Vraag

Wifi manager "Jouw verbinding is nog niet klaar voor de wifi manager"

  • 5 May 2022
  • 38 reacties
  • 1166 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar week glas klant bij KPN. Nu wou ik via de wifimanager kijken of dit nog beter kon en eventueel de superwifi2 bestellen.

 

Nu krijg ik de volgende error:
Jouw internetverbinding is nog niet klaar voor de wifi manager. Probeer het later opnieuw.

 

Staat er nog een instelling fout op mijn account, of is er wat anders aan de hand?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem! Heb net contact gehad en bij klantenservice wisten ze niet wat dit was. Vind ik persoonlijk best vreemd maar ok. Er werd geadviseerd even 2 minuten de stroom van het glasvezelpunt af te halen. De modem hoefde niet uit.(?) Misschien dat eens proberen. Ik ga het vanmiddag even proberen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DirkJanK, welkom op het forum, en bij KPN 🙂 Een dergelijke melding kan een aantal oorzaken hebben. Eentje is dat je verbinding nog niet volledig is opgeleverd. Maar, dat lijkt allemaal in orde als ik het zo zie. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Een andere oorzaak kan zijn dat je de Wifi Manager niet via je thuisverbinding doet. Zorg ervoor dat, als je dit op een draadloos apparaat doet, deze verbonden is met je eigen wifi. Als dit ook het geval is, kun je dan wat meer vertellen over op welk apparaat je de Wifi Manager doet, welke browser, en of het via een ander apparaat ook niet wil. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Niels0210, jij ook welkom! Ben jij ook sinds kort klant? Het glaspunt even stroomloos maken is iets dat je inderdaad kunt proberen. Mocht er toch onverhoopt iets nog niet helemaal rond zijn met je verbinding zou dit een afronding kunnen triggeren. Als je wilt kan ik ook even meekijken hier. Vul in dat geval je forumprofiel even in. 

Neem verder ook even door wat ik net richting DirkJan typte over de Wifi Manager doen op je eigen verbinding. En als dit het geval is, wat ik graag verder zou willen weten :)

Formulier is ingevuld. Ik gebruik de WiFi manager op een iPhone via de MijnKPN app. 
 

ik zie wel dat er nog steeds 2 klantnrs in mijn kpn staan. Van de oude koperverbinding en nu de nieuwe glasvezel verbinding. Kan het daar iets mee te maken hebben? Heb nu ongeveer een maand kpn glas. Verder heeft de WiFi manager het gedeeltelijk gedaan in het begin. Maar verder als modem checken kwam ik niet want toen bleef deze in een loop lopen. 

Reputatie 1

zowel als op m'n telefoon met mobiele data uit als aan(android) en via mn pc(bekabelt aan de EB12) krijg ik het zelfde resultaat

Bij mij na het eraf halen van de stroom ook geen resultaat. Hij blijft dezelfde melding geven! 

 

Reputatie 7
Badge +30

ik zie wel dat er nog steeds 2 klantnrs in mijn kpn staan. Van de oude koperverbinding en nu de nieuwe glasvezel verbinding. Kan het daar iets mee te maken hebben? Heb nu ongeveer een maand kpn glas. Verder heeft de WiFi manager het gedeeltelijk gedaan in het begin. Maar verder als modem checken kwam ik niet want toen bleef deze in een loop lopen. 

Ah, dan is dat inderdaad waar hij van in de war raakt. Wil je eens de beide klantnummers ontkoppelen, en dan alleen het glasklantnummer (eindigend op 85) opnieuw koppelen? Daarna zou de Wifi Manager het moeten doen, @Niels0210

 

zowel als op m'n telefoon met mobiele data uit als aan(android) en via mn pc(bekabelt aan de EB12) krijg ik het zelfde resultaat

Als jij in je MijnKPN kijkt, @DirkJanK, zie je daar dan ook meerdere vaste klantnummers?

