Beantwoord

Abonnement opzeggen en weer opnieuw afsluiten

  • 26 April 2019
  • 24 reacties
  • 14054 keer bekeken

Ik ben reeds een aantal jaar bij KPN en heb alles in 1
nu begeeft de afstandbediening het en ik heb al een tijdje wat problemen met de wifi snelheid.
de afstandbediening moet ik kopen!! En voor de wifi moet een monteur komen a 50euro
daarnaast heb ik het gevoel dat ik als vaste klant de kosten moet dragen van de aanbiedingen die nieuwe klanten krijgen.
misschien is het dus beter om mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe af te sluiten
dan kan ik gratis gebruik maken van een monteur en 3 maanden behoorlijke korting
is dat mogelijkheid jk, afsluiten en direct weer aansluiten.
Gr, John
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 April 2019, 22:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hallo @Feeljleef ,
Dat lukt alleen als je minimaal 6 maanden geen klant van KPN bent geweest.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Feeljleef
Als je wil opzeggen om gebruik te kunnen maken van zgn. nieuwe klanten korting,
dan geldt voor "Internet en TV" de volgende actievoorwaarde:
Het actieaanbod geldt voor nieuwe Internet klanten, die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen.

Wat betreft je afstandsbediening: Kijk eens in het centrale topic Afstandsbediening instellen/kapot
met aanwijzingen wat je kan doen/proberen.

Aan het eind staat daar:
Werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het daar in een reactie weten!

Meestal wordt er dan al snel (gratis!!) een nieuwe afstandsbediening naar je toe gestuurd.

Succes!
Reputatie 7
Gewoon je huidige Alles-in-1 abonnement om laten zetten naar een nieuw Internet en TV abonnement en je krijgt drie maanden €22,50 korting.
Dit moet je niet zelf doen via mijnKPN maar door iemand van KPN laten doen.
Sorry, maar vind het toch niet kloppen, als vaste klant (enkele jaren) word je bijna geforceerd om over te stappen naar een andere provider om weer eens wat korting te krijgen. Per 1 juni worden de abonnementen weer duurder en betaal je als vaste klant dus om nieuwe klanten een korting te kunnen geven. Jammer, misschien moet KPN juist zijn vaste klanten eens wat korting geven
Badge +19
Ik hoop toch echt dat het nooit gaat gebeuren dat alle vaste klanten korting gaan krijgen. Wie gaat dat betalen?? Wat denk je dat er dan met de prijzen gaat gebeuren???
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Feeljleef, Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je deze vraagt stelt, maar de korting kan ik je niet nog eens aanbieden. Deze actie is inderdaad bedoeld voor nieuwe klanten. Je zult zelf, toen je klant bij ons werd, ook een mooi introductie-aanbieding hebben gekregen. Een nieuwe afstandsbediening hoef je niet te betalen, ik kan je kosteloos één opsturen. Als je al een nieuwe hebt gekocht, dan crediteer ik de kosten voor je. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Heb je onze WiFi tuner tool al eens doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
@Feeljleef, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

 ik sluit toch een nieuw jaarabonnement af waarom doen jullie dan niet als ik opnieuw voor een heel jaar wil afsluiten me een korting aanbieden? En daarnaast had ik eerst een kpn compleet en nu wil ik hussel met alleen internet dus is in feite een heel ander abonnement dan. 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom wel? Ieder jaar opnieuw korting is toch heel onlogisch? Een constant lage prijs is toch veel beter dan een prijs die een stuk hoger ligt en waarbij je er weer ieder jaar tijd en energie in moet stoppen om te verlengen?

Omdat dat bij een mobiele abonnement ook zo werkt dan krijg ik ook korting op het toestel als ik een abonnement verleng. In plaats als ik het toestel los koop en sim only dan kost dat toestel  meer. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat het bij de ene dienst wel gebeurt wil nog niet zeggen dat het dus bij de andere dient ook maar moet.

 

Dat is jouw mening 

Reputatie 7
Badge +20

@Skolez, zo als Nick83 al uitlegt, werkt het moet abonnement voor Thuis heel anders dan voor mobiele abonnementen. Dat kunnen we niet vergelijken. 

@Bart_Z dat is jouw mening

Reputatie 7

@Skolez, ik hoop dat jij snapt dat een korting voor de individu altijd betaald wordt door het collectief. Dat betekent dus ook dat de kosten van een abonnement veel hoger zullen worden als iedereen elk jaar maar wee korting zou krijgen. Je draait dan immers, net als iedereen, zo ongeveer op voor jouw eigen korting.

Het is dus een onzalig idee dat er ieder jaar maar weer korting gegeven zou moeten worden, ik zie liever helemaal geen korting meer maar een algehele daling van de abonnementsprijs.

