Beantwoord

Wachtwoord reset om in te loggen op KPN Hotspot

  • 20 June 2022
  • 18 reacties
  • 339 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN. Daarmee heb je de mogelijkheid om gratis gebruik te maken van Hotspots. Dan moet je een SMS met HOTSPOTS AAN sturen naar 1266. JeĀ krijgt dan een aantal SMSjes terug met o.a. je gebruikersnaam (06nummer@kpnwifi.com) en een gegenereerd wachtwoord.

Dat werkte vorig jaar prima. Nu benĀ ik het wachtwoord kwijt en wil ik dat resetten. Weer een SMS sturen levert alleen een foutmelding op: we kunnen uw aanvraag niet verwerken, neem voor informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice op nummer 1200.

Afgelopen zaterdag alles bij elkaar wel anderhalf uur gebeld met medewerkers van klantenservice, hotspots enĀ zakelijke telefonie (ik heb een consumentenabonnement). Die mensen hebben echt hun best gedaan, maar konden het probleem niet oplossen. Ik heb ingelogd op wifi.kpn.com omdat ik daar een reset zou kunnen doen, maar dat werkt alleen als je ook internet via KPN hebt. Uiteindelijk was het advies om na het weekend nog een keer te bellen met de hotspot afdeling op 0800-0414. Zojuist weer een poos mee aan de lijn gezeten, zonder resultaat. Uiteindelijk hebben zij mij weer doorverbonden met de normale klantenservice op 1200: weer in de wacht, en uiteindelijk was de conclusie dat het niet op te lossen was.

Dit is echt om moedeloos van te worden. Hoe moeilijk kan het nou zijn om een nieuw wachtwoord te laten genereren. Ik kan gewoon niet geloven dat dat niet kan. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen of kan iemand van KPN dit voor me oppakken?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 June 2022, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Oei @Roel.V, dit klinkt inderdaad lekker frustrerendĀ šŸ™„šŸ˜‘

Ik kijk graag even met je mee.Ā Zou je daarvoorĀ je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan inĀ het opmerkingenveld onderaan!

Hallo @Maja_Ā 

ik heb mijn profiel zojuist bijgewerkt met de gevraagde gegevens. Inmiddels heb ik via MijnKPN hotspots op mijn nummer uitgezet, in de hoop dat ik het volgende maand met een schone lei kan activeren. Maar dat is dus niet omdat ik het uit wil hebben, het was meer een laatste redmiddel om te proberen. Het liefst wil ik dat het snel weer werkt. Fijn dat je mee wilt kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Thanks @Roel.VĀ šŸ˜Š

Ik zie 'm nog wel aan staan en heb nog eens geprobeerd om je wachtwoord te resetten. Als dit goed gaat, zal je daar op redelijk korte termijn bericht over ontvangen!

Dankjewel @Maja_Ā ,

Zojuist heb ik een SMS gekregen met het nieuwe wachtwoord en hiermee werkt het weer zoals het hoort.

In MijnKPN staat nu alleen nog dat de dienst Hotspots aan het eind van de maand beƫindigd wordt. Dat is nu natuurlijk niet meer de bedoeling! Alleen kan ik dat zelf niet meer aanpassen. Kun jij dat wel?

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn @Roel.V!

Die beĆ«indiging, ik weet niet of het nog gaat lukken om daar een stokje voor te steken maar ik ga mijn best doen. Ik durf echter niks te beloven, in het slechtste geval zal dit opnieuw aangevraagd moeten worden zodra de beĆ«indiging rond is.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Er is wat geprobeerd @Roel.VĀ en ik hoop dat dit het gewenste effect zal hebben!

Mocht de optie ondanks dit tĆ³ch verdwijnen, dan kunnen we hem uiteraard wel weer aanzetten.

