Beantwoord

E-mail over wijzen KPN ID?

  • 11 January 2019
  • 3 reacties
  • 1721 keer bekeken

Heeft KPN mij een mail gestuurd om mijn ID wachtwoord te wijzigen of is dat een fishingmail?
icon

Beste antwoord door wjb 11 January 2019, 23:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Het kan zijn dat jij een mail hebt gekregen van het abuse team van KPN met het advies om het wachtwoord van jouw e-mail te wijzigen. Dit gebeurt als er oneigenlijke activiteiten op jouw emailadres geconstateerd worden.
Aan de ander kant kan het ook heel goed phishing mail zijn.
Mijn stelregel is dat je bij dergelijke verzoeken, of dingen die je niet 100% vertrouwt, nooit maar dan ook nooit de links in de mail moet gebruiken.
Reputatie 6
Badge +9
Goedemorgen @Steda!
Wat wjb aangeeft, is natuurlijk altijd goed advies. In mailtjes die je niet 100% vertrouwt kun je het beste inderdaad maar nergens op klikken.
Wij versturen dit soort mailtjes inderdaad maar de phishings mailtjes worden ook met de dag geloofwaardiger.

Bij het bepalen of iets spam is zou je ook nog naar het mailadres van de afzender kunnen kijken. Als dit komt van abuse@kpn.com, noreply@kpn.com of een ander mailadres met ....@kpn.com mag je er vanuit gaan dat dit een legitieme mail is.

Als laatste is uiteraard eens in de zoveel tijd je wachtwoord wijzigen ook nooit verkeerd en zelfs sterk aan te raden. 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Steda, goed dat je jouw vraag hier stelt! Zoals hierboven al gezegd is, kan de mail van ons komen. Kijk hiervoor naar het e-mailadres. Mocht je het niet zeker weten kan je hem altijd doorsturen naar abuse@kpn.com, verwijderen en dus niet op de link klikken. Wil je toch iets wijzigen, doe dat dan alsnog maar niet via die link!

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan weet je ons te vinden!

Reageer