Beantwoord

Kan mijn KPN website niet via FTP benaderen

  • 31 December 2021
  • 12 reacties
  • 212 keer bekeken

Mijn website bestaat wel, maar ik kan hem niet via FTP benaderen en dus niet meer aanpassen.

Enig idee hoe dat komt? Er moet denk ik een klein programmaatje opgestart worden.

http://home.planet.nl/~mkramer/home.htm  de link werkt nog wel.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Nick83 7 January 2022, 08:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Martin Kramer. welkom hier. Sinds afgelopen jaar is er wat veranderd. De instellingen hiervan vind je op de website. Lukt het daarmee?

Reputatie 5
Badge +6

Volgens mij slaat het antwoord van @Bart_Z op usenet en niet op het gebruik van de eigen website.

Ik heb begrepen, dat KPN met die service stopt en geen nieuwe sites meer toelaat. Bestaande sites blijven volgens mij in de lucht.

Heb met Filezilla net nog mijn eigen site kunnen benaderen.  hieronder nog even de stappen:


Na het opstarten van FileZilla staat bovenin een balk om snel verbinding te maken. Je voert hier de volgende gegevens in:
- Host: home.kpn.nl
- Username: het volledige @kpnmail.nl e-mailadres van de hoofdmailbox (waar je ooit mee begonnen bent dus geen afgeleide adressen/aliassen)
- Wachtwoord: bij jou bekend

Overige opties laat je leeg. Druk op verbinden en je hebt toegang tot de FTP.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zit inderdaad verkeerde informatie te verstrekken. Bedankt @r_k

 

Het is 

  • Je hebt gratis homepageruimte van max 200 MB
  • Beheer en upload je via een ftp-programma
  • Log je in met je primaire (eerste) e-mailadres

Servergegevens zijn:

  Homepage of ftp-server:

ftp://home.kpn.nl  poort 21

Ik gebruik Total Commander als FTP client, en kreeg normaal altijd mijn homepage te zien bij inloggen met emailadres/wachtwoord. (Neem aan dat default port 21 gebruikt wordt. Nooit aan gezeten).

Nu blijft het programma wachten in komt er niets. Ik heb het idee dat er bij KPN een programma niet meer opgestart wordt. Ik heb aan mijn kant niets veranderd.

Ik heb ook geprobeerd om een fout wachtwoord op te geven, dan krijg ik een foutmelding. Logisch.

Betekent dat inloggen normaal wel goed gaat.
Of is er op mijn computer iets fout gegaan.
Total Commander was altijd een heel betrouwbaar programma. Kan het zijn dat er iets met Wndows 10 veranderd is. Kan het zijn dat de toegangsrechten niet meer kloppen, dat die download melding eindeloos wacht op iets wat niet komt?
Of moet ik een andere FTP client installeren?

 

Reputatie 7
Badge +24

@Martin Kramer probeer eens een vinkje te zetten bij Passive Mode.

Verdomd! Het werkt. Vraag me af hoe het vroeger was.

Heel erg bedankt!

Ingelogd, met data!

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat het altijd met passive mode gewerkt heeft. Bij active mode zou u poorten open moeten zetten omdat dan na inloggen de server een dataverbinding terug naar de cliënt wil maken.

Het kan wezen dat u UPnP op de router ingeschakeld had. In dat geval kan de cliënt mogenlijk de poorten open zetten, zodat de server met zijn verbinding zo naar binnen kan wandelen. Zo zou active mode kunnen werken.

Nu heeft de router misschien een update en/of reset gehad waardoor UPnP uitgezet is. En voila het werkt niet meer.

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt, maar begrijp wel ongeveer wat er gebeurd is inzoverre dat een ongemerkte verandering van instellingen maakt dat (sub)systemen niet meer werken. Software wordt tegenwoordig vrijwel voortdurend ongemerkt geupdate, en dan krijg je dit soms. Dan moet je op internet gaan zoeken in de hoop dat meer mensen het probleem hebben en er iemand met meer kennis de oplossing heeft. (mits internet zelf werkt :wink: )

Passive mode heeft voor mij ook gewerkt met Filezilla.

Bedankt!

Reputatie 2

Het is 

  • Je hebt gratis homepageruimte van max 200 MB

 

Interessant, ik heb een xs4all website, 4 Gb of meer (schat ik in); nadat ik een verzoek om die site op te heffen, heb afgewezen, kreeg ik de melding dat de site is verhuisd naar een externe website hoster, maar volgens de bestaande inlog gegevens met ftp(s) bereikbaar blijft.

Desondanks meldt mijn ftp programma nu ineens (de laatste succesvolle upload was op 16 juli j.l.) dat beide adressen ftp.xs4all.nl en sftp.xs4all.nl onvindbaar zijn (niet bestaan). de site in kwestie is gewoon bereikbaar met https.

En dat is in strijd met de leverantie-afspraak. en dus zou ik daarover op z'n minst een mailtje verwachten, met een nieuw constructief voorstel.

Er zijn in mijn ogen 2 mogelijkheden: een recente windows update blokkeert de ftp-toegang of er is sprake van een storing. En in beide gevallen verwacht ik niet de enige xs4all-overstapper te zijn, met zo’n probleem. Hoe staat het met de andere XS4all’ers?

Reputatie 7
Badge +12

@ProNatuur in het artikel van KPN over het wijzigen van de hosting bij xs4all klanten wordt aangegeven dat niks veranderd. Indien je er niet uit komt kan je bellen met de technische helpdesk van xs4all op 020 398 76 66

(Het blijft jammer dat xs4all die lelijke 020 nummers heeft)

Reputatie 2

Bedankt voor de toelichting. Dat betekent dat de website service bij xs4all ligt en blijft, en niet bij kpn.

XS4all zat vroeger in Diemen en later bij A'dam Sloterdijk, beide 020. Dus lelijk of niet, het is niet anders.

Ik heb er zelfs ooit een keertje gesolliciteerd, als technicus, erug lang geleden. Toen zaten ze nog in Diemen.