Beantwoord

Dubbele nummers in MijnKPN, smsjes kwijt, verwijderde mails blijven in webmail/outlook staan en nog een paar gebruikersvragen.

  • 15 June 2022
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Vorige week had ik al gepost met een hoop digitale ellende. Die is ondertussen gedeeltelijk onder controle, maar er blijft nog een hoop rariteit over. Ik weet niet goed waar ik die moet categoriseren, dus dan maar een lijstje hier en dan zien we wel wat de experts hier ervan kunnen maken:

  • In MijnKPN heb ik tweemaal hetzelfde nummer staan: 1x abonnement en 1x mijn oude prepaid. Ik zou de prepaid er graag uit verwijderen, maar de knop daarvan kan ik echt niet vinden. heb net de KPN Klantenservice gebeld en die kunnen het ook niet. Daarom sturen ze me door naar het forum.
  • In het resetten van m'n digitale wereld, ben ik al m'n SMS-jes kwijt geraakt. Het lijkt erop dat alles permanent weg is; en dat alles wat ik vorige week heb ontvangen maar niet bij kon, voor altijd in het onbekende zal blijven. So be it… Maar tussen die SMS-jes stonden ook een sloot kortings-codes van het Rijksmuseum en Concertgebouw die ik van KPN had gekregen door het doneren van MBs via de MijnKPN app. Die codes zou ik graag toch nog eens kunnen gebruiken.
  • Wanneer ik emails verwijder in webmail.kpnmail.nl en/of in Outlook 2007, komt er een streep door te staan, maar blijven ze verder gewoon staan. De KPN Klantenservice heeft ditzelfde bij hen getest, en daar gebeurt dat niet. Ik snap niet wat hier gaande is. Wanneer worden de berichten wél echt verwijderd; en wat/waar is het dat ze zo blijven “hangen”?

 

Verder nog een andere bizarre kwestie die (waarschijnlijk) buiten KPN valt:

Afgelopen zaterdag heb ik een hard-reset moeten laten doen op m'n (LG X Power) telefoon.

Daarna heb ik WhatsApp daar opnieuw aan gekoppeld.

Op het moment dat ik dat deed, verdwenen een heleboel van de berichten van de afgelopen week/weken.
In plaats daarvan staat er de melding "Wachten op dit bericht. Dit kan even duren. Meer informatie.”

Dit is al sinds zaterdag het geval; en lost zichzelf blijkbaar niet (meer?) 'vanzelf’ op.

Heb net bevestigd dat andere mensen die berichten nog wel hebben staan.

Maar bij mij komen ze gewoon niet door.

 

Laatste vraag nog: heeft iemand hier inzichten op anti-virus programma's/services/etc.?

Ooit had ik McAfee, maar dat werd zo zwaar dat m'n computer niet meer wilde functioneren.

Toen was mij aangeraden over te stappen naar Kaspersky, wat zich inderdaad een stuk beter gedroeg.

Die gebruik ik nu nog steeds; en had ik ook actief op de bewuste rare telefoon.

In m'n password manager had ik echter twee logins: 1 voor hun normale pagina; en 1 voor de Moscow versie.

Op een gegeven moment waren de wachtwoorden tussen beide compleet verward.

Met het oog op de huidige positie van Rusland, vraag ik me ook af wat hiervan de invloed van 1 en ander kan zijn.

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 19 June 2022, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Streep door de mail is iets van een bepaalde Outlook versie volgens mij. Ergens in de instellingen kun je dit aanpassen dacht ik. 

Reputatie 7
Badge +18

Dat kan in alle versies nog voor IMAP accounts:

 

 

Versie 2007 is trouwens wel erg oud, ondersteuning is al bijna 5 jaar afgelopen, niet echt veilig meer om mee te mailen.

Versie 2007 is trouwens wel erg oud, ondersteuning is al bijna 5 jaar afgelopen, niet echt veilig meer om mee te mailen.

Eigenlijk gebruik ik allang alleen de KPN Webmail omgeving.

Plus de LG email app op m'n telefoon.

 

Maar sinds die aan de haal is gegaan, pak ik nu m'n ouwe laptop er maar weer bij.

Die gedraagt zich tenminste nog een beetje…

 

 

Heb inderdaad een dergelijke optie gevonden; al zien de optie-menu's er natuurlijk compleet anders uit.

Ben benieuwd of dat zo beter gaat.

Wat me wel verbaasde is dat ik dat “streep erdoor”-gedrag ook had nu als ik alleen de Webmail gebruik.

Die zag ik effe nie aankomen…

 

Bedankt, in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Pieter Boelen! Ik hoop jou ook wat verder op weg te helpen, ik reageer op de punten uit jouw lijstje:

  • Prepaid nummer verwijderen uit MijnKPN
    Het verwijderen van producten kan via de MijnKPN app: maak je hier ook gebruik van?
    Als je inlogt en rechtsonder naar Profiel gaat en vervolgens naar Abonnementen, dan krijg je een overzicht van de gekoppelde producten. Staat het prepaid nummer hier ook tussen? 
    Zo ja, dan mag je deze aanklikken en onderaan kiezen voor “Dit abonnement verbergen”.
    Zo nee, dan ontvang ik graag het prepaid 06 nummer en simkaartnummer via jouw Forum profiel, zodat ik achter de schermen met jou mee kan kijken.
     