 

Overigens is er bij mobiele abonnementen met een looptijd van 12 maanden of langer een wettelijke verplichting om de maandkosten lager te laten zijn dan voor een los maandabonnement.

Dat zie je daarom dan ook terug in de prijsstelling van mobiele abonnementen.

 

En nu switch ik ieder jaar van provider en krijg ik steeds een nieuwe modum wat schiet kpn daar mee op dan? 

Reputatie 7

En nu switch ik ieder jaar van provider en krijg ik steeds een nieuwe modum wat schiet kpn daar mee op dan? 

Niets, maar wij hebben er dan gelukkig ook geen nadeel van.

Als jij elke jaar wil switchen, ga gerust je gang. Gelukkig zijn er maar weinig abonnees die dat doen en dus heeft dat weinig invloed op de hoogte van de abonnementsprijs.

Je snapt toch hopelijk wel de stelling uit mijn vorige bericht of niet?

Kpn hoort gewoon jou een gratis monteur aan te bieden als je internet snelheid super slecht is

En als er nooit iemand zal zwichten van providers en er dus geen aanbiedingen worden gegeven aan nieuwe  of vaste klanten zullen de providers het zeer zeker prima vinden en gewoon door gaan met jaarlijks verhogen van de abonnement kosten zogenaamd voor verbetering van de netwerk terwijl er niks verandert aan je snelheid

Je kunt dus inderdaad beter om de zoveel jaar switchen van provider en profiteren van de aanbiedingen ben je altijd beter af

 

En nu switch ik ieder jaar van provider en krijg ik steeds een nieuwe modum wat schiet kpn daar mee op dan? 

Niets, maar wij hebben er dan gelukkig ook geen nadeel van.

Als jij elke jaar wil switchen, ga gerust je gang. Gelukkig zijn er maar weinig abonnees die dat doen en dus heeft dat weinig invloed op de hoogte van de abonnementsprijs.

Je snapt toch hopelijk wel de stelling uit mijn vorige bericht of niet?

Als 1 klant dat doet misschien idd geen nadeel….. maat wat nu als veel vaste klanten van KPN dat zouden doen...een jaar abonnement bij kpn opzeggen. Via sociale media veel mensen te bereiken.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer het zelf eens. De meeste mensen stoppen er vanzelf wel weer mee hoor. Tis toch altijd weer een heel gedoe. En het risico dat je enige dagen of zelfs weken zonder internet en tv zit, of juist met dubbel zit, is behoorlijk aanwezig.

Probeer het zelf eens. De meeste mensen stoppen er vanzelf wel weer mee hoor. Tis toch altijd weer een heel gedoe. En het risico dat je enige dagen of zelfs weken zonder internet en tv zit, of juist met dubbel zit, is behoorlijk aanwezig.


ik denk persoonlijk wel goed is om af en toe van een aanbieder te wisselen, sowieso om niet gehospitaliseerd te raken aan 1 aanbieder. Een paar dagen of een paar weken zonder internet ga ik er niet van dood hoor, valt heus wel iets te verzinnen. De nieuwe aanbieder zullen er voor zorgen voor het opgeven van je abo en je nieuwe abo.  
 Ik sta zelf op een punt dat te doen, ben aan het oriënteren welke aanbieder. Dit omdat ik vind dat KPN heel slordig om gaan met hun oude vaste klanten. En oh oh wat een flut call centre medewerkers heeft KPN ook gekozen, echt om ruzie mee te krijgen. Ik ben dan ook benieuwd of  KPN mijn klacht die ik heb ingediend ga behandelen. 

Hoi @Evestrui . Jammer dat je overweegt bij ons weg te gaan.

Ik begrijp dat je een officiële klacht hebt ingediend? Zo ja, dan bemoei ik mij hier vooralsnog niet mee.

Mocht je je klacht hier neer willen leggen dan ben je uiteraard welkom. Het is alleen niet handig om een dubbele klacht te hebben lopen. 

Het is heel simpel mensen.

Als je problemen hebt bij KPN wordt je niet goed geholpen. Dat is mij ook overkomen.

Toen ik wilde overstappen naar Ziggo was er opeens wel van alles mogelijk. Korting en een monteur zou gratis komen etc. 

Ik ben lekker toch overgestapt uit onvrede.

Als je dat niet doet. Krijg je alles van ze gedaan. Wel wordt je dan gebeld door irritante verkopers met een grote mond. Dat moet je er wel voor over hebben.

KPN de ballen!

Badge +19

Heel veel plezier bij je nieuwe provider. De rest van je verhaal laten we maar voor wat het is.