Beantwoord

Snelpakker niet voor oud XS4ALL klanten

  • 13 June 2022
  • 9 reacties
  • 229 keer bekeken

Afgelopen vrijdag een nieuw Internet + Bellen abo afgesloten bij KPN. De medewerker gaf aan dat de aanbieding (Snelpakkers) ook geldt voor oud XS4ALL klanten (die reeds omgezet zijn naar het KPN netwerk, maar nog wel hun oude XS4ALL abo hebben), Echter ontvang ik afgelopen zondag een mail dat mijn order geannulleerd is (zonder ook maar een duidelijke reden te geven). Vandaag meerdere keren met KPN gebeld en steeds werd aangegeven dat mijn order niet geannulleerd was,. Na mijn laatste belletje bleek toch dat mijn order geannulleerd was met als reden dat ik al een KPN abonnement heb????

Dus  als je KPN belt om je XS4ALL abonnement om te zetten naar een KPN abonnement dan is het allemaal geen probleem, maar vervolgens wordt je order gewoon geannuleerd door KPN,  Vervolgens wordt doodleuk aangegeven dat de medewerker van KPN dit abonnement niet had mogen/kunnen aanbieden (terwijl deze op de hoogte was van mijn situatie) en dat ik dus niet in aanmerking kom voor de SnelPakkers., Met andere woorden, de fout ligt bij KPN, maar de klant kan fluiten naar zijn aanbieding.

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 June 2022, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Als je omgezet bent automatisch, ben je volgens mij het haasje. Net als bij telfort ben je ondertussen al kpn klant geworden maar behoudt je de voorwaarden van je oude abonnement.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MvanAken20, welkom op het KPN Forum!

Als jouw XS4ALL abonnement is omgezet naar de KPN techniek, word je gezien als een KPN klant. Je kunt dan inderdaad geen gebruik meer maken van de Snelpakkers. Dit is namelijk alleen voor nieuwe klanten.

Maar we denken natuurlijk ook aan onze trouwe klanten. Daarom krijg je Husselvoordelen als je KPN abonnementen combineert. We hebben iedere maand een Kadootje. En je kunt meedoen aan Seaters winacties. 

Reputatie 7
Badge +24

"Snelpakkers" ... dat is toch iets van mobiele abonnementen? Of heb je dat ook bij thuis abonnementen? 

Afgelopen weken waren er ook SnelPakkers voor Internet abonnementen. 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @MvanAken20, welkom op het KPN Forum!

Als jouw XS4ALL abonnement is omgezet naar de KPN techniek, word je gezien als een KPN klant.

<knip>  

 

@Denise_ Volgens mij ben ik nog steeds XS4ALL klant die slechts gebruik maakt van de technische faciliteiten van KPN. Als ik nu KPN klant zou zijn dan zou 'Mijn KPN' ook anders moeten werken, immers, ik kan als (ex?) XS4ALL klant in 'Mijn KPN': 

 - geen wijzigingen aanbrengen in mijn internet abonnement

 - geen extra opties toevoegen of wijzigen 

 - geen gebelde nummers, gespreksduur en kosten inzien van mijn vaste telefoonnummer

 - de Fritz!box niet gevonden wordt in KPN-thuis  

Voor de eerste twee punten worden we terugverwezen naar de helpdesk van XS4ALL, dus hoezo KPN klant? 

Het wordt tijd dat XS4ALL klanten die ondanks alles het besluit hebben genomen bij XS4ALL / KPN  te blijven worden gecompenseerd.

Immers: 

 - ik mag de leen Friz!box niet inleveren en een eigen modem gebruiken, iets wat een KPN klant wel kan.

 - ik kan mijn 4K Ultra HD pakket niet beëindigen, iets wat een KPN klant wel kan.

 - ik kan mijn KPN Service Plus pakket niet beëindigen, een service die een KPN klant niet hoeft te nemen

 - ik denk dat ik nog niet volledig ben met deze opsomming ...... 

@meppelinke Dat vind ik dus ook. Je wordt gewoon door KPN door verwezen naar XS4ALL en ik krijg ook nog gewoon een factuur met het XS4ALL logo en inderdaad je kan niets wijzigen of wat dan ook, maar als je dan over wilt stappen dan ben je zogenaamd al een klant bij KPN. 
 

Badge +19

De overgang is dus ingezet. Dat gaat natuurlijk allemaal niet in één keer. Blijkbaar waren al die aanbiedingen in het verleden niet interessant genoeg want dan was je wel overgestapt.  Nu is het te laat . Je hebt er tijd genoeg voor gehad.

@meppelinke ,

Je mag de fritzbox wel net als een KPN klant aan de kant leggen en je eigen router gebruiken die aan de eisen voldoet, ook een oude/echte KPN klant kan zijn router niet inleveren.

Het 4k kun je idd niet zoals een KPN Hussel klant uitzetten/opzeggen, dit zit namelijk gewoon standaard in je meegenomen overeenkomst.

Service plus zit ook in je XS4ALL overeenkomst, dus opzeggen heeft weinig zin net als de 4k overigens, het zit namelijk standaard in je contract.

Dus moet je je voormalige XS overeenkomst om laten zetten naar een echte KPN Hussel, je raakt ook als je het hebt en gebruikt je mobiele data kaart kwijt. Dus let wel op.

Reputatie 7
Badge +17

@meppelinke Bij de omzetting van XS4ALL abonnementen naar de techniek van KPN zijn er dingen veranderd. Maar er is ook veel hetzelfde gebleven.

Behoud huidig abonnement

Je behoudt jouw huidige XS4ALL abonnement met FRITZ!Box modem, tv-ontvangers en XS4ALL e-mailadressen. Ook de XS4ALL klantenservice en technische helpdesk blijven bereiken op hetzelfde telefoonnummer. Kijk op de contactpagina van XS4ALL voor alle contactmogelijkheden.

 

Nieuw bij KPN

Met de omzetting naar de techniek van KPN krijg je toegang tot de MijnKPN omgeving en app. Voor online televisie kijken gebruik je straks de KPN iTV app. Kijk op kpn.com/wegwijs-xs4all voor hulp bij het installeren en gebruiken van de KPN apps.

Op xs4all.nl/overzicht vind je een compleet overzicht van wat gelijk blijft of verandert.

 

Bron: 

 

Wel heb je, zoals @Doornekamp33 aangeeft, vrije modemkeuze. Als je een ander modem gebruiken wilt, dan kan dat.

Verder is het inderdaad zo dat als je die andere dingen wilt, je over moet stappen op een Hussel abonnement. Omdat je al in de KPN systemen zit, wordt je daarbij niet gezien als nieuwe klant.