Beantwoord

Twee abonnementen, twee MijnKPN of samen?

  • 13 February 2020
  • 16 reacties
  • 1167 keer bekeken

Ik doe betalingen voor mijn moeder **** 

daartoe mijne mail adres in kpn systeem tbv vast abonnement 

ik had zelf een Telfort account. Mobiel; Hiervoor moet ik nu een kpn ID aanmaken

u raad het al ik heb een “dubbel” account maar idd tbv twee aansluitingen 

hoe moet ik hier mee omgaan?? 
 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 February 2020, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bervin denk aub aan de privacy en haal de pers. gegevens even weg, via de drie puntjes rechtsonder en dan ‘bewerk’. Dit is een openbaar forum, Iedereen kan het zien.

Plaats ze in het forum profiel, daar kan alleen KPN (en jij) het zien.

Ruud

drie puntjes geven geen mogelijkheid “bewerk” 

alleem link naar reactie of rapporteer 

Reputatie 7
Badge +24

Ruud

drie puntjes geven geen mogelijkheid “bewerk” 

alleem link naar reactie of rapporteer 

Klopt. Het is nu te laat. Bewerken is mogenlijk tot een uur na plaatsen. Daarna niet meer. Een moderator zal het aanpassen.

En nu ? 

Reputatie 7
Badge +21

Webcare is ingeseind, een KPN moderator zal het spoedig weghalen.

En dan ? Wanneer krijg ik antwoord op mijn vraag ? Kan ik tbv mijn moeder een “vast - account “ hebben en voor mij een “mobiel - account”, gekoppeld aan mijn eigen / 1 e mail adres met 1 wachtwoord ?? 

Ik snap het nog niet helemaal. Wat ik eruit haal:

Je hebt voor je moeder een KPN ID (en MijnKPN-account). (Haar thuis abonnement kun je alleen koppelen bij haar thuis via haar wifi (of lan-poort modem).

Je hebt voor jezelf nu ook een KPN ID (en MijnKPN-account). Vooralsnog voor je oud-Telfort mobiel; Telfort Thuis volgt later.

Je hebt voor Telfort Thuis ook nog een account bij Telfort. Deze komt later dit jaar dus te vervallen.

De 2 KPN ID's (en accounts), voor jou en je moeder, dien je dus met 2 verschillende e-mailadressen aan te maken.

Begrijp je verwarring

mijn moeder vaste lijn eigen abonnement maar ik regel alles incl betaling dus alles via mij. E mail adres

 

uitetasrd stond dat los van mijn Telfort account dat ik nu moet omzetten naar kpn

hier wil ik natuurlijk ook mijn e mail adres aan koppelen

 

ergo oplossing ?!

1 vast abonnement tbv moeder (toevallig ) om praktische redenen gekoppeld aan mijn e mail

2 mijn mobiel abonnement aan mijn e mail adres

kan dit wel of niet ?

 

Nb

tzt mij vaste abonnement gaan we doorhalen maken we geen gebruik van 

 

 

 

 

1.
Voor een vast abonnement (dus alléén telefoon neem ik aan, zonder internet) kan je niets online doen. Je kunt alleen kiezen of je de factuur per post of per e-mail krijgt. Dat laatste kan je doen indien ie nu per post komt. Factuurinstellingen vast bellen.

2.
Dat kan via MijnKPN. Je KPN ID is daarvoor de inlog. En je KPN ID is je e-mailadres + een zelfgekozen wachtwoord (kies voor het ID een ander wachtwoord dan voor je webmail).

P.S. jouw vaste abonnement is waarschijnlijk vast internet, televisie en telefoon. Vast internet kun je toch niet missen?

  1. Begrijp ik. Zij heeft idd ook internet. Waarschijnlijk het beste om dan maar alles op haar e mail te zetten en van het gelazer af te zijn. Dan moet ik helaas haar account volgen. Dat is vervelend maar dat lost dan wellicht alle e mail wisseling op

2  was duidelijk, maar mist mijn punt. Maar, je hebt gelijk met je NB !! Dat is natuurlijk zo. Door de scheiding aan te brengen als onder sub 1 moet ik dit helaas maar zo opschonen, wat ik vervelend vind maar dat is dan maar zo.een vervelende bijwerking van Telfort = KPN 

Nu dus alleen nog sub 1 regelen ….…

haar account dat nu gekoppeld is aan mijn e mail adres omzetten op haar e mail adres. Ik mag hopen dat mijn account koppels aan mijn e mail adres hiermee ook niet meteen naar haar gaat …???? 

dank voor de snelle reacties en een mooie dag toegewenst 

Aangezien zij ook internet heeft voor haar gegevens handiger een eigen KPN ID maken. Dat kan met één van jouw e-mailadressen overigens. Dat is nml alleen het adres voor het ID. Het adres voor de factuur kan je aanpassen.

Maar via webmail zou je ook op haar e-mail kunnen inloggen… :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Bervin, welkom op het forum!  Een KPN ID is een soort paraplu waaraan je abonnementen kunt koppelen om deze te beheren en in te zien. Je kunt meerdere abonnementen koppelen aan één KPN ID. Deze abonnementen blijven verder gewoon onafhankelijk van elkaar. Het enige wat er dan overeenkomt tussen de gekoppelde abonnementen is dat jij er toegang tot hebt en dat jouw mailadres het contactmailadres is.

 

Als het de bedoeling is dat je moeder zelf haar abonnement kan beheren (los van het betalen), dan is het beter om voor haar een eigen KPN ID aan te maken met haar mailadres. Daar kun je dan haar abonnement aan koppelen. Dit verandert niets met betrekking tot de betaling, maar wel gaan de facturen dan daarna weer naar haar mailadres. 

 

@PeterG: je kunt een vast abonnement ook koppelen vanaf een ander adres, je hebt dan het adres, klantnummer + laatste 3 cijfers rekeningnummer nodig.  

Dank ik ga maar voor de weg van de minste weerstand die ik nog net begrijp 

:

twee e mail adresse, twee wachtwoorden etc 

 

nogmaals dank en mooie dag

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb mijn bericht nog even iets aangevuld, Bervin

 

Als het de bedoeling is dat je moeder zelf haar abonnement kan beheren (los van het betalen), dan is het beter om voor haar een eigen KPN ID aan te maken met haar mailadres. Daar kun je dan haar abonnement aan koppelen. Dit verandert niets met betrekking tot de betaling, maar wel gaan de facturen dan daarna weer naar haar mailadres. 

Hoezeer ik jullie goede intenties waardeer…..ook omdat ik bij dit forum steeds opnieuw moet inloggen met alle fijngevoeligheid erbij …. I rest my case ! 
 

want, de laatste reacties geven alleen meer aanleiding om gewoon terug te gaan naar mijn initiële vraag; dat ga ik niet meer doen; kost mij te veel negatieve energie;

conclusies 

  • jullie doen je best
  • daar moet ik blij mee zijn
  • ik ben niet blij
  • maar dat zal aan mijn onkunde liggen. 
    ik ga proberen mijn moeder id aan te passen 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je initiële vraag was hoe je moet omgaan met twee abonnementen en het beheer daarvan. Daar zijn twee opties voor, die heb ik allebei uitgelegd. Welke je dan kiest is aan jou zelf. Als er nog wat onduidelijk is over het verschil tussen beide opties, geef dat vooral aan. Dan probeer ik het verder te verduidelijken :slight_smile: