Beantwoord

Hoe data Sim verbruik zichtbaar maken in de KPN app

  • 1 February 2019
  • 9 reacties
  • 403 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds kort heb ik naast mijn simkaart voor 06 nummer een extra data Sim ontvangen voor in mijn auto. Ik kan alleen het verbruik van mijn 06 nummer zien in de KPN app.Ik heb nu bv 5000MB ‘s gedeeld van mijn 06 naar naar de data Sim, echter waar kan ik het verbruik uitlezen van de data Sim ?KPN service ( 1200) wilde mij niet helpen .

Jan
icon

Beste antwoord door Jan911turbo 2 February 2019, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Als het goed is heeft de datasimkaart ook een telefoon nummer, gewoon dit nummer invoeren in mijnKPN en dan zou het in theorie moeten werken. Stel dat KPN de SMS functionaliteit heeft uitgezet dan moet dit inderdaad handmatig gekoppeld worden door de klantenservice.

Linkje:
https://account.kpn.com/#/dashboard?th=mk en selecteer "mobiel/prepaid"

Technisch gezien is het gewoon een telefoon nummer die bij hetzelfde systeem (Radius Server) bekend is dus het moet gewoon werken.

(Excuus voor de Jargon 😉 ).
Reputatie 2
Badge
Beste SjorsK,dank voor je reactie. Ik heb mijn data Sim, waarvan het nr begint met 09, proberen toe te. Voegen. Echter men vraagt om een verificatie code , welke per sms wordt verstuurd .Helaas zorgt de de data Sim alleen voor internet en kan geen sms ontvangen. Maw hoe kan ik het 09 nr toevoegen zonder verificatie code ?
Reputatie 7
Badge +16
Het is een 097 nummer (Alles met 097 hoort d'r bij). Als je de SMS niet kan ontvangen dan zou KPN deze code op een andere manier moeten regelen, evt via post (Geen idee of dat kan 😉 Maar anders is het een prima verbeterpuntje).

Kan je in je profiel je klantgegevens invullen:
https://forum.kpn.com/settings/profile
Reputatie 2
Badge
Klantenservice gebeld, echter ik ben verplicht naar een KPN winkel te gaan om dit te regelen . Helaas moet ik 25 km rijden. Hiervoor. Waarom ? Klantenservice medewerkster vertelde mij dat ze geen advies mogen geven over gebruik app mijn KPN !! Hoe nu verder ?
Reputatie 2
Badge
Hoera , ben eruit.Weer klanten service gebeld. Verteerd mijn ervaringen.Men kende het probleem , dit probleem is diverse doorgegeven aan de managers om de vericificatiecode per post of per mail te sturen . Echter wordt niet gedaan. De reden gaf men niet.
Vervolgens kreeg ik de tip om de simkaart( 25mm *15mm )uit de auto te halen en deze passend te maken voor de iPhone. Dan aanmelden enz. Ik kreeg op dit 097 nr een sms met verificatie nummer , Viola. Daarna kon ik de te kleine simkaart weer passend maken voor in de auto , ik wist nl niet dat je de stukjes simkaart kon hergebruiken . Kortom alles werkt eindelijk. Dank Sjors , chapeau>
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Jan911turbo, welkom! Fijn om te lezen dat het toch gelukt is! Het advies om het simkaartje in een mobiele telefoon te plaatsen, klopt helemaal. Ik vind het heel gek dat je dat niet in het eerste gesprek verteld is, excuses hiervoor.

@SjorsK bedankt voor je uitleg!
Reputatie 2
Badge
Marcia, ik heb afgelopen maand diverse malen contact gehad met de klanten service . Wat mij opvalt is dat de kennis van verschillende medewerkers sterk uit een lopen . Voor de zelfde vraag krijgt je verschillende antwoorden . Ik moet minimaal 2 a 3 keer voor het juiste antwoord. Ik bestelde bv ern data Sim kaart en kreeg een duo Sim enz. Eerst is mij ook verteld dat ik geen data Sim kon krijgen . Ik las op internet dat het wel kon, dus bellen , jawel het kon. Mijn advies zelf eerst gied surfen op internet en forum . Dan voor alle zekerheid als men geen 100% antwoord krijgt /vindt de klanten service bellen . Het blijft mensenwerk . Kortom de aanhouder wint 😀
Reputatie 7
Badge +16
Fijn om te horen dat het gelukt is, mijn ervaring is dat de forum medewerkers allemaal ervaren zijn binnen KPN. De ervaringen met de telefonische klantenservice zijn ook naar mijn ervaring een beetje uiteenlopend (Maar, vrijwel iedereen heeft de beste intentie 🙂 ).

Fijn om te horen dat mijn tip je op de juiste weg heeft geholpen.
Reputatie 2
Badge
Hoera , ben eruit.Weer klanten service gebeld. Verteerd mijn ervaringen.Men kende het probleem , dit probleem is diverse doorgegeven aan de managers om de vericificatiecode per post of per mail te sturen . Echter wordt niet gedaan. De reden gaf men niet.
Vervolgens kreeg ik de tip om de simkaart( 25mm *15mm )uit de auto te halen en deze passend te maken voor de iPhone. Dan aanmelden enz. Ik kreeg op dit 097 nr een sms met verificatie nummer , Viola. Daarna kon ik de te kleine simkaart weer passend maken voor in de auto , ik wist nl niet dat je de stukjes simkaart kon hergebruiken . Kortom alles werkt eindelijk. Dank Sjors , chapeau>

Dit is de oplossing 👍