Beantwoord

Dataverbruik MijnKPN niet zichtbaar

  • 2 May 2021
  • 12 reacties
  • 386 keer bekeken

Ik kan mijn dataverbruik al tijden niet meer inzien, ik dacht dat dit kwam omdat ik een onbeperkt abonnement heb.

Echter verblijf ik nu in het buitenland en zie net hoeveel ik verbruik, kan dit opgelost worden?

Ik zie dat er meerdere topics met deze problemen zijn.

 

Gr.

Michiel

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 10 June 2021, 08:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Micvdz,

Op dit moment is het inderdaad niet mogelijk om je dataverbruik in te zien, wat bij je 'normale’ onbeperkt bundel natuurlijk niet zo'n probleem is. Aangezien je in het buitenland wél een maximaal aantal Gb's tot je beschikking hebt is het echter niét zo handig. Ik heb wens om het dataverbruik in het buitenland inzichtelijk te hebben, eind vorige week vanuit een ander topic doorgegeven aan de ontwikkelaars van MijnKPN, en hoop dat ik daar op korte termijn een reactie op ontvang. Zodra ik meer weet hoor je weer van me!

Dag Maja, dank voor je reactie. Ik heb nog niks vernomen en heb nog steeds geen inzicht in mijn dataverbruik. 
 

Dit werkt niet prettig en ik zou graag een oplossing willen krijgen zodat ik de komende maanden niet de hele tijd moet afvragen of ik nog voldoende data tot mijn beschikking heb. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog steeds geen concrete reactie op mijn vraag waarom dit niet inzichtelijk is en of we dit wél inzichtelijk kunnen maken in de toekomst (wel een aantal ‘goed idee! opmerkingen), ik ga er even opnieuw achteraan mailen!

Kan er aub een tussenoplossing worden geboden? Ik verblijf de komende maanden in het buitenland en ik heb geen zin om hier actief rekening mee te moeten houden omdat KPN geen inzicht kan geven in mijn dataverbruik.

Reputatie 7
Badge +8

Hou er dan rekening mee dat je als je enkel data in buitenland gebruikt er een bericht gestuurd kan worden naar je ivm enkel gebruik buitenland 

Volgens mij is 4 maanden achtereen de grens 

Hou er dan rekening mee dat je als je enkel data in buitenland gebruikt er een bericht gestuurd kan worden naar je ivm enkel gebruik buitenland 

Volgens mij is 4 maanden achtereen de grens 


Hi Roos, dank voor je tip. Wat is dan de boodschap van dit bericht? Ik heb even zitten zoeken in de algemene voorwaarden van het abonnement, ik kon hier niks over vinden. Waar zou ik dit terug kunnen vinden?

Ik zal vermoedelijk ook niet 4 maanden achtereen in het buitenland verblijven. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Micvdz 

Roos verwijst naar het begrip “duurzame band met Nederland”.

Vanaf 1 juni 2017 kun je bij KPN je abonnement in de hele EU gebruiken, dit heet ‘Roam Like Home’.
Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je woont, werkt of een studie volgt in Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm

Reputatie 7
Badge +8

Het zou kunnen zijn dat KPN kosten van data ed gaat doorberekenen als je langer dan een bepaalde periode meer in buitenland bent dan in NL

Voorheen stond dit na flink zoeken wel op de website maar nu kan ik het ook niet terug vinden.

Tot heden heb ik nergens gelezen dat providers het ook doen maar ze mogen het wel doen.

Wel waarschuw sms’en gelezen op forums dat men het gebruik moest aanpassen ivm kans op Extra kosten.

Reputatie 7
Badge +24

Kan je niet beter je abonnement omzetten naar een 25 GB abonnement? Dan is het probleem opgelost. Als je toch in het buitenland zit, dan heeft dat Onbeperkt abonnement geen meerwaarde boven het 25 GB abonnement. Of zie ik dat verkeerd? 

Je kan trouwens in je telefoon zelf ook bijhouden hoeveel je gebruikt. 

 

Dank Roos79 en Rbxx voor jullie reactie en onderbouwing, goed om hier bewust van te zijn. Zoals hierboven aangegeven zal ik niet aaneengesloten in het buitenland zitten en dus is dit niet voor mij van toepassing. Mocht hier verandering in komen dan zal ik hierover de KPN klantenservice raadplegen. Nogmaals dank voor het attenderen.

Kan je niet beter je abonnement omzetten naar een 25 GB abonnement? Dan is het probleem opgelost. Als je toch in het buitenland zit, dan heeft dat Onbeperkt abonnement geen meerwaarde boven het 25 GB abonnement. Of zie ik dat verkeerd? 

Je kan trouwens in je telefoon zelf ook bijhouden hoeveel je gebruikt. 

 

Hi Nick, ik begrijp je gedachtengang echter zit ik er anders in. KPN moet inzicht in mijn dataverbruik kunnen geven. Scroll het forum eens door, er zijn talloze anderen die hier last van hebben.  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Micvdz, duurde even maar ik heb nu pas een definitief antwoord.

De wens om het verbruik te kunnen inzien in de app is al een poosje bekend bij de ontwikkelaars, echter is dit voorlopig niet te realiseren. Klinkt als iets heel makkelijks maar in de praktijk valt dit dus tegen :wink: Ondanks dat ik (en met mij velen) het helemaal met je eens ben dat wij jou dit inzicht moeten kunnen geven, is het nu dus écht niet mogelijk. 

Toch heb ik ook goed nieuws te melden: afgelopen maandag zijn de Unlimited bundels verruimd, vanaf nu krijg je niet 5Gb maar 8Gb als startbundel elke dag, waardoor je er minder snel doorheen zult zijn. Ook waardeer je niet meer op met 1Gb maar met 2Gb!

In het topic over de nieuwe Unlimited bundel, besteden we ook aandacht aan het instellen van de verbruiksmeter van je toestel, zodat je toch je verbruik via roaming in een bepaalde periode bij kunt houden, zij het met een omweg.