Beantwoord

Gegevens over zetten op nieuwe telefoon

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 883 keer bekeken

Hoi ik heb belangbij de nieuwe samsung a80 maar daar kan geen SD kaart in zetten jullie alles over op de nieuwe telefoon ook wat van de SD kaart afkomt?.

Mvg diana

P.s zie graag bericht terug
icon

Beste antwoord door RBxx 12 August 2019, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @D.s Wijsbeek - Diana.

Contacten op je vorige mobiel opslaan in je Google account. (of outlook)
Bij activeren van datzelfde account op nieuwe telefoon worden de contacten gesynchroniseerd.

*****

Daarvoor bestaat bij Samsung de app Smartswitch, een andere app is Copy my data.

Daarmee kun je alles overzetten naar de nieuwe telefoon.

Je kunt ook heel veel opslaan in de cloud, bijvoorbeeld Google drive (backups chats WhatsApp)

Smartswitch

Copy my data

Succes! Laat je weten of het hiermee lukt?

Groet.
Dreekuh.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb ook hele goede ervaring met Samsung Smart Switch.

Contacten via Google account gedaan, maar alle data, foto's en ook zaken zoals belhistorie en smsjes e.d. waren via Smart Switch heel snel overgebracht van mijn oude naar mijn nieuwe Samsung.
Whatsapp ging inderdaad "vrijwel automatisch" via Google Drive, wel eerst een verse chat backup maken op het oude toestel.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Diana, welkom op ons forum.

Ook ik kan Smartwitch aanbevelen, dit werkt goed met bijna alle telefoons. Ook Google Drive/Photo's voor je bestanden en foto's werkt prima. Ik zou het eerst met Smartswitch proberen, ervaring leert dat het bijna vanzelf gaat.

Succes!

Hallo,

Verleden maand is mijn mobiel gestolen en ik heb een KPN abonnement. Ik maak al gebruik van mijn nieuwe sim kaart en onlangs heb ik dus ook mijn nieuwe mobiel Samsung A71 binnen. Mag ik nog steeds gratis gebruik maken in een KPN winkel om alles over te zetten van mijn leen telefoon naar mijn nieuwe telefoon.

Gr. E.L

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

Verleden maand is mijn mobiel gestolen en ik heb een KPN abonnement. Ik maak al gebruik van mijn nieuwe sim kaart en onlangs heb ik dus ook mijn nieuwe mobiel Samsung A71 binnen. Mag ik nog steeds gratis gebruik maken in een KPN winkel om alles over te zetten van mijn leen telefoon naar mijn nieuwe telefoon.

Gr. E.L

Hi Erwin, dat mag zeker. Op basis van best-effort zullen de medewerkers daar hun best doen.Â