Introductie Xbox Game Pass Ultimate

  • 7 July 2021
  • 61 reacties
  • 2446 keer bekeken
Introductie Xbox Game Pass Ultimate
Reputatie 7
Badge +17

Als je 20 jaar geleden wilde gamen dan ging je naar je woon- of slaapkamer. Je drukte de televisie en je PlayStation of Nintendo64 aan en het plezier kon beginnen. Onderweg kon je op een scherm met 160 bij 144 pixels gebruik maken van je Gameboy. Tegenwoordig ziet het er allemaal net even wat anders uit. Op je 4k televisie speel je online met je vrienden. Als je ergens heen moet ga je naadloos over op je mobieltje. Xbox Game Pass maakt al deze dingen nog makkelijker. Nooit meer een spel niet kunnen spelen omdat je een kras op je CD hebt of deze niet meer kan vinden. Games staan klaar om te downloaden op je Xbox of PC en op je mobiel gaat het makkelijk via de cloud.

 

Xbox Game Pass Ultimate

Xbox Game Pass Ultimate is dé manier om van games te genieten. Je koopt niet voor 60 euro per keer een spel maar hebt voor €14,99 per maand (check hier het actuele actie aanbod) toegang tot meer dan 100 spellen. Deze speel je vervolgens niet alleen thuis op je Xbox maar ook op je mobiel of PC! Daarnaast hoef je niet meer los te betalen voor Xbox Live, het online spelen van spellen met je vrienden. Ook krijg je daarnaast met Xbox Game Pass Ultimate gratis toegang tot EA Play. Dát is Xbox Game Pass ultimate. 

Probeer bijvoorbeeld eens Sea of Thieves. Een spel dat ooit met grote ambities begon en langzaam toe is gegroeid naar het ideaal dat het ooit voor ogen had. Met de laatste uitbreiding A Pirate's Life zoek je naar schatten op de zeven zeeën met je nieuwe beste vriend Captain Jack Sparrow. 

Liever een bolide dan een boot? In Forza 4 scheur je door het Engelse landschap in je favoriete wagen om daar de snelste tijd neer te zetten op het asfalt of off-road. Iedere paar weken is er een ander seizoen. Moet je vandaag nog om een meer heen rijden, volgende week scheur je er over het ijs dwars overheen. 

Wil je weten of jouw favoriete spel beschikbaar is? Kijk snel naar de beschikbare games voor Xbox Game Pass Ultimate en EA Play!

 

Bestellen Xbox Game Pass Ultimate

Zin om te beginnen met gamen? Bestellen kan via je MijnKPN. Zodra je bestelling is afgerond krijg je een e-mail met een link naar kpn.com/xboxactiveren. Log hier in met je KPN ID en krijg je jouw unieke code te zien. Deze code kan je vervolgens gebruiken op redeem.microsoft.com. Het enige dat je daarna nog hoeft te doen is kiezen welk spel je wilt spelen en op welk apparaat. 

Nog geen account? Deze kan je aanmaken via https://www.xbox.com/nl-NL. Wel een account en betaal je op dit moment los via Xbox zelf? Geen probleem! Na het activeren van Xbox game Pass Ultimate bij KPN vervalt automatisch je bestaande abonnement en ga je over op facturatie bij KPN. Die eerste maand gratis krijg je ook als je al een account had. Let wel op dat je gratis maand ingaat vanaf het moment dat de code aan je verstrekt is. Wacht dus niet met activeren om geen korting mis te lopen. 

 

Welke apparatuur heb ik nodig om de spellen te kunnen spelen?

Voor PC en Xbox is het een kwestie van downloaden en spelen. Je Xbox zal altijd geschikt zijn om de aangeboden spellen te spelen. Op PC hangt het af van de hardware die je gebruikt en welke instellingen je in het spel gebruikt. Hetzelfde als met alle andere spellen.

Op mobiel is het net even wat anders. Niet alle spellen zijn geschikt om via het scherm te spelen. Daarom kan het nodig zijn dat je een controller gebruikt. Om hierover meer te weten te komen kan je het best kijken op de controller informatiepagina van Xbox zelf. Daar staat per type controller uitgelegd hoe je die kan koppelen. Ook zal je een mobiel toestel moeten hebben dat modern genoeg is. Gelukkig heeft Xbox ook hiervoor een informatiepagina met systeemvereisten gemaakt zodat je snel en gemakkelijk kan zien of je mobieltje games kan streamen. Geen (geschikte) controller? Geen probleem! In onze webshop vind je de vernieuwde draadloze Xbox controller in Carbon Black. Binnen 2 werkdagen kan je overal waar internet is gamen

 

Microtransacties

“He, bah!” Microtransacties zijn tegenwoordig vaak zo “Micro” niet meer. Op dit moment is het niet mogelijk om in de Google Play Store-versie van de Xbox Game Pass app online aankopen te doen. Wel is dit mogelijk in de Samsung Galaxy store versie en in de webbrowser via Xbox.com/play. Om dit zelf in de hand te hebben kan je betalingsopties wijzigen via de accountinstellingen of de Google Play Store versie van de app downloaden. Op die manier komt niemand voor verrassingen te staan en kan er zorgeloos spelletjes gespeeld worden!