Vandaag heb ik inderdaad een paar SMS-jes gekregen @Maja_Ā . Het lijkt erop dat alles weer goed staat, maar dat weten we pas zeker als de maand voorbij isā€¦.Ā 
Ā 

Fingers crossed, en bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

InderdaadĀ šŸ¤žšŸ¼

Ik hoor op de 1e graag van je hoe het er voor staatĀ šŸ˜Š

Goedemorgen @Maja_Ā ,

Het werkt niet meerā€¦ Mijn inlogcode wordt niet meer herkend, als ik HOTSPOTS AAN stuur naar 1266 krijg ik een SMS terug waarin staat dat dit met mijn abonnement helaas niet mogelijk is. En in Mijn KPN kan ik hotspots ook niet meer aan zetten.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg balen dit @Roel.VĀ šŸ™

Ik las je bericht gisteren al en ben direct voor je aan de slag gegaan om de optie weer aan te krijgen via de afdeling die er ook voor heeft gezorgdĀ dat het uitzetten ā€˜geannuleerdā€™ werd.Ā 

Helaas vandaag de bevestiging ontvangen dat de optie niet meer aan te zetten is nu. Bij abonnementen die zijn besteld nĆ” 5 juli 2021 is de Hotspots optie niet meer beschikbaar als je er niet al gebruik van maakt. Dat komt doordat er steeds minder en minder gebruik van wordt gemaakt door de opkomst van abonnementen met Unlimited data en grotere bundels.Ā 

Wat dit betreft heb je echt heel erg pech nu en val je precies tussen wal en schip. Wat ik niet direct doorhad, is dat erĀ op 21 juni een verlenging in is gegaan en je nu zo'n nieuw abonnement hebt waarbij Hotspots niet meer te bestellen valt. Als die verlenging er niet was geweest hadden we de optie weer aan kunnen zetten. Als de optie niet uit was gezet, was de optie ondanks de verlenging wel actief gebleven šŸ˜• Ik had heel graag ander nieuws voor je gehad maar kan het niet mooier maken dan het is!

Nu je unlimited data hebt: waar zou je onze Hotspots nog voor willen gebruiken? Wat mis je nu dat je met het gebruik van een Hotspot wƩl had gehad?

Ā 

Ā 

Hallo @Maja_ ,

Dit is toch een beetje raar, want bij de verlenging, die is doorgevoerd terwijl ik iemand belde over dit probleem, is er niets over gezegd.

Maar er is volgens mij een oplossing, want ik heb 14 dagen bedenktijd, dus precies t/m vandaag. Dan draaien we de wijziging van het abonnement terug, zetten we Hotspots weer aan, en sluit ik dan opnieuw alsnog het nieuwe abonnement af.

Ik wil overigens graag hotspots gebruiken omdat ik internet op mijn laptop wil hebben en mijn telefoon snel leegloopt als ik dat via de telefoon/5G doe.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil overigens graag hotspots gebruiken omdat ik internet op mijn laptop wil hebben en mijn telefoon snel leegloopt als ik dat via de telefoon/5G doe.

Ah ja, dat snap ik wel!

Maar er is volgens mij een oplossing, want ik heb 14 dagen bedenktijd, dus precies t/m vandaag. Dan draaien we de wijziging van het abonnement terug, zetten we Hotspots weer aan, en sluit ik dan opnieuw alsnog het nieuwe abonnement af.

Annuleren is niet iets dat via het forum kan, ik kan dit dus niet voor je regelen. Dit lukt alleen via de afdeling van de opzeggingen, en die zijn pas morgen om 08:00 weer bereikbaar via 0800 - 0402 šŸ˜¬šŸ™Ā 

Ā 

Dan was dat dus te laat omdat de bedenktermijn net is verstreken. Kijk, jij hebt mij goed geholpen @Maja_Ā , maar het is wel heel raar dat ik veel en langdurig telefonisch contact heb met KPN omdat ik niet op Hotspots in kan loggen. Dan verleng ik op aanraden van de Ć©Ć©n mijn abonnement, geef aan dat het uitzetten van Hotspots (met als enige doel het meteen weer te activeren om dan maar zo het wachtwoord te resetten) ongedaan moet worden gemaakt om dan van de ander te horen dat dat vanwege de verlenging niet meer kan.

