordt door velen als het beste modem van KPN gezien en bij bestaande klanten van KPN wordt het ook niet actief vervangen door de Box12. En verder is de Arris VIP2952 ook nog een bij KPN veel gebruikte ontvanger. Al met al is de apparatuur van de budget provider dus net zo goed (of slecht) als die van KPN

Bestaand wel, maar als je nieuwe klant bent krijg je ook de nieuwste spullen. 

Maar wat ik aangeef hierboven, het is een keuze die ieder voor zijn portemonnee moet maken. Ikzelf zou met alle liefde die providers lekker links laten liggen. Het scheelt nou ook niet zoveel dat je er echt per saldo veel op zou besparen. Het verschil tussen budget thuis en KPN is bijvoorbeeld maar €5,00 per maand op reguliere basis. Daarin verlies je dus ook een hoop : 

Daarnaast is het goed opletten als je momenteel compleet of hussel hebt i.c.m. mobiel. Daar valt wel al het voordeel op weg die je kan hebben. 
Mobiel korting €2,50 , €5,00, € 7,50 valt weg. 
Gratis pluspakket vervalt. 
5 euro husselkorting vervalt. 
Per saldo maakt dat alles bij elkaar €20,00 per maand duurder uitgaand van een unlimited abonnement met een looptijd van 2 jaar. 
 

Reputatie 7
Badge +8

 Tip: blijf bij providers die op het KPN netwerk opereren zodat je niet al te veel last hebt van andere apparatuur, bekabeling, dekking etc.

Uhm dat zal niks uitmaken qua apparatuur. Je moet altijd je hardware retourneren en je raakt op het tv platform altijd al je opnames kwijt. Dit omdat je altijd een nieuw abonnementsnummer krijgt.  Ieder jaar overstappen is financieel misschien aantrekkelijk. Maar gezien de vele nadelen en milieuoogpunt zou ik het zelf niet zo snel doen. 

Daarnaast is een budgetaanbieder op het kpn netwerk ook niet je van het, gezien de kosten laag moeten blijven zul je tegen veel dingen aan gaan lopen. 

Ik overweeg ook over te stappen en ben me al aan het oriënteren. Daarom ben ik benieuwd wat volgens jou de vele nadelen zijn en welke milieubezwaren er aan een overstap kleven. Opnemen is voor mij persoonlijk iets uit de jaren 80 van de vorige eeuw dus dat is voor mij geen reden om niet over te stappen.

En tegen welke dingen zal ik aanlopen bij een budgetaanbieder, die op het KPN-netwerk de diensten aanbiedt? 

KPN bellen en zeggen dat je wilt opzeggen helpt ook regelmatig.

Heb zelf al aantal keer hier voordeel van gehad zender pakket jaar gratis etc

Reputatie 7
Badge +7

Je kunt ook gewoon opzeggen en elders "teleurgesteld " worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt ook gewoon opzeggen en elders "teleurgesteld " worden. 

Eens Ziggo doet ook niks voor bestande klanten en Tmobile ook niet

Reputatie 2
Badge

@kevster Daarom ook elk jaar of om het jaar overstappen. Ik laat komend jaar mijn abonnementen doorsukkelen tot black friday en ga dan weer shoppen. Net als met zorgverzekeringen etc.

Reputatie 2
Badge

@MennoG78 Klopt, maar dat betekend niet dat ik het er dan maar mee eens moet zijn. Het grote voordeel van VDSL en mobiel is dat er meerdere aanbieders op hetzelfde netwerk zitten, dus als KPN volgend jaar geen leuke deal heeft voor bestaande klanten dan ga ik over naar Youfone of Simyo. En dan zie ik het jaar daarna wel wie er dan wat leuks heeft. De liefde moet van twee kanten komen zeg maar.

Reputatie 7
Badge +16

De liefde moet van twee kanten komen zeg maar.

Dat is nogal een breed begrip en legt ook verwachtingen bij de klant neer.  KPN levert aan vaste klanten reeds voordelen, zoals nu 3 maanden een zenderpakket naar keuze gratis en via het seaters programma lotingen voor kaarten voor voetbalwedstrijden. 
Dat is de liefde wat KPN dan bied, maar verwacht ook dat de liefde wederzijds is en er ook in relaties concessies gedaan moeten worden.  Als jij perse ieder jaar korting wilt bijvoorbeeld, dan is er een compromis te sluiten. Met wel in het achterhoofd houdende dat KPN geen liefdadigheidsinstelling betreft. 