 

Aan de slag!

Dus dat is het. Zit je lekker in je luie stoel en wil je eigenlijk niet opstaan om de PC aan te zetten? Zin om coureur te spelen in de trein? Even snel met vrienden een potje Rainbow Six Siege? Het kan. En alles over het sterke netwerk van KPN. 


Laatst bijgewerkt: 03-10-2023


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

@Thomas Ik heb inderdaad mijn wifi uitgezet en ben verbonden met mijn mobiele netwerk van kpn. Ook heb ik een andere browser geprobeerd maar hij blijft aangeven dat ik geen game pass heb. 

Nee, het is nog steeds niet gelukt. We hebben het zowel via data als via ons eigen wifi geprobeerd. Helaas zonder succes. Wij hebben beide de game pass op 11 maart besteld en we zijn inmiddels 16 maart. 24 uur is al lang verstreken…

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

@N.Hoekje ik zie dat er voor jou al een ticket aangemaakt is voor de backoffice, die nemen daar sowieso nog even contact met je op. 
Misschien een overbodige, maar jullie zijn wel allebei via je eigen mobiele aansluiting je eigen xbox gamepass te activeren? Als de IP adressen niet overeenkomen werkt het namelijk niet. Vandaar dat je het ook niet via Wifi kan doen.

@Feromisa90, ik heb je topic nog even samengevoegd met dit verzameltopic. Ik maak voor jou ook een ticket aan bij de backoffice.

@Thomas, dat hebben we allemaal al geprobeerd. Via data, toen cookies verwijderd om het opnieuw te doen via wifi, hetzelfde gedaan in verschillende browser, zelfs via andere apparaten in huis. Het werkt niet, wat we ook doen... We blijven dezelfde melding krijgen als @Feromisa90. Dat het voor nummer 06xxxxxxxx niet is besteld... 

We wachten bericht af van de ticketbehandelaar.

@Thomas bedankt. Ik heb zojuist nogmaals geprobeerd. 24 uur later maar helaas 😞. Hoelang duurt het ongeveer voordat backoffice contact opneemt? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoelang duurt het ongeveer voordat backoffice contact opneemt? 

Ik verwacht dat er binnen 3 werkdagen contact met jou opgenomen wordt vanuit deze afdeling.

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb een probleem wat precies omgekeerd is dan wat bovenstaande hebben geuit. In plaats van het feit dat Game Pass Ultimate niet geactiveerd wilt worden wilt het in mijn situatie niet geannuleerd worden. Ik heb vorige maand Game Pass Ultimate uitgeschakeld in MijnKPN en dat is ook op de laatste factuur te zien, echter kan ik er nog steeds gebruik van maken. Graag zou ik dus willen vragen waarom dit is en of GPU alsnog stopgezet kan worden.

 

Groetjes,

 

Wesley

Reputatie 7
Badge +19

Het staat inderdaad niet meer bij jouw abonnement actief @Wesley0104. Het wordt dan ook niet meer gefactureerd. Daar hoef jij je dus geen zorgen om te maken. Na de opzegging geven wij dit door rochting Microsoft en is het aan hen om jouw account te schonen. Op dit moment kun je er dus gratis gebruik van maken, tot zij jouw account opschonen. 

Reputatie 2

Dag Jeroen,

 

Bedankt voor de snelle terugkoppeling. Ik wacht het dan even af.

 

Alvast een fijn weekend gewenst!

 

Groetjes,

Wesley

Ik wil mijn game pass graag opzeggen en hiervoor spotify premium family aanvragen. Maar op een of andere manier lukt mij dit niet, en blijft mijn account op zowel browser als app steeds uitloggen wanneer ik dit probeer aan te passen. Hoe kan ik hiervoor contact opnemen met Kpn?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Feromisa90, als je een wijziging in MijnKPN doorvoert wordt je uitgelogd? Want via die weg kan je gewoon de extra opties wijzigen. Je kan nog eens een andere browser proberen of via de MijnKPN app. Mocht je er dan helemaal niet uitkomen kan je contact opnemen met 0800-0402. Mijn collega kan je dan helpen bij de wijziging.