Ik weet niet of er sprake is van pech. Volgens mij weten de mensen die de telefoon opnemen, allemaal van goede wil trouwens, en ze doen hun best, niet hoe ze zoā€™n eenvoudig probleem moeten oplossen. En ook niet welke afdeling dat wel kan. En ook niet wat de gevolgen van een verlenging zijn. Gezien de andere vragen over Hotspot-credentials op het forum lijktĀ dat een structureel probleem in de organisatie: die mensen krijgen de juiste informatie niet.
Ā 

Dan gaan er uiteindelijk dingen fout waardoor een klant de aangeboden functionaliteit opeens helemaal niet meer kan gebruiken. En die fout herstellen kan ook niet. Dat is geen pech, dat is heel raar. Overigens staat op jullie website nog steeds dat je met een mobiel abonnement gratis gebruik kunt maken van Hotspots:Ā https://www.kpn.com/beleef/blog/gratis-hotspots-bij-kpn.htm

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Balen @Roel.VĀ šŸ™

En het klopt wel dat de kennis over Hotspots verminderd aanwezig is bij de ā€˜gewoneā€™ klantenservice, omdat het in feite een uitgefaseerdĀ product betreft. Dat houdt bijvoorbeeld in dat alle medewerkers die het afgelopen jaar nieuw bij KPN begonnen zijn, hier maar heel beperkt uitleg over hebben gehad in de opleiding. En als je er vervolgens bijna geen vragen over krijgt omdat het product niet veel meer gebruiktĀ  wordt, dan heb je alle kennis er over ook niet echt paraat op het moment dat het wĆ©l nodig is.Ā 

Wat wel erg vreemd is, is dat ze Ć³Ć³k bij de speciale Hotspots klantenservice niet de juiste stappen genomen hebben. Met inderdaad erg nadelige gevolgen voor jou, die vervolgens ook niet terug te draaien zijnĀ šŸ˜‘

Ik ga hier intern even een balletje over opgooien, en ook over de pagina op de website waar dit nog niet goed op vermeld staat!

't Is inderdaad jammer @Maja_, maar ik denk dat ik het op termijn wel een plekje zal kunnen gevenā€¦. šŸ˜‰

Misschien kun je me nog Ć©Ć©n keer helpen: we hebben in totaal 4 nummers (ik geef alleen de laatste cijfers):

*345: mijn nummer, nu zonder Hotspots
*105: nummer van mijn vrouw, mƩt Hotspots, en voor haar werkt het
*131: oudste zoon, Hotspots aan maar hij krijgt zijn credentials ook niet als hij SMSt naar het betreffende nummer
*000: jongste zoon, zelfde situatie als oudste zoon.

Zou je voor de laatste twee nummers hetzelfde kunnen doen al eerder op mijn nummer, nl. het resetten van het password zodat zij hun credentials weer in een SMS toegestuurd krijgen? Dan hoef ik niet weer te proberen dit via de Klantenservice te regelen.

Wat mij betreft kunnen we dan het topic wel sluiten, zodat we weer andere leuke dingen kunnen gaan doen šŸ˜€.

Reputatie 7
Badge +20

't Is inderdaad jammerĀ @Maja_, maar ik denk dat ik het op termijn wel een plekje zal kunnen gevenā€¦. šŸ˜‰

Gelukkig maarĀ šŸ˜…

Misschien kun je me nog Ć©Ć©n keer helpen: we hebben in totaal 4 nummers (ik geef alleen de laatste cijfers):

*345: mijn nummer, nu zonder Hotspots
*105: nummer van mijn vrouw, mƩt Hotspots, en voor haar werkt het
*131: oudste zoon, Hotspots aan maar hij krijgt zijn credentials ook niet als hij SMSt naar het betreffende nummer
*000: jongste zoon, zelfde situatie als oudste zoon.

Zou je voor de laatste twee nummers hetzelfde kunnen doen al eerder op mijn nummer, nl. het resetten van het password zodat zij hun credentials weer in een SMS toegestuurd krijgen? Dan hoef ik niet weer te proberen dit via de Klantenservice te regelen.

Ik heb voor beide nummers een poging gewaagd, hoor graag of dat het gewenste effect heeft!

Ā 

Ā 

Hallo @Maja_,

Het is gelukt, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn! Dan kunnen we nu andere leuke dingen gaan doenĀ Ā šŸ˜‰šŸ˜Š