Nou dit is helaas dus niet het probleem want de WiFi manager doet het nog steeds niet. Poort reset van kpn werkte ook niet. Werd mij verteld dat ik toch maar super WiFi aan moet schaffen. Ja allemaal heel leuk maar wordt nu op kosten gejaagd omdat jullie software niet werkt en daar heb ik weinig zin in. Jullie promoten met de beste WiFi overal, zoals je gewend bent. Nu snap ik het.. ja als je betaald heb je overal goed werkende WiFi. Ik vind dat behoorlijk klantonvriendelijk eerlijk gezegd.

Reputatie 1

ik zie wel dat er nog steeds 2 klantnrs in mijn kpn staan. Van de oude koperverbinding en nu de nieuwe glasvezel verbinding. Kan het daar iets mee te maken hebben? Heb nu ongeveer een maand kpn glas. Verder heeft de WiFi manager het gedeeltelijk gedaan in het begin. Maar verder als modem checken kwam ik niet want toen bleef deze in een loop lopen. 

Ah, dan is dat inderdaad waar hij van in de war raakt. Wil je eens de beide klantnummers ontkoppelen, en dan alleen het glasklantnummer (eindigend op 85) opnieuw koppelen? Daarna zou de Wifi Manager het moeten doen, @Niels0210

 

zowel als op m'n telefoon met mobiele data uit als aan(android) en via mn pc(bekabelt aan de EB12) krijg ik het zelfde resultaat

Als jij in je MijnKPN kijkt, @DirkJanK, zie je daar dan ook meerdere vaste klantnummers?

 

ik zie 1 maal mobiel, 1 maal thuis.

Reputatie 7
Badge +30

Nou dit is helaas dus niet het probleem want de WiFi manager doet het nog steeds niet. Poort reset van kpn werkte ook niet. Werd mij verteld dat ik toch maar super WiFi aan moet schaffen. Ja allemaal heel leuk maar wordt nu op kosten gejaagd omdat jullie software niet werkt en daar heb ik weinig zin in. Jullie promoten met de beste WiFi overal, zoals je gewend bent. Nu snap ik het.. ja als je betaald heb je overal goed werkende WiFi. Ik vind dat behoorlijk klantonvriendelijk eerlijk gezegd.

Dit is natuurlijk niet nodig, @Niels0210. Jammer dat het ontkoppelen niet hielp, ik had echt verwacht dat dit voldoende zou zijn. Ik ga dit even voorleggen aan een andere afdeling. 

 

Dank voor het checken, @DirkJanK. Als ik hier bij jou kijk, dan zie ik twee klantnummers gekoppeld aan jouw naam- en adresgegevens. Waarvan de ene niet daadwerkelijk een inhoud lijkt te hebben. Dat is heel gek, en ook waarschijnlijk de onderliggende oorzaak. Ik ga dit ook voorleggen aan de andere afdeling.

 

Ik kom er voor jullie beiden z.s.m. op terug.

Reputatie 1

We zijn weer een poos verder, en nog steeds werkt de wifi manager niet….

Same here! Heb van ellende toch maar die WiFi punten aangeschaft. Gratis weggeven voor een betere WiFi doen ze niet dus… maandag ophalen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb, helaas, nog geen reactie mogen ontvangen op mijn mail naar de andere afdeling. Ik ga er opnieuw achteraan.

Reputatie 1

Is er ook een andere manier waarop we geholpen kunnen worden? Ik zie het via het forum niet meer gebeuren dat ik het voorelkaar krijg….

Reputatie 7
Badge +30

@Niels0210, wat we zagen is dat het tweede klantnummer bij jou toch nog gekoppeld stond. Dit is nu door de back office alsnog verwijderd. Zou je willen proberen of de Wifi Manager het nu wel doet?

@DirkJanK, voor jou zijn we er nog niet. Zoals ik al zei: er is een tweede klantnummer in onze systemen op jouw adres. Maar dit is een leeg klantnummer. En ik zie deze ook niet gekoppeld staan aan je KPN ID. Dus dat zou bij jou in de basis in orde moeten zijn. Daarom moeten we voor jouw situatie nog even verder kijken wat er nu precies aan de hand is. We komen er zo snel mogelijk verder op terug.