Reputatie 2
Badge

@Chrizziey Het is wat magertjes als ik het vergelijk met mijn Telfort tijd zeg maar. Toen belde ik ze als mijn abonnement weer verlengd mocht worden en kon er altijd wel een leuke korting vanaf. Dat was leuk want net voordat KPN de boel overnam kon ik mijn thuis abonnement verlengen met 12 maanden 50% korting. Maar elke keer als ik nu bel dan raden ze me aan om het oude Telfort abonnement maar door te laten lopen want goedkoper wordt het niet zeg maar.

Maar het kan dus blijkbaar wel, maar dan alleen voor nieuwe klanten. Prima.

Oh, ik hou niet van voetbal… Dus ja, ik zit waarschijnlijk bij de verkeerde sponsor.

Reputatie 7
Badge +16

@ChrizzieyHet is wat magertjes als ik het vergelijk met mijn Telfort tijd zeg maar. Toen belde ik ze als mijn abonnement weer verlengd mocht worden en kon er altijd wel een leuke korting vanaf. 

De liefde moet van twee kanten komen zeg maar.

Maar dan heeft het niks te maken met een relatie of liefde van twee kanten toch? Jij verwacht dat KPN ieder jaar een korting geeft. In het algemeen in een relatie is het met geven en nemen en ik vraag mij dan af wat jij dan zeg maar extra geeft om de gelijkwaardigheid te waarborgen. 

..kon ik mijn thuis abonnement verlengen met 12 maanden 50% korting.

Gelukkig doen ze dat niet meer. Waarom gelukkig, omdat het geld van de kortingen bij de vaste klanten wordt binnengehaald. Dus dat zou betekenen dat die '’korting'’ aan de andere kant met prijsverhogingen weer teniet worden gedaan. 

Maar het kan dus blijkbaar wel, maar dan alleen voor nieuwe klanten. Prima.

Zoals hierboven.  Maar inderdaad als je altijd graag een groot aanbod wilt, is het voordeliger om dan ieder jaar van provider te wisselen. Ik zelf heb liever dat mijn verbinding altijd werkt en als het niet werkt het snel weer werkt dan voor korting gaan. ;)

Reputatie 2
Badge

@Chrizziey Je stelt dat de korting van de één op rekening komt van de ander. Maar dat blijkt niet uit de kostenraming vanuit KPN. Ze zullen nooit verlies draaien op klanten en die kosten bij andere klanten beleggen, zou een erg wankel model zijn. Ik stel dat de standaard prijs bij KPN simpelweg te hoog is waardoor ze kunnen stunten met televisies en kortingen bij nieuwe klanten waar ze wellicht nauwelijks op verdienen het eerste jaar.

Wat ik verwacht in een relatie als deze is dat er gekeken wordt naar de wederzijdse betrouwbaarheid, het opgebouwde krediet zeg maar, en er een systeem komt waarbij je als trouwe klant een lagere prijs krijgt of andere voordelen. Ik heb als (redelijk) oudgediende namelijk nauwelijks behoefte aan ondersteuning, in tegenstelling tot een nieuwe klant die op gang gebracht moet worden en vertrouwd moet raken met de systemen. Daarnaast kunnen ze mij jarenlang in de boeken schrijven als constante bron van inkomsten die nauwelijks problemen heeft of veroorzaakt. Ik heb even gekeken en ik zit dus al 12 jaar via Telfort bij KPN en mobiel zelfs al langer.

Nou, met die 12 jaar zou het voor mij dus voordeliger zijn om een jaar elders te zitten en dan als 'nieuwe’ klant weer terug te keren. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik mijn eigen korting dan wel betaald heb. 

En met 12 jaar weet ik inmiddels ook dat mijn verbinding echt niet altijd werkt ;) Interactieve televisie heeft in de loop der jaren heel wat storingen gekend, om maar eens een zeer been te noemen. Daarnaast zitten de virtuele budget providers op hetzelfde 'betrouwbare netwerk van KPN’ dus ja… wel de lusten, niet de lasten!

Reputatie 7
Badge +24

@ChrizzieyHet is wat magertjes als ik het vergelijk met mijn Telfort tijd zeg maar. Toen belde ik ze als mijn abonnement weer verlengd mocht worden en kon er altijd wel een leuke korting vanaf. Dat was leuk want net voordat KPN de boel overnam kon ik mijn thuis abonnement verlengen met 12 maanden 50% korting.

Misschien is dat ook de reden dat Telfort nu niet meer bestaat. Ze gaven veel te veel korting waardoor er te weinig verdient werd en ze hun eigen broek niet meer omhoog konden houden.

En verder een hoop onzin over liefde en relatie, schei toch uit man 😄😄😄 je bent gewoon klant van KPN. Het is de bedoeling dat je elke maand gewoon netjes betaalt en dat KPN aan je verdient. Niks meer of minder.