Beantwoord

Welkomst cadeau: 14 dagen voorbij en heb vandaag te horen gekregen geen TVs meer op voorraad

  • 13 January 2022
  • 8 reacties
  • 363 keer bekeken

27 december alles succesvol aangesloten en heb een paar dagen later gebeld met sidekix om te informeren wanneer ik mijn cadeau zou ontvangen. Ik had gelijk de dag erop al een track en trace linkje gekregen ( waar nu alleen nog maar te zien is dat de bezorgtijd onbekend is en er nog niets is aangeboden door KPN) Klantenservice vertelde me dat eigenlijk pas na 14 dagen de cadeaus werden verzonden en dat ik dus in de week van 10 januari de TV bezorgd zou krijgen. Wij hadden afgesproken dat als er niet zou gebeuren ik vandaag weer zou bellen met Sidekix, Uit mijn schrijven is wel duidelijk dat er niets is geleverd. Vandaag nog maar een keer gebeld en dit keer wordt me verteld dat ergens volgende week de TV zal worden geleverd en dat er nu even geen voorraad meer is, en mocht dat niet gebeuren ik maar even contact moest opnemen (klinkt bekend)Ik ben inmiddels al twee keer met een week vooruit geschoven. Begin eigenlijk al een beetje spijt te krijgen van de overstap. Kan iemand hier op het forum voor mijn nagaan aub wanneer die cadeaus nou daadwerkelijk geleverd worden, en ook zou ik graag willen weten hoelang mag KPN doen over het leveren van een welkomst cadeau en wat ik als consument kan doen als ze niet de gemaakte afspraak na komen.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 16 January 2022, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Levent1975 Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat door de grote belangstelling voor de actie en het wereldwijde tekort aan chips de tv's momenteel niet op voorraad zijn. 

De verwachting is op dit moment dat de mensen die recht hebben op de tv deze eind januari zullen ontvangen. 

Ik kan dan ook niets anders dan je vragen om helaas nog even af te wachten! :(

Dank je voor je antwoord. Ik hoop dan ook echt dat het eind januari wordt, en niet dan nog een keer iets anders te horen krijg. In dit soort situaties vindt ik het toch wel netjes is om de klant te benaderen.ipv dat de klant belt en het dan pas te horen krijgt. Weet je ook hoelang KPN erover mag doen voor het contract breuk is?  

Bij voorbaat dank!

Hallo @Levent1975 

Weet je ook hoelang KPN erover mag doen voor het contract breuk is?  

Er is geen sprake van contractbreuk bij het niet leveren van een toegezegd cadeau.

Al je diensten werken toch gewoon?

Dit is overmacht.

Kijk de voorwaarden er maar op na.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij de Black Friday actie van 2019 gaf KPN ook gratis tv's weg. Het heeft tot mei geduurt voordat de laatste klant z'n tv kreeg.

Bij de Black Friday actie van 2019 gaf KPN ook gratis tv's weg. Het heeft tot mei geduurt voordat de laatste klant z'n tv kreeg.

En even voor het beeld: Black Friday 2019 was op 29 november.

@Nick83

Ok wist ik niet heb niets kunnen terugvinden over eventueel niet nakomen van afspraken. Het chip te kort is niet gisteren om de hoek komen kijken hadden ze van te voren kunnen weten. Je moet geen dingen beloven die je niet na kunt komen. 

Hallo @Levent1975 

Weet je ook hoelang KPN erover mag doen voor het contract breuk is?  

Er is geen sprake van contractbreuk bij het niet leveren van een toegezegd cadeau.

Al je diensten werken toch gewoon?

Dit is overmacht.

Kijk de voorwaarden er maar op na.

 

Ja de diensten werken maar er is afgesproken dat als ik die diensten afneem bij KPN, dat er dan een welkomst cadeau wordt gegeven. Het chiptekort is niet gisteren ontstaan, hadden ze dus ver van te voren kunnen weten. Je moet geen dingen beloven die je niet kunt nakomen. Dat geldt net zo goed voor KPN. Er wordt alleen gezegd op.is.op, meer heb ik.niet terug kunnen vinden. Maar ook daar geldt weer van te voren hoor je dat te weten. Mochten ze dus niet leveren, kan dat een leuk topic voor "opgelicht" worden .

Even een update, afgelopen vrijdag gebeld op 21-01-2022, medewerker van sidekix vond het vreemd dat er nog niets was veranderd aan de track en trace link van Post NL, aangezien de TV weer op voorraad waren. Met mij afgesproken dat ik mocht er tot na het weekend maandag niets gebeuren weer even bel om dit keer een intern ticket aan te maken zodat er gekeken wordt waar het mis gaat.

 

Geen verassing maar gedurende het weekend is er niets veranderd aan de  TT link. Weer bellen met Side Kix medewerker KPN verteld me nu dat er waarschijnlijk iets is fout gegaan, omdat de TV wel al aangeboden zou zijn bij Post.Nl en of ik eind deze week kon terug bellen om te vragen of er verandering was in de situatie. Hierop antwoorde ik moet ik nu met deze situatie nu echt naar klacht. NL en de consumentbond, reageerde dat doet mij weinig u kunt doen wat u wil. Voor de mensen die in dezelfde situatie zitten. mocht u bellen of net in een overstap zitten dit is de situatie.

Vanuit dit forum heb ik een aantal keer gezien dat het e.e.a is opgelost, Ken een moderator dat van mij ook oplossen????. ik wordt nu al voor de vierde keer gevraagd over een week terug te bellen. eerst was het een tekort, nu is er iets verkeerd gegaan. 

Reputatie 7
Badge +15

@Levent1975 

Erg jammer om te lezen dat de levering van de tv zolang moet duren. Het klopt inderdaad dat er in eerste instantie een tekort is geweest, maar zover bij mij bekend zouden de tv's er nu weer moeten zijn. 

Voor de levering en het logistieke gedeelte is Sidekix verantwoordelijk, ik heb dan helaas ook geen inzicht in het leveringsproces. Ik kan je ook alleen verwijzen naar hen.

Sidekix is op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 088 - 6237 006 (lokaal tarief)