Reputatie 7
Badge +30

Aanvulling voor jou, @DirkJanK. Het team heeft bij jou verder gekeken en we zien geen dingen (meer) die de Wifi Manager in de weg zouden moeten staan. Wil je het nog eens proberen? Zorg dat je zeker bent dat je op je eigen verbinding zit, en dat je inlogt met het KPN ID waar je vaste abonnement aan gekoppeld is. Als het nog steeds niet werkt, geef het aan. Dan kan ik dit weer bij het team neerleggen.

Reputatie 1

Ik krijg nog excact de zelfde foutmelding.

De WiFi manager werkt inmiddels. Het wifi signaal is vooral verbeterd door de super wifi punten. Helaas moest ik deze voor 80 euro aanschaffen. Blijf bij mijn standpunt hierover. KPN belooft goede wifi. Is het niet goed, moet je betalen om het beter te maken. Ik vind dat een groot bedrijf zoals kpn de klant in deze tegemoet moet komen en deze superwifi punten kosteloos aanbieden. Dat zou service zijn.

P.S. bedankt overigens voor het fixen van de WiFi manager. Dat is goed werk!

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat de Wifi Manager nu werkt, @Niels0210! In dit geval was het probleem dat tweede klantnummer. En omdat wij nodig waren om dit klantnummer volledig te ontkoppelen zodat de Wifi Manager kon werken, vergoed ik het prijsverschil van de SuperWifi. Daarvoor heb ik alleen nog even wat extra info van je nodig. Je krijgt een privébericht van me.

 

Ik krijg nog excact de zelfde foutmelding.

Dat is gek. We gaan er opnieuw mee aan de slag, @DirkJanK, ik kom er z.s.m op terug.

Reputatie 1

Is er ook een andere manier waarop we geholpen kunnen worden? Ik zie het via het forum niet meer gebeuren dat ik het voorelkaar krijg….

 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben iets gespot, @DirkJanK. Het klantnummer dat gekoppeld is aan jouw KPN ID is ****074.

Alleen, dit is niet het klantnummer van je actieve abonnement. Dit 074 klantnummer is van het abonnement dat je in maart aanvroeg, en dat in april geannuleerd is. Omdat dit dus geen actief abonnement is, kan de Wifi Manager hier ook niets mee. Vandaar de foutmelding. 

Je actieve abonnement heeft een klantnummer dat eindigt op *****231. Ik heb het volledige klantnummer in je forumprofiel gezet. Ontkoppel in je MijnKPN het vaste abonnement dat er nu staat. Koppel dan opnieuw een vast abonnement. Als je verbonden ben met je eigen wifi of bekabeld internet, dan zou dit automatisch goed moeten gaan. Controleer dit door vervolgens naar het factuuroverzicht te gaan. Als daar facturen staan, dan is het juiste abonnement gekoppeld. De Wifi Manager zou het nu ook weer moeten doen.

 

Reputatie 1

Hoe ontkoppel ik klantnummer 074? Heb alle knopjes gehad, maar zie geen optie om het te ontkoppelen van mijnkpn. Ook als ik het nieuwe klantnummer wil toevoegen herkent die mij niet.

Reputatie 7
Badge +30

Ontkoppelen kan via de MijnKPN, zowel web als app. In de app ga je naar Profiel > Abonnementen. Daar zie je dan het Thuisabonnement. Klik dit aan. Je zou dan vervolgens onderaan de optie moeten zien om het abonnement te verbergen. Dat is ontkoppelen.

Via de web MijnKPN ga je naar Producten > Product ontkoppelen en selecteer daar dan ook het Thuisabonnement. Als dit niet lukt, geef het aan. Dan laat ik het hier ontkoppelen. Alleen zal dat dan wel na het weekend zijn.

 

Voor het toevoegen van het andere klantnummer, deed je dit via de automatische manier? Als in: kiezen voor product toevoegen, kiezen voor thuisabonnement en aangeven dat je ook thuis bent? Zo ja, wil je het dan eens proberen door te kiezen voor de optie dat je niet thuis bent. Je wordt dan gevraagd het klantnummer en laatste cijfers van je IBAN in te vullen. Dat zou dan in ieder geval moeten werken.

Reputatie 1

 

Als ik op wijzigen klik kom ik op een witte pagina uit, dus ik wacht wel tot na het weekend totdat het vanuit KPN ontkoppelt is...