Beantwoord

Aanleg glasvezel Krimpenerwaard

  • 10 September 2019
  • 2 reacties
  • 568 keer bekeken

In de Krimpenerwaard, in mijn geval Ouderkerk aan den IJssel, krijgen we huis aan huis "push" post van Rekam over de aanleg van "glasdraad" (glasvezel dus). Min of meer van "je moet je aanmelden om mee te doen voor 9 december" want anders gaat het je 1000 euro extra kosten om later alsnog mee te doen. Mee doen kost sowieso 15,= euro per maand voor 15 jaar vastgelegd. Totaal dus 3.375 Euro en als je niet gelijk meedoet dus nog eens 1000 euro extra. Je kunt het nu ook gelijk afkopen voor 1815,= Euro. Er wordt aangegeven dat meerdere service providers hun diensten gaan aanbieden over dit netwerk. Daarbij wordt ook KPN genoemd, maar we moeten dan via een dochter van KPN, met de naam Solcon de diensten gaan afnemen met behoud van KPN Email adres en het vaste KPN telefoonnummer.
Solcon kan echter ook het aangevraagde abonnement annuleren (zonder kosten) als er niet genoeg aanvragers zijn voor de diensten van Solcon…...

Wat betekent dit voor KPN, want die heeft ook een aansluiting in onze woning. Blijft die bestaan of wordt dat ook glasvezel? KPN geeft immers ook aan dat ze zwaar gaan investeren in glasvezel.

Waarom moet ik naar Solcon als ik KPN wil houden (met het risico dat Solcon het abonnement beëindigt als er niet genoeg aanvraag is) en is KPN niet gewoon zelf service provider op dit nieuw aan te leggen glasvezel netwerk van Rekam?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 September 2019, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
KPN zal niet beschikbaar zijn op dat netwerk. Je huidige telefoonaansluiting zal gewoon blijven werken. En je blijft gewoon internet van KPN houden als je niets doet.

3375 euro. Ik vindt dat nogal wat. Hier in de Alblasserwaard zijn ze ook bezig. Hier is het volledig gratis. Iedereen die hier bij de eerste inschrijvingsronde meegedaan heeft, kost het niets. Maar ook hier alleen solcon beschikbaar. Uiteraard wel gewoon abonnementsgeld betalen, maar geen 15 euro extra per maand.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Wim vdB, welkom! Jouw koperaansluiting blijft gewoon bestaan, of er via ons glasvezel komt of niet. Het is dus aan jou of je kiest voor glasvezel of niet. Er zitten zeker voordelen aan, het is stabieler en sneller dan koper, maar het kost in dit geval wel wat. Meld je in ieder geval ook aan voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL. Zodra er nieuws is voor wat betreft KPN, lees je dat daar.