In de Krimpenerwaard, in mijn geval Ouderkerk aan den IJssel, krijgen we huis aan huis "push" post van Rekam over de aanleg van "glasdraad" (glasvezel dus). Min of meer van "je moet je aanmelden om mee te doen voor 9 december" want anders gaat het je 1000 euro extra kosten om later alsnog mee te doen. Mee doen kost sowieso 15,= euro per maand voor 15 jaar vastgelegd. Totaal dus 3.375 Euro en als je niet gelijk meedoet dus nog eens 1000 euro extra. Je kunt het nu ook gelijk afkopen voor 1815,= Euro. Er wordt aangegeven dat meerdere service providers hun diensten gaan aanbieden over dit netwerk. Daarbij wordt ook KPN genoemd, maar we moeten dan via een dochter van KPN, met de naam Solcon de diensten gaan afnemen met behoud van KPN Email adres en het vaste KPN telefoonnummer.
Solcon kan echter ook het aangevraagde abonnement annuleren (zonder kosten) als er niet genoeg aanvragers zijn voor de diensten van Solcon…...
Wat betekent dit voor KPN, want die heeft ook een aansluiting in onze woning. Blijft die bestaan of wordt dat ook glasvezel? KPN geeft immers ook aan dat ze zwaar gaan investeren in glasvezel.
Waarom moet ik naar Solcon als ik KPN wil houden (met het risico dat Solcon het abonnement beëindigt als er niet genoeg aanvraag is) en is KPN niet gewoon zelf service provider op dit nieuw aan te leggen glasvezel netwerk van Rekam?
icon
Beste antwoord door Marcia van KPN 14 September 2019, 11:58
Bekijk origineel