  • Kortings-codes van het Rijksmuseum en Concertgebouw 
    Tof om te lezen dat je MB's hebt gedoneerd aan één van onze partners! MB's doneren en alles erom heen wordt geregeld door een aparte afdeling.
    Ik raad je aan om hen een e-mail te sturen (voorzien van het 06 nummer waarmee je de donaties gedaan hebt) en te vragen of zij de kortingscodes naar jou kunnen mailen. Het e-mailadres is: kpn@consumercare.info
     
  • Streep door de e-mail
    Hier heeft @GeSp je al mee geholpen, waarvoor dank! 👍🏾
     
  • Whats app berichten "Wachten op dit bericht. Dit kan even duren”
    Dit valt inderdaad buiten onze ondersteuning. Als ik Google op deze melding, legt WhatsApp uit:

    Soms zie je het bovenstaande bericht in plaats van het bericht dat door een contact naar jou is verzonden. Vanwege de end-to-end versleuteling kan het soms even duren voordat iemands bericht wordt afgeleverd omdat hun telefoon online moet zijn. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als jij of de persoon waarmee je chat recent WhatsApp opnieuw heeft geïnstalleerd of een oudere versie gebruikt.

    Dit proces versnellen:
    Vraag degene waarmee je berichten uitwisselt om WhatsApp te openen op zijn of haar telefoon.
    Zorg dat je allebei de nieuwste versie van WhatsApp hebt.

    Voor verdere hulp/ vragen kun je het beste terecht bij WhatsApp! 

  • Inzichten op anti-virus programma's/services/etc.
    Maak je ook gebruik van KPN Internet; internet via een vaste aansluiting? Want dan kun je gebruik maken van KPN Veilig
    Je krijgt van ons gratis KPN Veilig voor 2 of 5 apparaten (afhankelijk van je internetsnelheid). 

    En anders zijn er vast andere inzichten vanuit onze Community?

Reputatie 7
Badge +16

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Goedenavond @Pieter Boelen! Ik hoop jou ook wat verder op weg te helpen, ik reageer op de punten uit jouw lijstje:

  • Prepaid nummer verwijderen uit MijnKPN
    Het verwijderen van producten kan via de MijnKPN app: maak je hier ook gebruik van?
    Als je inlogt en rechtsonder naar Profiel gaat en vervolgens naar Abonnementen, dan krijg je een overzicht van de gekoppelde producten. Staat het prepaid nummer hier ook tussen? 
    Zo ja, dan mag je deze aanklikken en onderaan kiezen voor “Dit abonnement verbergen”.
    Zo nee, dan ontvang ik graag het prepaid 06 nummer en simkaartnummer via jouw Forum profiel, zodat ik achter de schermen met jou mee kan kijken.

Die knop heb ik inderdaad kunnen vinden,

Maar "verbergen” en “verwijderen” zijn twee verschillende dingen.

Lijkt me dat twee keer hetzelfde nummer in het systeem risico's op rare effecten met zich meebrengt.

 

Idiote computer bugs heb ik ondertussen m'n buik flink vol van…

Bugs? Of waren het hacks?

Wazige cybercrime misschien?

Of is SkyNet aan de gang geweest?

(Sorry; ik maak er maar een grap over; maar het was in de verste verte niet leuk!)

 

  • Inzichten op anti-virus programma's/services/etc.
    Maak je ook gebruik van KPN Internet; internet via een vaste aansluiting? Want dan kun je gebruik maken van KPN Veilig
    Je krijgt van ons gratis KPN Veilig voor 2 of 5 apparaten (afhankelijk van je internetsnelheid). 

    En anders zijn er vast andere inzichten vanuit onze Community?

 

KPN Veilig zou ik inderdaad toegang toe moeten hebben.

Nooit geprobeerd.

Want ik had (en heb) nog steeds Kaspersky.

 

In de internationale wereld van computer-beveiliging is “KPN Veiling” natuurlijk wel een HELE onbekende.

Ik heb dus niet het flauwste benul wat er wel/niet te verwachten valt; en hoe goed het feitelijk is.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn daar weinig feiten over bekend. Gok ik dan…

Maar ik ben niet zo’n theoretische computer-expert.

 

Wat zou er gebeuren als ik Kaspersky en KPN Veilig naast elkaar gebruik?

Zou KPN dan kunnen controleren wat Kaspersky uitvoert?

En andersom?

 

Op zich zou ik graag Kaspersky blijven gebruiken.

Ik heb nog een betaalde licentie voor de komende twee jaar.

Zou zonde zijn dat weg te moeten gooien.

En ik weet dat er prima goeie dingen en goeie mensen in/uit Rusland te vinden zijn; dus wie weet is er niks mis mee.

 

Maar in de hudiige wereld; en na de bizarriteit die ik heb meegemaakt, weet ik echt niet wat er nog te vertrouwen valt.

Was Kaspersky onderdeel van m'n probleem?

Zat het binnen de Nederlandse netwerken?

Of was het iets compleet anders?

Ik kan niets bewijzen. Ik kan alleen maar hypotheses fantaseren.

En aan zulke fantasie hebben we niet veel.

 

Alles wat ik weet is dat er dingen gebeurt zijn die absoluut onmogelijk zouden moeten wezen.

Op een gegeven moment was ik buiten m'n eigen telefoon gelockt, omdat ‘ie letterlijk z'n eigen PIN-code had ingesteld.

Compleet op eigen houtje buiten mijn macht.

Dat verzin je toch niet?

 

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Excuses voor de late reactie.

Ik was een week op vakantie.

En daarna ziek.

Nu pas weer een beetje boven water.

Had wat voeten in aarde allemaal...