Beantwoord

Xbox Gamepass Ultimate activeren lukt niet met alleen mobiel abo zonder internet

  • 13 November 2022
  • 13 reacties
  • 198 keer bekeken

Badge

Ik heb een XBOX gamepass besteld binnen mijn mobiele abo en dit lukte prima. Toen ik deze echter wilde activeren, kwam ik op een pagina met de volgende tekst:

U kunt dit account alleen beheren vanaf een KPN Internetverbinding.
Is uw mobiele telefoon niet verbonden met KPN-wifi? Zet dan tijdelijk wifi uit op uw telefoon en verbind met KPN mobiel om uw account hier te beheren.
Gebruikt u een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk uw VPN uit voor het beheren van uw account.

Ik heb geen KPN-wifi en ook geen KPN Mobiel internet. Ik heb bij KPN alleen een 'bellen'-abo.

Hoe kan ik de gamepass nu wel activeren?

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 27 November 2022, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @stuiterbal, bedankt voor je bericht!

Het activeren van de Xbox GamePass Ultimate kan inderdaad uitsluitend vanaf een KPN (mobiel) internetverbinding. Aan de hand van je gegevens in je profiel, heb ik kunnen nagaan dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Zij hebben een tijdelijk mobiel internetbundel toegevoegd aan je abonnement.

Is het hiermee gelukt om de Xbox GamePass Ultimate te activeren?

Badge

Helaas werkt het nog steeds niet. We zijn inmiddels een week met vele - lange - telefoongesprekken verder en de GamePass kan nog steeds niet worden geactiveerd. Nu maar hopen dat het morgen gaat lukken en dat we worden gecompenseerd voor de periode dat we er geen gebruik van hebben kunnen maken. 

Reputatie 7
Badge +16

Jammer dat het nog niet gelukt is. Werkt de mobiele databundel nu wel? En welke melding krijg je nu bij het activeren?

Badge

mobiele databundel werkt, maar ik krijg op de Xbox Game Pass Accountpagina de volgende melding:

Xbox Game Pass bij KPN Mobiel (telefoonnummer 06..20)
U hebt geen Xbox Game Pass bij dit abonnement besteld.

Deze staat echter wel geactiveerd in mijn abonnement…...

Reputatie 7
Badge +16

Fijn dat de bundel werkt! Je bent dus verbonden met mobiel internet op het moment van activeren. En die melding krijg je, als je via deze link klikt op “Activeer Xbox Game Pass Ultimate”?

Met welk KPN ID log je dan in: is dat met hetzelfde e-mailadres als waar je forumaccount op geregistreerd is?
Zo niet, wil je dan het KPN ID e-mailadres noteren in jouw forum profiel? En voor de volledigheid ook het 06 nummer waar het om gaat.

Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld. 

Ik ben verbonden met mobiel internet bij het activeren met hetzelfde KPN ID als die ik voor het forum gebruik. Hier staat mijn mobiele abo nl onder geregistreerd.

Reputatie 7
Badge +16

Top, dank je voor jouw gegevens. Ik zie dat er al een melding geregistreerd is voor een achterliggende afdeling en dat zij het probleem mbt het activeren in behandeling hebben. Ik heb om een update gevraagd: laten we een terugkoppeling vanuit hen afwachten.

Wat mij betreft is een teruggave van de kosten voor de dagen dat je het niet kon activeren, vanzelfsprekend. We kunnen dat regelen zodra de Xbox Game Pass Ultimate daadwerkelijk geactiveerd is.

Reputatie 7
Badge +16

Ik was benieuwd hoe dit afgelopen was, maar ik begrijp dat het activeren nog steeds niet gelukt is en op jouw verzoek deze extra optie nu stopgezet is.

Jammer dat het activeren uiteindelijk niet gelukt is. Excuses voor het ongemak!

Badge

Ja, heel jammer dat het niet is gelukt. Nu maar afwachten of ik mijn geld terug ga krijgen…. Ik kan daar nu helaas nog niets van zien.

Reputatie 7
Badge +17

Ik neem het even over van Shyrin, die is een paar dagen vrij. 🙂 Ik zie de correctie in mijn systeem staan, die is ingevoerd door mijn collega op de 21, dus je krijgt de kosten weer terug! 

Badge

Vandaag heb ik de factuur ontvangen en helaas staat er maar compensatie voor 1 week gebruik op, terwijl ik voor een hele maand heb betaald. Het abonnement zou per direct worden stopgezet en ik zou de rest van de maand niet hoeven te betalen. Wel jammer dat er dan toch ruim 12 euro in rekening wordt gebracht voor iets wat je niet kunt gebruiken.

Ik ga er van uit dat dit wordt gecorrigeerd en ik krijg hier graag een bevestiging van.

Reputatie 7
Badge +16

...
Ik ga er van uit dat dit wordt gecorrigeerd en ik krijg hier graag een bevestiging van.

Bij deze! Het resterende bedrag is bij deze gecrediteerd en wordt verrekend met een volgende factuur, @stuiterbal

Badge

Vandaag de nieuwe factuur en het bedrag is gecrediteerd! Het heeft even geduurd, maar het is opgelost.

Shyrin en collega's bedankt!