Beantwoord

Camera toegang Mijn KPN app

• 23 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik krijg de laatste tijd een melding dat Mijn KPN app een update heeft. Als ik de update start vraagt de app om toegang te krijgen tot mijn camera. Ik snap niet waarvoor die toegang nodig is en dus wil ik dat niet. Hierdoor is het niet mogelijk nieuwe updates van de app te krijgen.
Waarvoor is die toegang nodig?
icon

Beste antwoord door Johannes_ 30 augustus 2017, 15:58

Dank voor je geduld @FLvdV! Ik heb navraag voor je gedaan en het zit als volgt:
De app blijft constant in ontwikkeling. Zo zijn er in de meest recente update al voorbereidingen getroffen voor functionaliteit die nog niet werkt.
Het is al (beperkt) mogelijk om via de MijnKPN app te chatten met een medewerker, in de toekomst kijken we naar mogelijkheden om langs die weg bijvoorbeeld een foto van je modem of aansluiting te laten sturen, zodat we een betere analyse van een probleemsituatie kunnen maken en je beter te kunnen ondersteunen. Hiervoor is de machtiging bedoeld.

Overigens hangt het ook nog af van de systeembesturingsversie wanneer je Android gebruikt. Is deze lager dan Android 6.0 wordt de machtiging vooraf gevraagd, ook al wordt er nog geen gebruik gemaakt van deze functie. Voor gebruikers van Android 6.0 of hoger wordt pas de machtingsmelding weergegeven op het moment dat deze ook echt gebruikt gaat worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +2
Hallo @FLvdV ,

Begrijpelijke vraag. Ik heb er niet meteen het antwoord op, daarom zoek ik het graag voor je uit.
Wanneer ik een toelichting voor je heb, laat ik het weten!
Badge +2
Dank voor je geduld @FLvdV! Ik heb navraag voor je gedaan en het zit als volgt:
De app blijft constant in ontwikkeling. Zo zijn er in de meest recente update al voorbereidingen getroffen voor functionaliteit die nog niet werkt.
Het is al (beperkt) mogelijk om via de MijnKPN app te chatten met een medewerker, in de toekomst kijken we naar mogelijkheden om langs die weg bijvoorbeeld een foto van je modem of aansluiting te laten sturen, zodat we een betere analyse van een probleemsituatie kunnen maken en je beter te kunnen ondersteunen. Hiervoor is de machtiging bedoeld.

Overigens hangt het ook nog af van de systeembesturingsversie wanneer je Android gebruikt. Is deze lager dan Android 6.0 wordt de machtiging vooraf gevraagd, ook al wordt er nog geen gebruik gemaakt van deze functie. Voor gebruikers van Android 6.0 of hoger wordt pas de machtingsmelding weergegeven op het moment dat deze ook echt gebruikt gaat worden.

Reageer