Beantwoord

2FA MijnKPN moet toch sneller gemaakt kunnen worden

  • 2 June 2022
  • 30 reacties
  • 355 keer bekeken

Ik heb terugkoppeling van mijn collega mogen ontvangen. Mijn collega geeft aan dat KPN tweestapsverificatie zeker mogelijk gaat maken in de toekomst. We kunnen op dit moment echter nog geen datum geven waarop dit beschikbaar komt.

 

Ruim een jaar later, dames.. ..dat kán toch sneller? Zie achterstraat.com/authenticator als voorbeeld, een ieder die zich programmeur noemt dient dit binnen enkele minuten te kunnen installeren, zijn geen ingewikkelde SDK's  van Google voor nodig!

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 June 2022, 12:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt bij KPN aangeven dat de facturen weer "ouderwets" via de mail als bijlage verstuurd moeten worden. Mogelijk is dat een oplossing?

Ik vraag me af of het wenselijk is dat een extern persoon 2FA instelt op MijnKPN. Hoe gaat dat eigenlijk? Hoe kan de eigenaar van de simkaart zelf dan inloggen op MijnKPN? Bij SMS kan dat in ieder geval niet lijkt me? Hoe werkt dat met een authenticator app? Is het daarbij wel mogelijk dat meerdere gebruikers toegang hebben?

Ik gebruik zakelijk tegenwoordig Eherkenning om in te loggen bij diverse diensten van de overheid. Dat werkt ook "gewoon" via SMS. Een authenticator app is daarbij ook niet mogelijk volgens mij. En de belangen zijn daar wel ff wat groter dan die bij KPN. Bij sommige dingen die ik via Eherkenning regel praten we over bedragen van 5 of 6 cijfers.

Toen KPN nog wel facturen verstuurde, waar stuurde KPN deze dan naartoe en hoe kwamen ze dan uiteindelijk bij jou?

 

 

Tot maart 2021 zaten de facturen als PDF in de e-mail notificaties dat er een nieuwe factuur klaar stond, uploaden voor de boekhouding vanuit de e-mail en klaar! Sinds april 2021 dien je elke maand in te loggen met Fucking Tweestaps Authenticatie via SMS om de betreffende factuur te downloaden én daarna pas weer te kunnen uploaden, zeker geen verbetering..

 

Ook bij het gebruik van een authenticator app zal er per locatie een KPN ID moeten zijn immers dat is waarmee er ingelogd wordt op een KPN service.

Het te gebruiken telefoonnummer is inderdaad een issue als de KPN ID niet van jou is maar dat is eerder een uitzondering dan een regel bij de abonnees van KPN.

Laat onverlet dat KPN (net als T-Mobile) gewoon authenticator apps moet gaan ondersteunen als 2FA methode.

Klopt, maar dan kan je die 2FA opslaan onder vermelding van het betreffende mobiele telefoonnummer en heb je maar 1 app (Android/iOS/macOS/Linux) nodig en niet de betreffende simkaarten.

Het contacttelefoonnummer hoeft niet altijd op locatie te zijn voor de verificatie SMS, het apparaat waar 2FA op staat kan je bijvoorbeeld via RDP raadplegen?

Je kunt bij KPN aangeven dat de facturen weer "ouderwets" via de mail als bijlage verstuurd moeten worden. Mogelijk is dat een oplossing?

Ik vraag me af of het wenselijk is dat een extern persoon 2FA instelt op MijnKPN. Hoe gaat dat eigenlijk? Hoe kan de eigenaar van de simkaart zelf dan inloggen op MijnKPN? Bij SMS kan dat in ieder geval niet lijkt me? Hoe werkt dat met een authenticator app? Is het daarbij wel mogelijk dat meerdere gebruikers toegang hebben?

Ik gebruik zakelijk tegenwoordig Eherkenning om in te loggen bij diverse diensten van de overheid. Dat werkt ook "gewoon" via SMS. Een authenticator app is daarbij ook niet mogelijk volgens mij. En de belangen zijn daar wel ff wat groter dan die bij KPN. Bij sommige dingen die ik via Eherkenning regel praten we over bedragen van 5 of 6 cijfers.

Facturen worden niet meer als bijlage per e-mail verzonden, diegene die dat besluit genomen heeft zal er voor gestudeerd hebben evenals diegene die besloten heeft 2FA via SMS te laten verlopen, ook al is voor de invoering hiervan al geschreeuwd om het uit te serveren, KPN loopt jaren achter..

 

Het gaat er niet om of het een extern of intern persoon is, er zijn verschillende zaken die men via zelfservice zou moeten kunnen regelen (administratief of technisch), op zich ge-wel-dig met de oplopende wachtijden máár als selfservice onbereikbaar wordt door 2FA via SMS..

 

De verificatie voor sms bij eHerkenning wordt ook versneld uitgeserveerd, net als bij DigiD per 1 januari a.s.

Reputatie 7

Sinds april 2021 dien je elke maand in te loggen met Fucking Tweestaps Authenticatie via SMS om de betreffende factuur te downloaden én daarna pas weer te kunnen uploaden, zeker geen verbetering..

Waarom gebruik je toch zulke zware woorden. Dat je ontevreden bent is wel duidelijk maar, naar mijn mening, zijn er wel ergere dingen om je druk om te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik kan niet wachten op het moment dat 2FA via authenticator apps ondersteund gaat worden maar om daar nu zo "boos" om te worden???

Overigens kan je met één telefoontje ervoor zorgen dat je die factuur weer gemaild krijgt.

Reputatie 7
Badge +24

Overigens kan je met één telefoontje ervoor zorgen dat je die factuur weer gemaild krijgt.

Inderdaad. Ik ontvang ook gewoon alle facturen per mail.